מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 513
לעמוד קודם

15 רכבי טויוטה יוצעו באירופה עם אפס פליטות

13/12/2023
זמן קריאה: 3 דק'

קנשיקי, "תובנה" ביפנית, הוא האירוע השנתי המרכזי של טויוטה מוטור אירופה (TME). באירוע שהתקיים לאחרונה באירופה, הציג צוות מנהלים גלובליים ואירופיים את המוצרים והטכנולוגיות החשמליים המתקדמים ביותר של החברה. האירוע, שאירח השנה יותר מ-300 אנשי תקשורת, התמקד ברכבים חשמליים מונעי סוללה ומונעי מימן אשר ימלאו תפקיד חשוב באסטרטגית multi-path של החברה בשנים הבאות.

הקו המנחה של טויוטה בפיתוח מוצריה החדשים הוא העיקרון "ניידות לכולם" והתחייבות החברה להגיע לניטרליות פחמנית מלאה באירופה עד שנת 2040, ובעולם כולו עד שנת 2050. גישה זו מיושמת על ידי אסטרטגיית multi-path של טויוטה, שבמסגרתה היא מפתחת פתרונות ניידות עם אפס פליטות או פליטות נמוכות כדי לענות על מגוון צרכים באזורים שונים, מוצרים שעונים על הביקוש ורלוונטיים לתשתית המקומית, ועם זאת פתרונות נגישים לכל, כדי שהמסע לקראת ניטרליות פחמנית תגיע לכל אחד.

"בעבורנו, ניידות משמעותה חופש. עם החופש צצות הזדמנויות, ואנו בטויוטה מאמינים כי לכל אחד צריכה להיות גישה להזדמנויות שמעניקה ניידות, בכל מקום בעולם ובכל מצב", אמר סיימון המפריז, מנהל מיתוג ראשי, ראש מחלקת העיצוב של טויוטה מוטור.

באירוע הציג המפריז מספר דגמי קונספט שיעמדו בחוד החנית של הדור הבא של רכבים חשמליים מונעי סוללה של המותגים לקסוס וטויוטה. הוא הסביר כי ארכיטקטורת העיצוב המודולרית, המשלבת שלדה ביציקת ענק (gigacast), מזעור רכיבים ואת מערכת ההפעלה החדשה Arene, מאפשרת חופש עיצובי לשיפור של חוויית המשתמש בכללותה.

המבחר של רכבים חשמליים עתידיים מונעי סוללה של טויוטה ולקסוס שהוצג, בכלל זה לקסוס LF-ZC, טויוטה FT-Se, טויוטה FT-3e, רכב הקונספט טויוטה ספורט קרוסאובר ורכב קונספט פנאי-עירוני של טויוטה, צפוי לעלות על כבישי אירופה בשנים הקרובות.

יושיהירו נקטה, נשיא ומנכ"ל טויוטה מוטור אירופה, התייחס לתוכנית החברה להשקת מוצרים בטווח הבינוני, ואמר: "אמנם נמשיך להציע מגוון טכנולוגיות הנעה להפחתת פחמן, אך גם נגדיל בהתמדה את היצע הרכבים שלנו עם אפס פליטות."

 

 

תמהיל רכבי ה-BEV (חשמליים) ו-HEV (חשמליים-היברידיים) של טויוטה באירופה הגיע כבר כיום ל-71%, וצפוי לגדול ל-75% בשנת 2024. מגמה זו תמשיך להתרחב. מכוניות חשמליות חדשות מונעות סוללה ימלאו תפקיד מרכזי יותר ויותר בהיקפי המכירות של החברה.

עד שנת 2026, טויוטה מוטור אירופה תציע 15 רכבים עם אפס פליטות, מרכבי נוסעים ועד רכבים מסחריים קלים. תמהיל הרכבים החשמליים מונעי הסוללה של טויוטה באירופה צפוי להיות יותר מ-20% משיעור הרכבים שתציע החברה עם צפי מכירות של יותר מ-250,000 רכבים בשנה.

בהתייחסו למימן, הבהיר נקטה כי טויוטה עומדת מאחורי התחזית שלה באשר לתפקיד הייחודי שהוא ממלא בתהליך הדה-קרבוניזציה - צמצום פליטות הפחמן הדו-חמצני באירופה - בשל המומנטום בתשתיות וזמינות של מימן ירוק.

אסטרטגיית המימן של טויוטה באה לידי ביטוי במספר קטגוריות. בקטגוריית רכבי נוסעים היא מציעה את דגם מיראי ואת דגם קראון שהושק לאחרונה. בקטגוריית הרכבים המסחריים, מפעל המימן האירופי של טויוטה משלב את טכנולוגיית תא הדלק במשאיות, באוטובוסים עירוניים, באוטובוסים בין-עירוניים, בסירות ובטנדרים, כפי שנראה באב-טיפוס של היילקס המונע על ידי תא דלק מימן והוצג בקנשיקי. להיילקס תפקיד חשוב בצי הרכב של טויוטה פרופשיונל. בשנה הבאה יקבל תאוצה נוספת, עם השקת גרסה המצוידת במערכת היברידית 48 וולט המעניקה יותר הספק ומומנט תוך שיפור החיסכון בדלק ב-10%.

טכנולוגיית המימן עתידה לרשום התקדמות נוספת עם השקת הדור השלישי של מערכות תא דלק של טויוטה בשנת 2026.

את היצע הדגמים של רכב מסחרי קל בסדרת Toyota Professional משלים פרואייס מקס החדש, רכב ואן גדול שקיים בשלושה אורכים וגבהים. בדומה לדגמי פרואייס הקודמים, לפרואייס מקס מערכת הנעה על סוללה בלבד המעניקה טווח נסיעה של 420 ק"מ (WLTP).

 

 

טויוטה פרופשיונל נמצאת כיום במגמת תנופה חזקה, ומכירותיה צפויות לגדול בשנת 2023 ליותר מ-140,000 רכבים, עלייה של יותר מ-20% יחסית לשנת 2022.

מאט הריסון, סמנכ"ל תפעול ראשי בטויוטה מוטור אירופה הדגיש, כי במשחקים האולימפיים בפריז 2024 יוצעו עד עשרה פתרונות מונעי מימן. טויוטה, כשותפת הניידות העולמית של הוועד האולימפי והוועד הפראלימפי הבינלאומיים, תספק צי של רכבי נוסעים של יותר מ-2,650 רכבים חשמליים ו-700 פתרונות ניידות חשמליים לייל האחרון. לדברי הריסון, הפתרונות יכללו 250 רכבי הסעות נגישים לבעלי מוגבלויות (Accessible People Movers) שעוצבו מחדש לפריז 2024 ונבנו באירופה, כדי לתת מענה טוב יותר לדרישות המקומיות לאולימפיאדת פריז. לאחר המשחקים, ציי רכבי ה-APM עתידים להיות חלק ממורשת הקיימות של החברה בפריז.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן