פיג'ו 5008 החדש מושק בישראל
קבוצת לובינסקי משיקה את פיג'ו 5008 החדש, אחיו הגדול של SUV מוביל ומבוקש ביותר של פיג'ו בארץ ובעולם, פיג'ו 3008.
פיג'ו 5008 החדש חולק חלק נכבד מעיצובו עם ה-3008 החדש, וגם לו חזות מרשימה ומושכת, עם חזית עוצמתית ופרופיל גבוה ומלא נוכחות הודות לטופרי האריה המזוהים עם דגמי פיג'ו. הגריל ויחידות התאורה התחדשו בהתאם. הן דקות, חדות, עוטפות את כל חזית הרכב ומעניקות חזות מודרנית וייחודית. לכל גרסאות ה-5008 יחידות תאורת LED. ברמת אבזור GT פנסי Adaptive LED Pixel אשר מתאימים את אלומת האור לתנאי הנסיעה, ללא סנוור כלי רכב אחרים.
החלק האחורי של הרכב תוכנן מחדש כדי להגדיל עוד יותר את המרחב הפנימי. לפיכך צמח ה-5008 במידותיו: אורכו 479 ס"מ (תוספת של 15 ס"מ לעומת הדור הקודם), רוחבו 189 ס"מ (תוספת של חמישה ס"מ), גובהו 169 ס"מ (תוספת של ארבעה ס"מ) ובסיס הגלגלים התארך ל-290 ס"מ (תוספת של שישה ס"מ). הוא נעשה אחד מרכבי ה-SUV בעלי שבעה מושבים המרווחים ביותר בקבוצתו.
תא הנוסעים מבוסס על פילוסופיית i-Cockpit היוצרת תכנון חכם במיוחד ופיסול מתקדם. יש בו לוח מחוונים פנורמי משולב עם מסך המולטימדיה הנפרש על פני חלק גדול בדשבורד וגודלו 21 אינץ' (תלוי רמת גימור: אופציה ב-Allure וסטנדרט ב-GT). תאורת האווירה הפנימית המקורית מקיפה את תא הנוסעים כולו ומעשירה את האווירה בשמונה גוונים לבחירה, בהתאם לרמת האבזור. הגה קומפקטי ובעיצוב חדש נועד לשפר את חוויית הנהיגה. עיצובו המודרני כולל חישורים המייצרים תחושת ריחוף ופקדים אשר יודעים לזהות את אצבעות הנוהג כדי למנוע לחיצה לא מכוונת. במרכז הקונסולה ישנם שישה מתגים וירטואליים i-Toggles הניתנים לתכנות עצמאי כקיצורי דרך. כל מערכות הרכב מופעלות בעברית מלאה.
ב-5008 החדש שבעה מקומות ישיבה בסידור של 2-3-2, כעת עם תא מטען גדול מבעבר, בנפח של 748 ליטר בסידור של חמישה מושבים (תוספת של 46 ליטר) או 259 ליטר בסידור של שבעה מושבים (תוספת של 49 ליטר), ועד 1,815 ליטר בקיפול שתי שורות המושבים האחוריות.
לכל יושבי הרכב מושבים נעימים ותומכים, רצפה שטוחה לגמרי במושבים האחוריים, וילונות הצללה בחלונות הצד האחוריים, מיזוג מפוצל לאחור עם שליטה נפרדת ועוד. שורת המושבים האמצעית מתקפלת ביעילות על ידי מנגנון חדש ונעה על מסילה בטווח של 15 ס"מ כדי לאפשר גישה קלה למושבים האחוריים ולייצר שם מרחב ישיבה נוח יותר. לנוסעי ה-5008 שלל אביזרים, שקעים, תאי אחסון לכל שימוש ומרחב גדול מאוד.
פיג'ו 3008 החדש, המבוסס על פלטפורמת Stella Medium, מתחיל את דרכו בישראל עם שתי יחידות הנעה מתקדמות, חשמלית מלאה והיברידית מתונה, אשר מאפשרות ללקוחות לבחור את יחידת ההנעה המתאימה לצורכיהם.
ליחידה החשמלית המלאה סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 73 קוט"ש ומנוע חשמלי בהספק של 210 כ"ס. טווח הנסיעה בין טעינות הוא 474 ק"מ לפי תקן WLTP. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש - 9.7 שניות, מהירות מרבית - 170 קמ"ש. טעינת הסוללה יכולה להתבצע עד הספק של 160 קוט"ש, לפיכך טעינת הרכב מ-20 ל-80 אחוז תארך כ-30 דקות בלבד.
לגרסה ההיברידית המתונה מנוע בנזין חדש בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו עם שרשרת טיימינג. המנוע מפיק 136 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-23.45 קג"מ ב-17,750 סל"ד ומשודך לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים. המנוע החשמלי מספק סיוע בהספק של 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ, ויחד הם מאפשרים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 10.2 שניות. המהירות המרבית היא 198 קמ"ש, ותצרוכת הדלק המשולבת היא 5.9-5.8 ליטר ל-100 ק"מ (בהתאם לרמת האבזור).
בשתי הגרסאות שלושה מצבי נהיגה לבחירה: מצב חסכוני (ECO), מצב רגיל (NORMAL) וספורט (SPORT). ישנם שלושה מצבי אחזור אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובלימה לטובת ההינע החשמלי. המעבר בין המצבים מתבצע על ידי מנופים מאחורי ההגה.
פיג'ו 5008 החדש מוצע בישראל בגרסה ההיברידית המתונה בשתי רמות אבזור: ALLURE ו-GT, ובגרסה החשמלית, ברמת אבזור יחידה, GT. כבר ברמת ALLURE מוצע אבזור נוחות רב כגון שלושה מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמת חניה 360 מעלות הכוללת מבט על וירטואלי, חיישני גשם, תאורה ומרחב מסביב לרכב, כניסה והתנעה ללא מפתח, תא אחסון מקורר בין המושבים, מושבים בריפוד משולב דמוי עור ובד וחישוקי 19 אינץ'.
ברמת GT נוספים תפעול חשמלי למושב הנהג עם זיכרונות, מושב נוסע חשמלי, כוונון רוחב חשמלי לתמיכה הצידית, מושבי AGR קדמיים עם פונקציית עיסוי בשמונה מצבים ו-3 רמות עוצמה, חימום ואוורור במושבים הקדמיים בעוצמה משתנה וחימום במושבים בשורה השנייה, פתיחה חשמלית של תא המטען כולל חיישן הפעלה עם הרגל, פנסי LED PIXEL אדפטיביים, ריפודי עור Nappa, חישוקי "19 לגרסת MHEV ו-20 אינץ' לגרסה החשמלית, גג שמש פנורמי, תאורת אווירה, גג שחור ועוד.
רשימת ציוד הבטיחות ברמת אבזור ALLURE: התרעת ערנות לנהג, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על ניטור מרחק מלפנים, זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, זיהוי תמרורים מורחב, התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת הימצאות כלי רכב בעת פתיחת דלתות הרכב, מניעת סינוור והחלפה של עוצמת התאורה לפי תנאי הדרך, בלימת חירום אקטיבית, סיוע לשמירת נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי, בקרת שיוט ומגביל מהירות כולל עצירה וחזרה לתנועה, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי.
ברמת אבזור GT נוספות למערכות בטיחות אלה מערכת שמירת מיקום בנתיב בזמן השימוש בבקרת השיוט האדפטיבית ותאורת פיקסל לד אקטיבית בחזית.
פיג'ו 5008 החדש מגיע עם אחריות מלאה ל-3 שנים או 100,000 ק"מ לרכב וכן 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה, המוקדם מביניהם. הגרסה החשמלית מצריכה מרווח טיפולים של 25,000 ק"מ או שנה, וההיברידית המתונה מצריכה מרווח טיפולים של 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מבניהם.
מחירים:
- פיג'ו 5008 MHEV ברמת ALLURE: 208,990 שקל.
- פיג'ו 5008 MHEV ברמת GT: 228,990 שקל.
- פיג'ו 5008 BEV ברמת GT: 294,990 שקל.