מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 567
לעמוד קודם

KGM רקסטון WD2 EX דגם 2025

בחן, צילם וכתב: נועם קום* |  
09/09/2025
זמן קריאה: 4 דק'

 

קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 5 | דרגת זיהום: 15 | רמת בטיחות: 2 | ארץ ייצור: דרום קוריאה | מחיר: 219,900 ₪

 

תיאור: רקסטון מבית KGM שרכש את סאניונג, דור 4, הוא רכב פנאי שטח SUV-D המיועד לשבעה נוסעים. העיצוב נוסטלגי, עם שיפור והידור בעיצוב הפנימי. לרכב מנוע דיזל 2.2 ליטרים עוצמתי, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה. מערכות הבטיחות אקטיביות ואדפטיביות, רמת האבזור העשירה כוללת מולטימדיה, בקרת אקלים לשלושה אזורים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמה, מושבי עור ועוד.

מנוע וביצועים: מנוע טורבו דיזל eXDi בנפח 2.2 ליטרים מספק 202 כ"ס ומומנט של 45 קג"מ.

תיבת הילוכים: אוטומטית טיפטרוניק שמונה הילוכים, ידית הילוכים - מתג חשמלי והעברה ידנית באמצעות מנופים המצויים בגלגל ההגה.

עיצוב חיצוני: אגרסיבי במבנה SUV גדול. מכסה המנוע שטוח ומובלט, נושק ליחידות תאורה של ארבעה פנסי לד. כונס אוויר רחב מרושת עם נקודות ניקל. הפגוש אגרסיבי דו־גוני בשילוב פנסי ערפל וכונס תחתון.

מהצד ניכר מבנה SUV גדול ואגרסיבי. בכתפי הדלתות קווי זרימה בולטים, הדלתות רחבות והחלונות מאחור כהים, סף תחתון מחופה, קשתות הגלגלים רחבות בחיפוי פלסטיק, והגלגלים מאלומיניום.

מאחור, ספוילר בגג, שמשה פנורמית, דלת תא מטען צרה בשילוב יחידות תאורה, פגוש רחב וגבוה בשילוב פנסים ומגן תחתון בעיטור ניקל.

עיצוב פנימי: אלגנטי, עם חומרים איכותיים. הפנל צר ומהודר, בציפוי דמוי עור. במרכזו צג מולטימדיה רחב, מתחת קיימים פתחי אוורור ופנל בקרת אקלים. פנל ההילוכים רחב, עם ידית סמויה, מתג חשמלי ובורר סיבובי של מצבי הנהיגה. לוח המחוונים רחב, גלגל ההגה מהודר וקטום ובעל 4 צלעות. המושבים מהודרים בציפוי עור, והתקרה גבוהה וכוללת גג שמש.

תחזוקה: טיפולים כל 15,000 ק"מ או שנה.

מבחן כביש: רקסטון הוא רכב פנאי שטח גדול בעל שלדת סולם. למנוע ביצועים עוצמתיים והוא שקט. ההספק והמומנט גבוהים, וזמינות הכוח קצרה יחסית למשקל. תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים מופעלת מידית מתג מזערי שמצריך לחיצת דבל לשילוב מצב. יש גם מערכת טיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית באמצעות מנופים בגלגל ההגה. ההילוכים משולבים באמצעות מתג חשמלי. כדי לשלב למצבים D או R נדרש לבצע שתי לחיצות במתג.

התנהגות הכביש טובה, כיול המכונית רך ותורם לנוחות הנוסעים, אך היעדר ריסון מורגש במעבר על מהמורות במהירות איטית. ההיגוי קל ומדויק. קיימות מערכות בטיחות מקוריות, חלקן אקטיביות, ובכללן בלימה אוטונומית בעת חירום ומערכות התרעה על שמירת מרחק וסטייה מנתיב. מערכת לבקרת מהירות חכמה מהדור החדש, המתבססת על זיהוי תמרורים, עומדת בתקינה האירופית המחייבת התרעה קולית מההתחלה של כל נסיעה, והצליל לא נעים לאוזן. אפשר לבטלה, אך הפעולה מצריכה התערבות בהגדרות של מחשב הדרך. מבחינת בטיחות פסיבית, קיימות 9 כריות אוויר.

תנוחת הישיבה גבוהה. הכניסה לפנים הרכב מחייבת טיפוס קל, שכן מפלס המושבים גבוה וללא מדרגה. המרווח בפנים הרכב מרשים בגודלו, ושדה הראייה נרחב. לגרסת ההנעה הקדמית מרווח גחון גדול של 22.4 ס"מ שמאפשר נהיגת שטח בעבירות קלה עד בינונית.

רמת האבזור טובה: מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים ופתחי אוורור לכל המושבים. חלוקת המושבים מרווחת ויעילה, מתאימה לשבעה נוסעים בנוחות. הרכב הייחודי הוא רכב נוסעים גדול המיועד הן לכביש והן לעבירות בשטח.

יתרונות: ביצועי מנוע, 9 כריות אוויר, התנהגות כביש, יכולת עבירות בשטח קל, מקום לשבעה נוסעים, מרווח פנימי, בקרת אקלים ופתחי אוורור מאחור, מולטימדיה, מחיר.

חסרונות: ידית הילוכים, ללא גלגל חלופי, עיצוב חיצוני מיושן, יכולת עבירות בשטח קשה, כיול מתלים רך, דרגת זיהום, התרעת מהירות חכמה, ללא התרעת שטח מת, ציון בטיחות, גובה המושבים מפני הקרקע.

סיכום: רקסטון KGM, בגרסת הנעה קדמית מוזלת, מכיל טכנולוגיה מתקדמת. בצד הבטיחות: מערכות אקטיביות. המנוע עוצמתי, רמת האבזור טובה, התנהגות הכביש טובה והרכב מתאים לנסיעה בשטח בתנאים קלים. יתרון מרכזי של רקסטון הוא התאמתו לשמש רכב פנאי־שטח לשבעה נוסעים, במחיר אטרקטיבי של כ־215 אלף ש"ח, ולפיכך התמורה הולמת ביותר.

 

 

מפרט טכני
תיאור נתונים
מנוע טורבו דיזל eXDi 2.2 ליטרים
הספק (כ"ס/סל"ד) 3,800/202
מומנט (קג"מ/סל"ד) 1,600-2,600/45
תיבת הילוכים אוטומטית, שמונה הילוכים והעברה ידנית
אורך (מטר) 4.850
רוחב (מטר) 1.960
גובה (מטר) 1.825
בסיס גלגלים (מטר) 2.865
מידת צמיגים 255/60/18
נפח תא מטען (ליטרים) 240 עד 1,806
נפח מכל הדלק (ליטרים) 70
משקל עצמי (ק"ג) 2,055
יחס משקל/הספק (ק"ג/כ"ס) 1/10.1
מרווח רגליים (ס"מ) קדמי: 54, אמצע: 28, אחור: 22
רוחב המושב האחורי (מטר) אמצע: 1.31; מאחור: 1.15
תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש (שניות) 11
מהירות מרבית (קמ"ש) 184
תצרוכת דלק – יצרן (ק"מ/ליטר) 1/12.3
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ/ליטר) 1/12
בטיחות
תיאור קיים/מפרט
בלימה אוטומטית בעת חירום
ניטור מרחק מלפנים
בקרת סטייה מנתיב
זיהוי הולכי רגל
זיהוי כלי רכב בשטח מת לא
מערכת למניעת התנגשות צד לא
זיהוי רכב דו־גלגלי
זיהוי תמרורים
בקרת שיוט אדפטיבית
בקרת מהירות חכמה לא
בלימה כאשר רכב חוצה מאחור לא
בלימת חירום בחצייה בצמתים לא
התרעה על שכחת ילד ברכב לא
התרעה על מצב עייפות
התרעה על הסחת דעת הנהג לא
התרעה על פתיחת דלתות
הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול לא
בלם חניה חשמלי
פנסי ערפל קדמיים
גלגל חליפי ערכת תיקון
כריות אוויר 9
ביטול כרית אוויר לנוסע
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
חיישני חגורות בטיחות
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
מבחני ריסוק EURO NCAP לא בוצעו
אבזור
תיאור האבזור קיים/מפרט
מערכת שמע מקורית 4 רמקולים
מערכת מולטימדיה 12.3
מערכת ניווט
חיבורי אודיו USB-C
Android Auto
Apple Car Play
בקרת אקלים
פתחי אוורור מאחור
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
מצלמת רוורס
גלגלי סגסוגת אלומיניום
מפתח התנעה חכם
הגה מתכוונן גובה/עומק
כיוון חשמלי למושבים לא
גג שמש חשמלי לא
מראות צד מתקפלות

* אוטוקום- אתר רכב מקצועי - www.autocom.co.il

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן