רישום מוקדם להזמנת טויוטה לנד קרוזר החדש
יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, פתחה רישום מוקדם להזמנת טויוטה לנד קרוזר 250 - דור חדש של הדגם, שקנה לו מוניטין של רכב חזק ועמיד שיכול להתמודד עם תנאי השטח הקשים ביותר בכל אזור בעולם.
טויוטה מגדירה מחדש את הלנד קרוזר. לדגם החדש לחלוטין, המבוסס על פלטפורמת GA-F ושלדת סולם חדשה, ביצועי שטח חזקים, פונקציונליות מצוינת להובלת נוסעים ומטען, שדה ראייה משופר לנהג, טכנולוגיות בטיחות אוטונומיות מתקדמות, מולטימדיה חדשנית, יכולות OTA ועוד.
הרכב צפוי להגיע לישראל ברבעון הרביעי של 2024.
העיצוב החיצוני של לנד קרוזר החדש הוא ביטוי ברור ומובהק של רכב שטח חזק ויציב. האמינות שלו מתבטאת בצורה ובהרכב של החלקים המיועדים להתמודד עם תנאי שטח קשים ולאפשר החלפתם בקלות במקרה של נזק. הפשטות העיצובית העל-זמנית מבטאת איכות בלי להיראות מיושנת ומעניקה תחושת מקצוענות.
הגזרה הקלסית מזכירה את הקווים הכלליים של דגמי לנד קרוזר המוקדמים עם השפעה ברורה של דגמי לנד קרוזר מהסדרות 40 ו-70 - ציר אופקי חזק, מכסה מנוע ארוך, שמשה ניצבת, שלוחה קדמית קצרה וקשתות גלגלים ייחודיות בצורת טרפז. גם הפרופורציות נאמנות למורשת העיצובית, עם תא נוסעים מרובע שנועד להעניק מרחב פנימי ונוחות כאחד. האורך הכולל של הרכב הוא 4,925 מ"מ, רוחבו 1,980 מ"מ וגובהו 1,935 מ"מ. בסיס הגלגלים הוא 2,850 מ"מ.
העיצוב הפנימי מבטא מראה בטוח ופונקציונלי שמתאים לנהיגה בשטח תוך דגש בעמידות, באיכות גבוהה ובאמצעים להפחתת עייפות. בפנים הרכב מראה אחיד, עם איכות חומרים עקבית, תחושה ומראה המשדרים אופי חזק. האזורים הפונקציונליים שטוחים וקשים, עם נקודות מגע רכות ובעלות תחושה של נפח.
לוח השעונים של הנהג ומסך המולטימדיה הושקו חדשים לחלוטין עם דגם זה והוצבו גבוה לנראות קלה, ואזור קונסולה רחב שומר על בקרי הנהיגה קרובים בהישג יד להפעלה אינטואיטיבית ומהירה. בלוח המחוונים הדיגיטלי (7.0 או 12.3 אינץ', בהתאם לרמת הגימור) שעונים ונתונים בגרפיקה חדה וברורה, לקריאה בכל תנאי התאורה. הגישה למערכת המולטימדיה נעשית באמצעות מסך מגע עם רזולוציה גבוהה (9.0 או 12.3 אינץ').
לנד קרוזר החדש יגיע לישראל בגרסת שבעה מושבים. למושבים הקדמיים עיצוב חדש המעניק תמיכה חזקה בנהיגה בשטח ומתכווננים חשמלית, כתלות ברמת הגימור. מושב הנהג מתכוונן חשמלית לשמונה כיוונים ויש בו כרית מתרחבת (ידנית) לתמיכה באגן הירכיים. עיצוב המושב מונע יצירת חריץ בין כרית ההרחבה לכרית הריפוד המרכזית, לתמיכה רצופה.
למושבים הקדמיים החדשים משענת גב דקה יותר, שמשפרת את המרווח לרגליים ולברכיים לנוסעי המושב האחורי, ויש להם חימום ואוורור משולב. תמיכות הצד שומרות על הגוף במקומו כאשר מופעלים כוחות אופקיים כמו בנהיגה בתנאי דרך קשים.
בשורת המושבים השנייה סידור מושבים בחלוקה של 60:40, ובשורה השלישית שני מושבים שאפשר לקפל ידנית או חשמלית, תלוי ברמת הגימור. תקרה חדשה ופשוטה מגבירה את תחושת המרחב, עם אפשרות של חלון גג נפתח או גג פנורמי גדול שמשתרע מעל שורת המושבים השנייה. תא המטען רחב יותר מהדגם הנוכחי, והאורך נותר ללא שינוי כאשר מקפלים את שורת המושבים השלישית.
