מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 556
לעמוד קודם

שסי חדש למכוניות חשמליות

12/02/2025
זמן קריאה: 1 דק'

CATL, חברה סינית מהמובילות בפיתוח וייצור של סוללות ופלטפורמות טכניות חשמליות, משיקה שסי חשמלי חדש (Bedrock Chassis) שיוצר לפי סטנדרט בטיחותי חדש לרכבים חשמליים. הרכיב החדשני עמיד לפגיעות חזיתיות במהירות של עד 120 קמ"ש ללא סיכון ממשי להתלקחות ופיצוץ. השסי החדש של CATL אמור להגדיר את סטנדרט הבטיחות לפלטפורמות ומערכות שסי חכמות לרכבים חשמליים קיימים ועתידיים. בזכות הטכנולוגיה הייחודית לשילוב סוללה ישירות בתוף השסי, המערכת החדשה בנויה כסטרוקטורה אחידה שמשפרת את העמידות לפגיעות חיצוניות. עיצוב טכני חדשני של השסי מאפשר לו לספוג עד 85% מעוצמת הפגיעה ללא נזק רב לרכיבים. להשוואה, מערכות שסי סטנדרטיות סופגות כ-60% מעוצמת הפגיעה בלבד.

השסי החשמלי החדש של CATL נבחן בסדרת מבחני בטיחות והציג תוצאות מרשימות. הוא נבדל ממערכות ופלטפורמות אחרות בהיותו הראשון שעבר את מבחן הפגיעה החזיתית במהירות 120 קמ"ש. המבחן נחשב למידה האולטימטיבית לקביעת רמת הבטיחות של רכב. המבחן מדמה פגיעה עוצמתית, שוות ערך לנפילה מהקומה ה-56 של בניין רב קומות.

הרכב החשמלי שמבוסס על השסי החדש התנגש במוט ברזל במהירות 120 קמ"ש, ותוצאות המבחן הראו כי השסי החשמלי שרד את הפגיעה ללא השלכות מסוכנות. תוצאת המבחן הוכיחה כי מכוניות חשמליות יכולות להתמודד עם תאונות ופגיעות באותה רמה כמו רכבים המונעים בדלק. למעשה התוצאה מנפצת את המוסכמה שרכבים חשמליים אינם בטוחים מספיק.

ההשקה של השסי החשמלי לא רק מעלה את רף הבטיחות הכללי בתעשייה אלא גם מקלה את המעבר לעיצוב ותכנון מודולרי וחכם של רכבים חדשים. שיטת המבנה של השסי החדש ותאי הטעינה של הסוללה שמחוברת אליו מאפשרת התאמה של השסי למגוון רחב של רכבים חשמליים. השסי החדש יעזור לחסוך זמני הרכבה של רכבים חדשים במידה רבה. מעגל הפיתוח של רכב חדש, שאורך היום 36 חודשים, יתקצר עד 18-12 חודשים בלבד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן