מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 511
לעמוד קודם

טויוטה C-HR דור חדש

28/11/2023
זמן קריאה: 5 דק'

יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, משיקה את הקרוסאובר טויוטה C-HR החדש בארץ ופותחת את המכירות בחודש דצמבר. הדור החדש פותח באירופה כמענה ממוקד לקהל האירופי. צורת הקופה שהושקה בדור הקודם מודגשת עוד יותר בדגם החדש באמצעות נוכחות רחבה ובטוחה יותר של הקרוסאובר, המתאפיין בקווים חדים ובעיצוב מתוחכם.

טויוטה C-HR החדש מציע חוויית נהיגה מרגשת, בטוחה ושקטה, הודות לטכנולוגיות חדשניות ולשדרוג מקיף של דינמיקת הרכב. מערכת ההנעה ההיברידית משתמשת בטכנולוגיה ההיברידית דור 5, המתקדמת ביותר של טויוטה, כדי להעניק יותר כוח באמצעות חוויית נהיגה סוחפת ויעילה. לראשונה בטויוטה, מאפייני פרמיום כגון ידיות דלתות הנמצאות בקו אחד עם המרכב ותאורת אווירה דינמית עם 64 צבעים בתא הנוסעים.

מעבר להיותו היברידי ובעל תצרוכת דלק מהמובילות בקטגוריה, טויוטה C-HR החדש מפחית את טביעת הרגל האקולוגית שלו באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים חדשים שאינם מן החי וטכנולוגיות מתקדמות להפחתת משקל ולצמצום פליטות הפחמן במהלך הייצור.

הסגנון פונה לכל החושים: עיצוב מהודק עם ממדים רחבים יותר מבעבר וגלגלים גדולים יותר; חזית הרכב מעוצבת בצורת דג פטיש, עם פנסי LED מלאים, קדמיים ואחוריים ותאורה חדשה המקבלת את פניהם של הנכנסים לרכב; מרחב פנימי מעוצב והרמוני, משודרג עם חומרים איכותיים ומקום רב יותר לאחסון.

חישוקי סגסוגת חדשים - עד 19 אינץ' - משלימים את הממדים הרחבים. השלוחה הקדמית שקצרה ב-24 מ"מ היא חלק מהעיצוב המהודק שבאמצעותו הרכב נראה מוכן לנסיעה ודינמי מכל זווית.

תשומת הלב הרבה לפרטים מודגשת על ידי חדשנות בייצור, המאפשרת לחבר את קצה הדלת האחורית ליחידת הפנסים האחוריים ללא כל מסגרת, להשגת עיצוב חיצוני חד ומתקדם יותר. המראה הנועז מודגש על ידי עיצוב חדש דו-גוני.

בתוך תא הנוסעים, שודרגו החומרים לצד פרטים איכותיים היוצרים חוויה הרמונית יוצאת דופן בתוך הרכב. מסך מולטימדיה אנכי דק משתלב עם הפנלים של הדלתות והקונסולה המרכזית ויוצר מרחב חמים. לוח המחוונים ניתן להתאמה אישית.

הסביבה ממוקדת נהג, ומבטיחה שכל האלמנטים של הבקרה והמידע של הרכב ממוקמים באופן חכם ואינטואיטיבי כדי שהידיים יישארו על ההגה והעיניים על הכביש.

חוויית המשתמש מותאמת אישית, כתלות ברמת הגימור: תאורת קבלת פנים, תאורת אווירה, לוח שעונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מולטימדיה משודרגת.

רוב רמות הגימור של טויוטה C-HR כוללות לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ' חדש. הסידור נותן עדיפות לנראות ברורה של מידע קריטי כגון מהירות והגדרות סיוע לנהג, ואפשר להתאים אותו אישית. אפשר לשנות את התצוגה ולבחור מתוך ארבעה נושאים.

המולטימדיה מחוברת יותר הודות ל-Toyota Smart Connect, הכולל חיבור אלחוטי של הסמארטפון באמצעות Apple CarPlay ומסך מגע 12.3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור.

 

 

הביצועים זריזים ותגובתיים: שתי מערכות הנעה חשמליות - Hybrid 140, Hybrid 200 - מותאמות לחוויית נהיגה יוצאת דופן; דור חמישי לטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה מעניק כוח מוגבר ופליטות מזהמים נמוכות; ההאצה, התנהגות הכביש וביצועי הבלימה משופרים באמצעות שדרוגים של רכיבים ומערכות בקרה; האקוסטיקה משופרת הודות לאווירודינמיקה אופטימלית, הפחתת רעשי רוח והפחתת סל"ד המנוע במהירויות שיוט.

מערכת Hybrid 140 כוללת מנוע 1.8 ליטר יעיל עם 140 כוח סוס. מערכת Hybrid 200 עם מנוע 2.0 ליטר מעניקה כוח ויעילות עם 197 כוח סוס ומומנט של 190 ניוטון מטר.

בכבישים מפותלים, מערכת שליטה חדשה בטיפוס בעלייה משנה את ההאצה בהתאם לשיפוע. מהירות המנוע בנסיעה בכביש מהיר הופחתה עד 500 סל"ד כדי לסייע לנוחות אקוסטית, אווירודינמיקה משופרת, עמעום רטט ובידוד רעשים.

לטויוטה C-HR החדש יעילות משופרת ומשקל מופחת. סוללת ליתיום-יון חדשה עם הספק גבוה המותקנת מתחת למושב האחורי קומפקטית יותר ושוקלת 1.5 ק"ג פחות מקודמתה, ועם זאת מעניקה 14% יותר הספק. יחידת בקרת הספק חדשה תורמת לחיסכון בדלק באמצעות קירור משופר והפסד חשמלי נמוך יותר. תיבת העברה היברידית חדשה קלה ב-15% הודות לשימוש בחומרים חדשים, ובד בבד מעניקה הספק של עד 33 כוחות סוס יותר, בהתאם למערכת ההנעה.

הונהגו גם שיפורים בביצועי הבלימה. קאליפר בלמים חדש המצויד בשתי בוכנות, מותקן על צלחות בילום מאווררות 16 אינץ' עם בלם חניה חשמלי מובנה, הוכנס למערכת Hybrid 140 ו-Hybrid 200. מערכות בקרה על יציבות הרכב ודוושת בלם בעיצוב חדש מגבירים את השליטה, לתחושת בלימה טבעית יותר.

ארכיטקטורת (Toyota New Global Architecture (TNGA מעודכנת מעניקה קשיחות פיתול גבוהה יותר לאורך המרכב, שנהפך לקל יותר בשל שימוש חכם בחומרים. מערכת מתלים קדמית מסוג MacPherson שופרה ועברה שינוי צורה לקשיחות וחוזק רבים יותר, ומערכת מתלים אחורית, רב-חיבורית, כוללת רכיבי TNGA חזקים יותר.

אווירודינמיקה משופרת משיגה מקדם גרר של 0.318. הוסר המגב האחורי לשיפור ביצועי האווירודינמיקה והפחתת רעשי רוח בלי להתפשר על הנראות, הודות להטיית החלון האחורי בזווית המאפשרת לטיפות מים להחליק מטה.

 

 

תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 9.9-8.1 שניות.

תצרוכת דלק: 21.3-20.8 ק"מ/ל', ציון ירוק 3.

מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג של TOYOTA T-MATE: הדור המתקדם ביותר של Toyota Safety Sense עם מערכות בטיחות אוטונומיות; התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, זיהוי עצמים בשטח מת ויציאה בטוחה מהרכב. מערכת Toyota T-Mate כוללת את מגוון התכונות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג של Toyota Safety Sense 3.0, המגיעות כסטנדרט.

בין המערכות הקיימות ברכב: מערכת קדם התנגשות וסיוע אקטיבי בפניות; שמירה על מרכז הנתיב עם בקרת שיוט אדפטיבית בכל המהירויות, עצירת נהיגה בחירום.

בקרת שיוט אדפטיבית בכל המהירויות כוללת מערכת סיוע חדשה למניעת עקיפה לא מתוכננת מימין, שמונעת עקיפה לא מכוונת בצד הלא נכון של רכב אחר וקישור של בקרת השיוט לאיתות. המערכת עוזרת לנהג להשתלב בתנועה מחדש בבטחה ובמהירות.

בכבישים ראשיים ומהירים, מערכת זיהוי והתרעה על תמרורי דרך. בגרסה העדכנית המשופרת כוונון בנגיעה אחת של הגבלת המהירות כדי שתתאים למידע המוצג בתמרורים.

עדכוני תוכנה ושדרוגים רצופים נעשים מהאוויר על ידי יחידת תקשורת הנתונים של הרכב. מדובר בעדכוני איכות ועדכוני ביצועים הזמינים לכל מערכות הרכב.

מבין היצע הדגמים של טויוטה, טויוטה C-HR החדש פורץ דרך מבחינה אקולוגית ומציב סטנדרטים חדשים לקיימות, הפחתת פליטות ושימוש בחומרים ממוחזרים. בהשוואה לדור הקודם, הדור החדש של טויוטה C-HR מכיל פי שניים יותר פלסטיק ממוחזר, המשולב ביותר מ-100 חלקים, בהם 19 חלקים הכוללים 80% לפחות חומרים ממוחזרים. לראשונה בטויוטה, חלקי פלסטיק בחלל הפנימי ושטיחים עשויים מחומר ממוחזר, וכיסוי מושבים סינתטי חדש עשוי מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. המראה, התחושה והעמידות של החומרים הממוחזרים דומים לחלופות הלא ממוחזרות או טובים יותר.

פליטות פחמן דו-חמצני בייצור הופחתו הודות לתהליך צביעה חדש של חלקי הפגושים, עם שימוש בצבע על בסיס מים ותהליך אוטומטי שבו משתמשים בפחות חומר באופן כללי. כיסוי ההגה מעור הוחלף בכיסוי סינתטי שאינו מן החי. החומר החדש נכלל כסטנדרט בכל רמות הגימור.

באמצעות עיצוב חדשני וטכנולוגיה ננקטו צעדים נוספים להפחתת המשקל של חלקים ספציפיים, וכך שופרה תצרוכת הדלק והופחתה ההשפעה הסביבתית.

פלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה של 2000 מגה פסקל משמשת בקורות B ושומרת על קשיחות פיתול גבוהה מאוד תוך צמצום משקל הרכיב ב-3.5 ק"ג והסרת ריתוך נקודות. שיטה זו מביאה להפחתה של 10% בפליטות הפחמן בתהליך הייצור.

טויוטה C-HR החדש מגיע לישראל בשלוש רמות גימור: ICON - מ-169,990 שקלים;

VISION - מ-184,990 שקלים; GR SPORT - מ-219,990 שקלים.

מסירות הרכבים יתחילו בתחילת 2024.

 

צילום: TOYOTA

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן