בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת פנגו
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט כנגד חברת פנגו פיי אנד גו מפתח תקוה, המפעילה את האפליקציה "PANGO" לתשלום עבור שירותי חניה.
לדברי המבקש, בנימין רייבר תושב רחובות, הוא הגיע באחד השבתות לאחד החופים בים המלח שבתחום שיפוטה של המועצה האזורית תמר, וכאשר ביקש לשלם עבור החניה הסמוכה לחוף הים, מול מלון לאונרדו באמצעות אפליקצית פנגו, נענה כי "חניונים בסמיכות למלונות - ללא תשלום בשישי ושבת".
אולם עם שובו לרכבו נוכח לדעת כי על חלון רכבו הונח דו"ח תשלום קנס בסך 100 שקלים בו נכתב כי הוא לא שילם את אגרת החניה כנדרש.
לדברי רייבר הוא הופנה על ידי שירות הלקוחות של החברה לקבלת "תחקור פעולות באפליקיית פנגו", שם נרשם כי הוא אכן נכנס למערכת פנגו באמצעות האפליקציה מהנייד לצורך הפעלת חניה מראש, אך לא ביצע כל פעולת אישור לחניה.
המבקש מציין כי שלח התראה בנושא לחברת פנגו תחת "דרישה לשאת בתשלום דו"ח חניה שניתן באשמתכם" וקבל על קבלת הדו"ח, זאת למרות הודעת האפליקציה כי התשלום עבור החניה בימי שישי ושבת סמוך למלונות ים המלח הינה בחינם, ואולם פנייתו זא לא זכתה להתייחסות.
למעשה מציין המבקש כי עד היום עת בוחנים באתר "PANGO" תחת לשונית "חניה בכחול לבן" ובתת הכותרת "ערים ותעריפים", ניתן לראות כי תחת אזור החניה "ים המלח" רשום כי "חניונים בסמיכות למלונות- ללא תשלום בשישי ושבת", דהיינו הטעיית הצרכן הטמונה בהתנהלותה של חברת פנגו נותרת פתוחה גם בימים אלה.
זאת ועוד מציין המבקש כי בהשוואה לדף האינטרנט של המועצה האזורית תמר תחת הלשונית "חניה" ניתן לראות כי קיימת חובת תשלום סביב המלונות בשבתות, וזאת בניגוד גמור לאמור באפליקצית פנגו ובאתר החברה.
ביהמ"ש מתבקש לחייב את חברת פנגו לתקן את הפרסומים באפליקציית פנגו ולחדול מההטעייה בתשלום תעריפי החניה, ובנוסף לפצות את חברי הקבוצה המיוצגת על נזקיהם.