ללנד קרוזר מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטר שתוכנן מחדש לתמרון משופר ולאיזון חזק יותר בין חיסכון בדלק לביצועים. יחידת מנוע DOHC בנפח 2,755 סמ"ק, ארבעה צילינדרים עם הזרקה ישירה, מייצרת כוח מרבי של 204 DIN/150 קילוואט ב-3,000 סל"ד. היא משודכת לתיבת הילוכים Direct Shift אוטומטית חדשה בעלת 8 מהירויות שנועדה לשפר את ביצועי הנהיגה והחיסכון בדלק ולהעניק ביצועים שקטים.
צילום: טויוטה
עם מומנט מרבי של 500 ניוטון מטר או 51 קג"מ המיוצרים בין 1,600 ל-2,800 סל"ד, הרכב מסוגל לגרור עד 3,500 ק"ג. בפיתוח יחידת ההנעה החדשה ניתנה עדיפות לבקרת ההאצה, עם ביצועים נאמנים לכוונות הנהג בכביש עירוני או מהיר וכמובן בשטח.
טויוטה החזירה את הדגם למקורות כדי שיהיה בעל חוזק מובנה בסיסי במקום להסתמך רק על טכנולוגיות מתוחכמות. בה בעת תמרון קל הוא שיקול מפתח: מעבר ליתרונותיו בשטח, הקונספט של לנד קרוזר פשוט, ועם זאת הוא יציב ונוח לנהיגה בשימוש יומיומי.
האופי האותנטי ניכר בשמירה על מבנה של שלדת סולם, עם יכולת להתעלות מעל לדגם הנוכחי. הפלטפורמה, מבוססת GA-F ושלדה חדשה, מעניקה למבנה חוזק וקשיחות ניכרים. נעשה שימוש ביריעת פלדה עבה ובחומרים בעלי חוזק מתיחה גבוה במקומות אסטרטגיים בכל השלדה כדי להבטיח חוזק רב. קשיחות המומנט הכוללת של השלדה גדלה ב-50%, ואילו קשיחות השלדה והמרכב יחד עלו ב-30%.
זה דגם הלנד קרוזר הראשון שמאובזר בהגה כוח חשמלי (EPS). בהשוואה למערכת הידראולית, מערכת הגה כוח חשמלי מפחיתה את כמות התנועות החדות שיכולות להתרחש בנהיגה בתנאי דרך קשים ומעניקה היגוי ישיר וחלק יותר ותמרון קל יותר בכל המהירויות. שימוש בהגה כוח חשמלי מאפשר, לראשונה בלנד-קרוזר, הטמעת הדור החדש ביותר של מערכות הבטיחות האוטונומיות של טויוטה TSS 3.0, ובתוך כך לכלול גם מערכות התרעה ומניעת סטייה מנתיב באמצעות תיקוני הגה ושמירה על נסיעה במרכז הנתיב כחלק מחבילת הבטיחות האקטיבית והסיוע לנהג.
לנד קרוזר יכול להתמודד עם תנאי שטח קיצוניים, אך אין זה על חשבון שקט ונוחות בתא הנוסעים. צומצם למינימום מספר הנקודות שבהן רעש יכול להיכנס לתא הנוסעים, ופותח עיצוב מרכב על השלדה שמייצר פחות רעש.
זה הדגם הראשון של טויוטה שמשתמש במנגנון לניתוק המוט המייצב. יש לו יתרון כפול: שיפור הביצועים בשטח ונסיעה נוחה יותר על כבישים רגילים. בורר מצבי השטח מתאים את ההיגוי, כוח הנסיעה ובקרת הבלימה ההידראולית למגוון תרחישים בנסיעת שטח. מוניטור תצוגה פנורמית מעניק מבט מלא על האזור בסביבה המיידית של הרכב, ופונקציית מוניטור תנאי השטח מראה את הנעשה מתחת לרכב.
מעבר לחוזק הבסיסי שלו, ללנד קרוזר 250 החדש תכונות Toyota T-mate שעוזרות למנוע תאונות ומספקות הגנה לנוסעים ברכב במקרה של התנגשות.
החבילה כוללת את הדור המתקדם ביותר של חבילת Toyota Safety Sense עם חומרה משופרת שמגבירה את זיהוי הסכנה לתאונות. בין האלמנטים החדשים: תמיכה במניעת התנגשות בצומת, דיכוי האצה וסיוע בהיגוי בחירום. סיוע אקטיבי בפניות מעניק תמיכה נוספת במהירות נמוכה, מזהה סכנות כגון רכבים חונים והולכי רגל על הכביש ומסייע בהיגוי חלק והאטה כאשר מתקרבים לרכב מלפנים או נוהגים בעקומה. תכונות חדשות נוספות: עצירת הרכב בחירום ואזהרת יציאה בטוחה מהרכב.
עקב הביקוש הגבוה הצפוי ללנד קרוזר החדש החליטו בטויוטה להקדים את הרישום לקבלת עדכונים ואת האפשרות לבצע הזמנות. הרישום המוקדם מאפשר לנרשמים לקבל עדכונים שוטפים, כולל הזדמנות להיות ראשונים בביצוע ההזמנה הצפויה בחודשים הקרובים.
צילום: טויוטה