מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 557
לעמוד קודם

התקדמות בנהיגה אוטונומית

20/02/2025
זמן קריאה: 1 דק'

נהיגה אוטונומית נהפכה מקונספט פוטוריסטי למציאות. כבר היום היא משנה את פני תעשיית הרכבים. דוח חדש שנכתב ופורסם על ידי ג'יימס ג'פס (James Jeffs), מנתח טכנולוגיה בכיר בחברת IDTechEx, הדגיש נקודות התפתחות מרכזיות בתחום הנהיגה האוטונומית וסיפק תחזית לצמיחה ניכרת של הטכנולוגיה בשנים הקרובות.

טכנולוגיות נהיגה עצמאית מתחלקות לכמה רמות. הרמה השלישית (Level 3) משתלבת בקצב איטי יחסית. למרות שהיא זמינה כבר משנת 2021, הטכנולוגיה שמאפשרת נהיגה עצמאית ללא צורך לשים את הידיים על ההגה ולהסתכל על הכביש לאורך כל הנהיגה, מתקדמת לאישורים ויישומים לאט מדי.

הונדה (Honda) הייתה חברת הרכבים הראשונה שאישרה שימוש ברמת 3 בשנת 2022. מרצדס (Mercedes) עם מערכת Drive Pilot ו-BMW הצטרפו מאוחר יותר. טסלה (Tesla) מתכננת לאפשר שימוש בטכנולוגיה רק בשנה הזאת, בינתיים רק במדינות האמריקניות טקסס וקליפורניה.

רמת 2+ (Level 2+) מאפשרת לנהגים לשחרר את ההגה, אך הם עדיין צריכים לעקוב אחרי הכביש ולהישאר ערניים לסביבה. רמת העצמאות הזאת משתלבת במכוניות אוטונומיות מודרניות בקצב הרבה יותר מהיר. מבנה הטכנולוגיה מאפשר לחברות וליצרנים לאשר שימוש מול גורמים בטיחותיים בקלות יחסית. כשהנהג נשאר אחראי על התנהגות הרכב על הכביש, מערכות אוטונומיות ברמה 2+ זוכות ליותר אמון מצד גורמי הבטיחות. מערכות כגון סופר קרוז (SuperCruise) של ג'נרל מוטורס (GM) ובלו קרוז (Blue Cruise) מבית פורד הורשו להפעלה בצפון אמריקה ובחלקים מסוימים של אירופה.

מוניות רובוטיות הן גורם מרכזי בהתקדמות של נהיגה אוטונומית ושילובה בשגרת היומיום. מיזמים כגון וויימו (Waymo) בארצות הברית ואפולו גו (Apollo Go) בסין, נמצאים בחזית השינוי. מוניות אוטונומיות פועלות בערים גדולות כגון סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס וווהאן הסינית. בווהאן, עיר עם 13 מיליון תושבים, פועלות 500 מוניות אוטונומיות. השירות זול ב-80 סנט מהמחיר של מונית רגילה. גם בארצות הברית וויימו ממשיך להתרחב. נוספו ערים מרכזיות כגון אוסטין (מיליון תושבים) ואטלנטה (כחצי מיליון תושבים) לאזורי הפעילות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן