מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 508
לעמוד קודם

נבדק: פטור ממס קנייה לעמדות טעינה איטיות

21/08/2023
זמן קריאה: 1 דק'

משרד האנרגיה והתשתיות ורשות המיסים בוחנים תיקון שבמסגרתו יופחת המס על עמדות טעינה איטיות (AC) לרכב חשמלי, אך רק על עמדות הניתנות לניהול טעינה ("עמדות חכמות"), כמפורט במסמך שיוצג להערות הציבור. כיום חל על עמדות טעינה איטיות מס קנייה בשיעור של 19.2 אחוז.

הנוהל המוצע קובע את האופן שבו יובחן בין "עמדות חכמות" לעמדות שאינן כאלה, באמצעות הפניה לרשימה סגורה של דגמי עמדות המבוססת על רשימות של ארגון בינ"ל העוסק בעמדת טעינה (OCA) וממשלת בריטניה המובילה בתחום. הרשימה תתעדכן פעם אחת ברבעון.

עם כניסתו של הרכב החשמלי למשק הישראלי בהיקפים הולכים ועולים, נעשה האתגר של אספקת חשמל לכל עמדות הטעינה בעל משמעות, בעיקר מכיוון שכלי רכב חשמליים הם צרכן גדול של חשמל ועשויים לצרוך אותו בשעות של שיא הביקוש והעומס על רשת החשמל. מגמה זו עשויה לחייב השקעת משאבים גדולה הן בהגדלת כושר הייצור והן בפיתוח ותחזוקה של רשת החשמל, כדי לתת מענה ספציפי לצורך זה.

במשרד האנרגיה והתשתיות מאמינים, כי אחד הפתרונות שיכולים לסייע למשק החשמל להיערך לכך הוא האפשרות לנהל את טעינת הרכבים החשמליים. כך תתאפשר הסטת הטעינה משעות שיא לשעות שפל בביקוש. על ידי כך מושגים שני יתרונות מרכזיים: האחד, משק החשמל חוסך בהקמת תשתיות חשמל הן בייצור, הן בהולכה והן בחלוקה; השני, צריכת החשמל תועבר לשעות שבהן ייצור החשמל זול יותר ומזהם פחות. כדי לאפשר את ניהול הטעינה, עמדות הטעינה צריכות להיות בעלות פונקציונליות חכמה, כלומר בעלות רמת תקשורת המאפשרת לגורם כלשהו (בעל העמדה או גורם הפועל בהרשאתו) לקבוע את שעות הטעינה וקצב הטעינה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן