מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 542
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: כשל בווילון גג השמש

16/09/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד GENERAL MOTORS COMPANY (GM) ונציגתה בישראל, חברת יוניברסל מוטורס ישראל, בטענה לכשל בווילון גג השמש ברכבים מסוג שברולט ובפרט רכבים מסוג שברולט אימפלה וביואיק לה קרוס.

במבוא לבקשה שהוגשה לבימ"ש השלום בפ"ת נאמר, כי המשיבות מכרו לציבור הישראלי רכבים הנחזים להיות רכבי יוקרה מתוצרת שברולט, בכלל זה שברולט אימפלה וביואיק לה קרוס, אולם מסתבר כי קיים ברכבים האלו ליקוי מקומם בווילון גג השמש, באופן שגורם לשקיעתו ולבסוף לקריסתו עד כי אי אפשר להשתמש בגג השמש.

לדברי המבקשים, יוני ברזילי משדרות, לאון אמסלם מכפר יונה ומיכאל יניב ירושלמי ממזכרת בתיה, התקלה האמורה מתרחשת ברכבים רבים ועלות תיקונה אצל המשיבות גבוהה במיוחד. למעשה נראה, כי המשיבות עושות הכול כדי לא לטפל בתקלה ולהבריח את הלקוחות כדי שיתקנו אותה על חשבונם במקום אחר.

כך דרשה יוניברסל מוטורס מהמבקש יוני ברזילי סכום דמיוני בעבור תיקון התקלה בסך 18,000 ש"ח, הכולל מלבד החלפת וילון הגג, החלפה של מסגרת הגג. לפי חוות דעת של מומחה, הטיפול כלל אינו נדרש בהתאם להנחיות היצרן.

המבקש לאון אמסלם, נאמר בבקשה, קיבל הצעת מחיר בסך 4,835 ש"ח להחלפת וילון הגג בלבד, והמשיבות יידרשו להסביר מדוע קיימים הבדלים כה ניכרים בין הצעות המחיר על אף שהתקלה זהה.

לטענת המבקשים, התנהלות המשיבות מאלצת את בעלי הרכבים לנסות לתקן את התקלה האמורה במקומות אחרים בעבור סכומים מופחתים, או להשתמש ברכביהם בזמן שהתקלה פוגמת בהנאה מהם.

בבקשה נאמר, כי מדובר בפגם ייצור סדרתי, וכי עצם היותה של התקלה ידועה למשיבות זה שנים רבות - כפי שעולה מעלוני השירות שהראשון בהם פורסם בחודש נובמבר 2013 - מלמד על התרשלות רבתי בטיפול בה. היצרן, בשל רשלנות, לא מצא לה פתרון. הדבר מלמד גם על הטעיה והיעדר גילוי.

המבקשים סבורים, כי בנסיבות שבהן מסרבות המשיבות לשאת באחריות על פגם ייצור סדרתי ודורשות סכומי עתק בעבור תיקונו, אין מנוס מהגשת בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן