מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 553
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: פגם מובנה באטימת הפנסים

13/01/2025
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נגד HYUNDAI MOTOR COMPANY, יצרנית כלי רכב ממותג יונדאי, וכנגד חברת כלמוביל, משווקת הרכבים בישראל. נטען לפגם מובנה באטימת הפנסים של רכבי יונדאי (קדמיים ואחוריים) המשווקים בישראל משנת 2014, ולמצער דגמי יונדאי טוסון ואלנטרה. הפגם ניכר בהצטברות ממשית של אדים וברטיבות בתוך בית הפנס, אשר במקרים רבים מחייבת החלפת פנסי הרכבים.

בבקשה נאמר, כי בתי פנסי הרכבים אמורים להיות אטומים ועמידים לחדירת מים/אדים/לחות שנים ארוכות, בוודאי כל זמן שהרכב לא חווה אירוע חיצוני קיצוני כגון תאונה או הצפה.

ואולם בתי פנסי הרכבים האמורים יוצרו באופן רשלני ו/או בלתי מקצועי, לפיכך זמן קצר יחסית לאחר עליית הרכב לכביש, בחלוף שנים אחדות בלבד ובלי שהרכבים או בתי הפנס של הרכב ספגו מכה, מתחילים להצטבר סימני עיבוי/לחות/אידוי/רטיבות ממשיים וקבועים, הפוגעים במידה רבה בתפקוד פנס הרכב על כל הנובע מכך, בכלל זה סיכון הנהגים ומשתמשי הדרך. הסימנים מחייבים טיפול בפנסי הרכב, ובמקרים רבים אף החלפה של מכלול פנסי הרכב.

לטענת המבקש, בן יורם שבתאי יאיר מקדימה-צורן, HYUNDAI וכלמוביל מודעות היטב לקיומו של פגם מהותי זה מספר שנים, ואולם אינן פועלות לתיקון יזום של הפגם, אינן מציעות לטפל בפגם על חשבונן שעה שהפגם מתגלה ונדרש טיפול, אינן מאריכות את האחריות בגין פגם זה למרות הנזקים שהוא גורם לבעלי הרכבים, ואינן מציעות לפצותם.

לדברי המבקש, בעלי הרכבים האלו מצפים כי יוכלו להשתמש ברכבם באופן סדיר בלי שיידרשו לתקן את בתי פנסי הרכב או את כל מכלול פנסי הרכב תוך שנים אחדות. כמו כן מצופה, כי המשיבות יפעלו לטיפול בפגם מיד כאשר נודע להן עליו, ויישאו באחריות לעלויות הנובעות מטיפול במופעי פגם זה בדומה לאופן שבו הן נוהגות בארה"ב.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן