מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 564
לעמוד קודם

סיכום אליפות ישראל בדריפטים, חולון 2025

21/07/2025
זמן קריאה: 3 דק'

למרות האתגרים הביטחוניים הקשים שהטילו צל על פעילויות במדינה בעקבות המלחמה עם איראן ודחיית האירוע מהמועד המקורי, זכה הקהל הישראלי לחוויה מוטורית יוצאת דופן כאשר אליפות ישראל בדריפטים חולון 2025 הוכיחה שהרוח הישראלית לא נשברת.

במשך יומיים, 15 ו־16 ביולי, מגרש החניה של היכל הטוטו נהפך למסלול מרוצים מקצועי ברמה בינלאומית. התחרו בו מיטב נהגי הדריפט הישראליים בפני קהל שמילא את היציעים עד אפס מקום.

האירוע הופק על ידי מיכאל חן מרוצים מבית RACE MASTERS בשיתוף התאחדות לנהיגה ספורטיבית ובפיקוח הרשות לנהיגה ספורטיבית אשר תחת משרד התרבות והספורט, ובשיתוף עיריית חולון. כל הכרטיסים ליומיים נמכרו מראש.

האירוע התקיים בשעות הערב, ומופע תאורה מרהיב הפך את מגרש החניה לזירה מוטורית צבעונית. ההפנינג כלל תצוגת רכבים, דוכני אוכל, דוכנים של מוצרים ושירותים בתחום המוטורי ומגוון הפתעות.

דריפט היא החלקה נשלטת וממושכת של אחורי הרכב, שמתבצעת באמצעות סיבסוב הגלגלים האחוריים ונעילתם לפרקים. מקור הספורט המוטורי הזה ביפן, כאשר נהגים החלו להחליק את הרכב שלהם בכבישים ההרריים באופן מבוקר. השילוב בין שליטה יוצאת דופן ברכב לבין ההיבטים האסתטיים של ההחלקה הפך את הדריפט לתופעה עולמית.

נהיגת דריפט מצריכה רמה גבוהה מאוד של מיומנות ושליטה ברכב. האתגר המרכזי טמון בשילוב בין טכניקה מדויקת הנדרשת לשליטה בהחלקה לבין התמודדות עם כוחות פיזיקליים שפועלים על הרכב. הנהגים צריכים לנצל את כוחו הזמין של הרכב כדי לשמור על ההחלקה בזווית הנכונה, תוך התמודדות עם העברות משקל בין הסרנים ותנאי מסלול משתנים.

במרוצי דריפטים הנהגים מדורגים לפי ציון שקיבלו מהשופטים, שמחושב על ידי מספר פרמטרים מרכזיים: זווית ההחלקה, נקודות הגישה לפנייה, שינויי כיוון, החלטיות הנהג ועוד. בקטגוריית טנדם, הנהגים יוצאים בזוגות לקרבות ראש בראש בפורמט של "מוביל" ו"עוקב", ומחליפים תפקידים בין הריצות. פרמטרים נוספים שקובעים את הציון הם האופן שבו הנהג העוקב מדמה את סגנון הנהג המוביל, הסנכרון ביניהם והמרחק שנשמר.

היום הראשון - קרבות סולו: ליום הראשון של האליפות נרשם שיא של 57 מתחרים שהתחרו על תואר אלוף ישראל בדריפטים. המתחרים, מכל המגזרים והמינים, הגיעו עם רכבי הנעה אחורית מגוונים: ניסאן, מאזדה מיאטה, במוו, לקסוס, אינפיניטי ועוד. בקטגוריות סולו הנהגים נהגו לבד על המסלול, כל אחד בתורו, ודורגו לפי הציון מהשופטים.

בקטגוריית סולו הסטנדרטית, המיועדת לרכבים עם שיפורים מוגבלים, זכה במקום השראשון גיא מזרחי. ליעד ממן וחן אזולאי השלימו את הפודיום לצידו.

 

צילום: רונן טופלברג

 

בקטגוריה סולו פרו, המיועדת לרכבים ללא מגבלות שיפורים, דניאל דינו הציג כישורי נהיגה מרשימים וזכה בתואר האליפות. קטגוריה זו כללה רכבים משופרים במיוחד כגון רכבים עם מנועי V8 מושתלים ומערכות גדישה משופרות. אלירן יפרח וג'ניה פשקוב השלימו את שלושת המקומות הראשונים בקטגוריה הזו.

היום השני - קרבות טנדם: בקרבות טנדם המרהיבים נהגים יצאו בזוגות לקרבות ראש בראש. בפורמט של "מוביל" ו"עוקב", הנהגים נדרשו לשלב בין טכניקת הדריפט המושלמת לבין סנכרון ודמיה של הנהג המתחרה. הנהגים יצאו לשתי ריצות על המסלול והחליפו ביניהם תפקידים בכל ריצה.

לביא אוחיון הוכיח עליונות וזכה בתואר האליפות. אריה זילברמן במקום השני וואסים מסרוואה בשלישי השלימו את הפודיום לאחר שהפגינו ביצועים מרשימים שהציגו את רמת נהיגת הדריפט הגבוהה ביותר שנראתה בישראל. קטגוריית הטנדם מציגה דריפט ברמה בינלאומית: שני נהגים נדרשים לשלב טכניקה אישית ועבודה צוותית המצריכה תיאום מושלם.

את האירוע הנחה כוכב הרשת דורון קאופמן (MotorHeads), שאחראי לתוכן וליח"צ, לצד הפרשן ומגיש הספורט המוטורי בועז קורפל. על הניהול המקצועי של המרוץ היו אמונים יובל מלמד והצוות של ספארקו ישראל.

מהנהלת ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית נמסר: "מרוץ הדריפט בחולון הוא ציון דרך בפעילות ההתאחדות למען פיתוח והנגשה של הספורט המוטורי בישראל. זאת הפעם הראשונה שמתקיים מרוץ דריפט במרכז הארץ, במגרש פתוח אשר הוסב למסלול מרוץ חוקי, תקני ובטוח הן למתחרים והן לקהל."

שי קינן, ראש העיר חולון, הכריז בטקס הסיום כי האירוע ייהפך למסורת שנתית בעיר. העיר חולון הוכיחה שהיא מוכנה לאמץ את הספורט המוטורי החוקי ולתמוך בו.

מיכאל חן, מפיק האירוע: "למרות האתגרים הביטחוניים, הוכחנו שוב שהרוח הישראלית לא נשברת. האירוע הראה לכולם שהקהל הישראלי צמא לספורט מוטורי איכותי, וההצלחה הגדולה מעודדת אותנו להמשיך ולפתח את הענף."

האירוע הוא ציון דרך חשוב בפיתוח הספורט המוטורי החוקי בישראל ומלמד על הפוטנציאל הגדול הטמון בתחום.

 

לפרטים נוספים על אירועים עתידיים וכל הפעילויות בספורט המוטורי - אתר ליגת האקסטרים

 

צילום: רונן טופלברג

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן