כלום באתר משרד התחבורה
אחרי התאונה הקשה מאוד שהתרחשה בכביש 90, שבה נהרגו ארבעה בני אדם, פתחתי את אתר משרד התחבורה כדי לראות אם גילו משהו חדש על הסיבות לתאונה או אולי מישהו הציע רעיון חדש כיצד להתמודד עם התאונות בכבישים בכלל ובכביש 90 בפרט. מה אומר לכם, לא הופתעתי לא למצוא כלום.
בהודעה משותפת למשרד התחבורה ודוברות המשטרה נכתב כך (ציטוט מהאתר):
מבצע אכיפה נגד עבירות רכב כבד באילת
מתחילת השנה נהרגו 37 אנשים בתאונות במעורבות כלי רכב כבד. משטרת ישראל ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מגבירים את האכיפה נגד עבירות של נהגי רכב כבד
"במסגרת המאבק בתאונות הדרכים פועלים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואגף התנועה לבצע אכיפה ממוקדת נגד עבירות המהוות גורם לתאונות דרכים.
"מתחילת השנה התרחשו 196 תאונות קטלניות ונהרגו 213 בני-אדם, מתוכם 37 הרוגים מתאונות במעורבות רכב כבד, עשרה הרוגים בתאונות במעורבות אוטובוס ו-27 הרוגים בתאונות במעורבות משאיות."
אתם מבינים, לוקח לדוברות של משרד התחבורה זמן לחפש אשם בתאונות. כרגיל אלו משאיות ואוטובוסים. למה? אולי כי זה הכי קל, אולי כי רוב הנהגים היום של כלי הרכב הכבדים הם מהמגזר, או שמישהו יסביר לי למה זה נעשה כך.
המשך ציטוט:
"ממשרד התחבורה נמסר כי באזור זה נוסעים מדי יום אלפי משאיות וכלי רכב כבדים המסיעים ומובילים נוסעים ומטענים שונים. נהיגה בעומס יתר של מטען או רכב כבד בעל ליקוי בטיחותי עלול לגרום לאיבוד שליטה של הנהג על פעולות היגוי בסיסיות ובכך להפוך כל תאונה לקטלנית.
"שוטרי יחידת אכיפת רכב כבד של משטרת התנועה הארצית יחד עם משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פעלו במהלך היומיים האחרונים באילת. במהלך הפעילות נבדקו מאות כלי-רכב כבדים בהם משאיות משא ואוטובוסים. במהלך הבדיקה נבדקה תקינות הרכב ונאכפו עבירות תנועה כנגד אותם כלי רכב.
"במהלך הפעילות נרשמו 106 דוחו"ת תנועה, 100 למשאיות ושישה לאוטובוסים, 43 בגין ליקויי בטיחות, 36 רכבים נאסרו לשימוש עד לתיקון ליקויי הבטיחות שנתגלו, 18 בגין התקני ריסון לא תקינים ותשעה דוחו"ת בגין משקל יתר. פעילות זו תמשיך בכל רחבי הארץ למען הגברת הבטיחות עבור משתמשי הדרך."
אני קורא את כל זה ולא מאמין. אין בהודעה ולו התייחסות מינימלית לנסועה שעובר הרכב הכבד, אין התייחסות להכשרת הנהג ברכב הכבד, גם אין ולו רמז כיצד משרד התחבורה מתכנן להיאבק בגל העצום של התאונות שבו מעורב בעיקר רכב פרטי.
קוראים יקרים, מאבק בתאונות דרכים הוא עסק רציני. צריך להתמקצע בנושא הזה, ולצערי, ולצער כל הציבור, שני השרים האמונים על הטיפול בנושא זה הן במשטרה והן במשרד התחבורה, אינם כאלו. זה עולה לנו, משתמשי הדרך, בדם.
חייבים להקים צוות מקצועי לקביעת אופן הכשרת הנהג, ריענון חובה לכל מי שנוהג בכל גיל, ולהקצות שוטרים שהבטיחות בדרך תהיה תחום התמחותם. אם פעם בשנה מוציאים צוות לעצור רכבים בשולי הדרך, זה לא פתרון.
סעו בבטחה.