מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 506
לעמוד קודם

כנס: ניהול ציי רכב ורובוטים אוטונומיים

26/07/2023
זמן קריאה: 2.5 דק'

ב-25 ביולי התקיים באוניברסיטת אריאל כנס ניהול ציים אוטומטיים נשלטים מרחוק בשיתוף רשות החדשנות, מאגד אנדרומדה ואוניברסיטת אריאל.

זה כנס ראשון מסוגו בישראל, והוצגו בו חידושים אחרונים בתחום ניהול ציי רכב אוטונומיים. בין משתתפי הכנס: בכירים ובכירות בתעשייה - ממשרד התחבורה, מרשות החדשנות, מקרנות הון סיכון, מנהלים ומנהלות בחברות מובילות וחברות סטארטאפ, חוקרים וחוקרות בראש המחקר בתחום, מעבדות מחקר ומפעילי דרך.

בין דוברי הכנס: עמי אפלבאום, יו"ר הרשות לחדשנות, מעיין אקשטיין, מנהל טכנולוגיות - Konnect - Volkswagen Group Innovation Hub, אלדד שחם - מנהל חדשנות בחוצה ישראל, יעקב שם טוב - מנהל תחום רגולציה וחדשנות במשרד התחבורה.

הפעילויות בכנס כללו הרצאות ופנלים במגוון נושאים: ישראל כמובילה עולמית בתחום הרגולציה של רכבים אוטונומיים, צפי לאוטובוסים אוטונומיים בישראל, בקרה ושליטה מרחוק על רכבים אוטונומיים בהפעלה אנושית, רובוטים אוטונומיים - התפתחויות אחרונות בעולם ועוד.

תערוכה מקיפה של חברות ומעבדות מחקר מובילות בישראל כוללת הדגמות רבות של טכנולוגיות חדשניות ורכבים אוטונומיים ממגוון סוגים נשלטים מרחוק. בהן הדגמה של רובוטים אוטונומיים במגוון משימות בסביבה אנושית; חידושי בינה מלאכותית לניהול ציים רובוטים מרחוק עם כמות קטנה של אנשים; ממשקי אדם-מכונה חדשניים; בינה מלאכותית לפתרון בעיות שנוצרות בכביש; מיפוי ערים על ידי נחילים רובוטיים; טכנולוגיות תחבורה חדשניות כגון תמרורים וירטואליים, צמתים ללא רמזורים ועוד.

המרכז לרכב אוטונומי באוניברסיטת אריאל, בראשות ד"ר אורן מוזיקנט, המתמקד בעיקר בגורם האנושי, המציג בשת"פ עם מספר חברות מובילות תרחישים לאימון הפעלה מרחוק (קוגנטה); תחרות המפעיל מרחוק הטוב ביותר, מדידת רמת הקושי של התרחיש בהיבט עומס מנטלי (מדידות פיסיולוגיות - שת"פ עם אלביט) ונהיגה מרחוק מנצחת (שת"פ עם דרייביו); התערבויות לעזרת המפעיל מרחוק (שת"פ דרייביו) - עומס מנטלי גבוה יביא להתערבות אוטונומית - הרכב בסימולטור יפתח מרחק גדול יותר מהרכב לפנים גם אם המפעיל לא ביקש.

 

 

בנושא כיצד ישראל תוכל להיהפך למובילה עולמית בשירותי ציים אוטונומיים שירותי ציי משאיות אוטונומיים נשלטים מרחוק בישראל 2035 - פתרון למחסור באלפי נהגי משאיות; ציי אוטובוסים אוטונומיים בישראל בשנים הקרובות - מפרויקטים של ניסוי ועד להטמעה רחבה; ציי רובו-טקסי בישראל 2035 - אתגרים רגולטורים ומסחריים וטכנולוגיות מאפשרות; שירותים אוטונומיים לאספקה למייל האחרון - כדאיות, אתגרים וטכנולוגיות מאפשרות; מודלים עסקיים להפעלת שירותי ציים אוטונומיים; רגולציה מאפשרת - אלמנט מפתח למיצוב ישראל בקדמת המפה העולמית בתחום; רובוטים אוטונומיים - טכנולוגיות מאפשרות לנכים ואוכלוסיות מיוחדות; ציים אוטונומיים כחלק מפתרון מלא של עיר חכמה בעשור הבא; אילו טכנולוגיות ושירותים אוטונומיים צפויים להיכנס לשירות כבר בשנים הקרובות; תרומת רשות החדשנות ומשרד התחבורה למהפכה הצפויה.

הדגמות חיות: הדגמה של רכבים אוטונומיים נשלטים מרחוק, הדגמה של רובוטים אוטונומיים במגוון משימות בסביבה אנושית;

ביתני הדגמה טכנולוגיים: ביתני הדגמה של טכנולוגיות ומוצרים, התנסות בהפעלה מרחוק של רובוטים אוטונומיים, אתגר המפעיל האוטונומי המוכשר ביותר.

בין המציגים: DRIVEU/קוגנטה/אלביט כלי טיס; אלביט תקשוב; RGO ROBOTICS; MPREST; אוניברסיטת אריאל MOBILE LAB; אוניברסיטת בר אילן - מעבדת פרופ' שרית קראוס; אוניברסיטת בן גוריון - מעבדת פרופ' שלומי דולב; אוניברסיטת בן גוריון - מעבדת פרופ' עופר הדר; אונ' חיפה - מעבדת פרופ' יואל לניר.

בין הטכנולוגיות שהודגמו בכנס: טכנולוגיות ניהוג מרחוק, ממשקי אדם-מכונה, בינה מלאכותית להפעלה מרחוק (מפעילים ורכבים אוטונומיים), הפעלה במגבלות רוחב סרט קשות, אינטליגנציית צי קולקטיבית, טכנולוגיות קידוד וידאו אדפטיביות ולפי אזורי עניין, טכנולוגיות מיפוי אוטומטיות, בניית תמונת עולם אוטונומית, פלטונים אדפטיבים, תמרורים וירטואליים, תנועה רציפה ללא רמזורים.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן