חזרתו של האופנוע הייחודי של ליט
ליט מוטורס (Lit Motors), החברה שעומדת מאחורי הפרויקט של האופנוע החשמלי הסגור והמאוזן C-1, מאשרת כי גייסה מימון נוסף להמשך הפיתוח - כך לפי עדכון שפורסם באתר החברה. מדובר במהלך חזרה מפתיע של פרויקט שזכה להרבה תשומת לב ועשה לא מעט רעש בתעשייה באמצע שנות העשרה, אך דעך עם הזמן והשאיר אחריו שובל של הבטחות, הדמיות ממוחשבות מוגזמות ואבות טיפוס שלא הרשימו.
C-1 הוא קונספט מהפכני: רכב דו-גלגלי עם גוף סגור לחלוטין, מערכת איזון המבוססת על גירוסקופים ותא נהג עם הגה במקום כידון. למרות הדמיון החיצוני לאופנוע, בפועל זה רכב קטן אישי חצי אוטונומי, שמתנהג הרבה יותר כמו מכונית קטנה מאשר קטנוע.
בשלב מסוים, רבים בתעשייה הניחו שליט מוטורס תצטרף למיזמי רכב חשמלי רבים שנכשלו, כגון קייק (Cake), בראמו (Brammo) ואנרגיקה (Energica). למרות הכול, לפי הדיווח האחרון בתקשורת, ליט מוטורס הצליחה לגייס 1.6 מיליון דולר באמצעות קמפיין מימון המונים. הסכום יוקדש לפיתוח הדגם הבא של החברה, שעשוי להיקרא X-1. הדגם הזה, לפי הערכות, יהיה זה שייכנס בסופו של דבר לייצור סדרתי.
המנוע הייחודי של C-1 כולל מערכת איזון עם גירוסקופים המספקים מומנט של 1,700 ניוטון מטרים. הדבר מאפשר לו לעמוד על שני גלגלים ולשמור על האיזון גם במהירות גבוהה. אחת ההדגמות המוקדמות אף הציגה את האב טיפוס נוסע על משטח קרח עם צמיגים רגילים, ועדיין נשאר יציב.
רבים בתעשייה לא בטוחים שהתקופה הנוכחית היא הרגע הנכון להשקת רכב חשמלי חדש ויוצא דופן. ליט מוטורס מקווה שהקונספט שלה, המשלב נוחות של רכב יציב וביצועים של כלי רכיבה דו-גלגלי עירוני, יצליח למשוך קהל יעד חדש. עם המימון החדש והשאיפה להוציא לשוק דגם מתקדם יותר, יתכן ש-C-1 אכן יקבל הזדמנות שנייה.