מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 538
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: מכלול התרמוסטט החשמלי תקול

18/08/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד יצרנית הרכבים היפנית SUBARU CORPORATION ונציגתה בישראל, יפנאוטו - חברה ישראלית לרכב, הנמנית עם קבוצת סמלת (סוכנות מכוניות לים התיכון). נטען לתקלה סדרתית בייצור התרמוסטט החשמלי המותקן ב-6,000 בערך רכבי סובארו מהדגמים FORESTER ו-OUTBACK, שנתונים 2021-2019.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נאמר, כי במסמכים טכניים שפרסמה סובארו נכתב, כי בגלל ליקוי באטם הפנימי בתוך מכלול התרמוסטט החשמלי, חיישן המותקן בתוכו עובר קורוזיה בשל חדירת אדים מנוזל הקירור לתוך מכלול התרמוסטט, עד כדי השבתתו של מכלול התרמוסטט החשמלי. לאחר שהתקלה מתרחשת, נאמר בבקשה, יש להחליף את התרמוסטט התקול בתרמוסטט משופר (שלא אמור לסבול מהתקלה) בעלות של 4,500 ש"ח.

לטענת המבקשים, גדעון פרץ משדה צבי ואילה בן גור ממבשרת ציון, התקלה הסדרתית בתרמוסטט מוכרת לסובארו זמן רב, והראיה לכך היא שכבר בחודש אוגוסט 2021 היא פרסמה עלון שירות טכני המעדכן את סוכניה (בהם יפנאוטו) כי ישנו תרמוסטט חדש שבוצעו בו שיפורים טכניים שנועדו למנוע את התקלה הסדרתית האמורה.

דהיינו הבעיה בתרמוסטט הייתה יכולה להיפתר כבר בחודש אוגוסט 2021 לו הייתה סובארו מחליטה להחליף באופן יזום את התרמוסטט הפגום בתרמוסטט המשופר. נכון לחודש אוגוסט 2021, כל רכבי חברי הקבוצה המיוצגת היו רכבים חדשים וחדישים, באחריות היצרן.

אולם סובארו בחרה באפשרות הנוחה והזולה יותר בעבורה, ולא החליפה את התרמוסטט הפגום באופן יזום אלא המתינה שבעלי הרכבים יפקדו את מרכזי השירות שלה רק לאחר שסבלו מהתקלה, נאלצו להשחית את זמנם, לחוות עוגמת נפש, אובדן נוחות, מטרד וטרחה כפועל יוצא מהתקלה האמורה בתרמוסטט, בטרם הואילו סובארו ויפנאוטו להחליף את התרמוסטט הפגום ברכבם.

בחלוף הזמן, נאמר בבקשה, החלה התקלה בתרמוסטט להתרחש גם ברכבים שאינם באחריות היצרן, ובעלי הרכבים נאלצו לשלם בגין החלפת התרמוסטט 4,500 ש"ח. המבקשים מציינים, כי בראשית חודש אפריל שנה זו פרסמה סובארו ארה"ב תוכנית להארכת האחריות למכלול התרמוסטט החשמלי ל-241,600 ק"מ, ואולם תוכנית זו לא פורסמה בישראל. הדבר מלמד שחברי הקבוצה המיוצגת בישראל הם לקוחות סוג ב'.

המבקשים מציינים, כי בעקבות הגשת בקשה לאישור תביעה ייצוגית בחודש מאי 2018 נגד סובארו ויפנאוטו, יושמה בישראל תוכנית להארכת האחריות האמורה לגבי 18,000 רכבים ממגוון דגמים עם אותה תיבת הילוכים, רכבים משנתונים 2018-2011.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן