מגה דו
חדשות
אופנועים מיוחדים
לעמוד קודם

פרויקט לקטנוע עם כלוב בטיחות

16/09/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חטיבת האופנועים של BMW ידועה באומץ העיצובי שלה, שמייצר לא פעם דגמים מעוררי מחלוקת. אחרי ההשקות של הקטנוע החשמלי CE-04 ו־CE-02 הקומפקטי, החברה חשפה את Vision CE Concept - כלי רכב דו־גלגלי חדשני שרוצה לשנות את הדרך שבה אנו חושבים על קטנועים עירוניים. אבל בניגוד למודלים הקודמים שזכו לתגובות מעורבות אך חיוביות, הפעם התגובות הראשונות משתנות בין פליאה לציניות.

החידוש הגדול בקונספט הוא מבנה "כלוב" העוטף את הרוכב. ב־BMW מצהירים שהוא מבטל את הצורך בציוד מגן אישי - קסדה או ביגוד רכיבה - שכן ההתקן אמור לספק הגנה מלאה. מדובר בצעד יוצא דופן בעולם הדו־גלגלי, שבו ציוד מגן נחשב חלק בלתי נפרד מהחבילה.

הרוכבים מעלים ספקות, לא רק לגבי רמת ההגנה בפועל אלא גם בנוגע לנוחות השימוש. הכניסה לכלוב והיציאה ממנו עלולות להיות מסורבלות, בייחוד לרוכבים גבוהים שמביעים חשש מפגיעות ראש חוזרות ונשנות במסגרת.

נוסף על הכלוב הקונספט כולל מערכת רתמות בטיחות עם רצועות כתפיים ומותניים, בדומה למכוניות מרוץ או לרכבי שטח סגורים (side-by-side). המשמעות היא שהרוכב "נקשר" לכלי - דבר חריג מאוד באופנוע או קטנוע. במצבי תאונה, המשמעות ברורה: יש להישאר בתוך הכלוב ולא להוציא ידיים או רגליים החוצה, אחרת הסיכון לפציעה עולה. השאלה היא אם רוכבים עירוניים יהיו מוכנים להתרגל לדבר כזה, במיוחד כשהוא שובר את כללי המשחק המוכרים בעולם הקטנועים.

רעיון מהפכני או פעלול יחצ"ני?

החשיפה לוותה בתמונות שנוצרו בבינה מלאכותית. בחלקן נראה הכלי על אגם המלח בבונוויל (Bonneville), באחרות הוא נראה בסצנות עתידניות המזכירות את עולם סרטי המדע הבדיוני. ערבוב דימויים דיגיטליים עם חומרי יח"צ גרם לרבים לתהות אם מדובר ברכב אמיתי או במתיחה של BMW. חלק מהרוכבים אף הודו שבדקו אם זה פרסום ל־1 באפריל.

מעבר לעיצוב החריג, עולה שאלת הנוחות. מבנה הכלוב מייצר מגבלות תנועה, והכניסה למושב נראית מורכבת יותר מהמקובל בקטנועים. כמו כן השימוש בחגורות בטיחות מעלה תהיות לגבי בטיחות במצבי התנגשות, במיוחד בהשוואה לאופנועים רגילים שבהם לרוכב יש חופש תנועה מסוים. ב־BMW מציינים, כי הכלוב והרתמות מבטיחים הגנה מספקת, אך רוב המומחים מדגישים שגם אם הכלוב יעיל, קסדה ומיגון אישי עדיין חיוניים.

חזון הקונספט ממחיש עד כמה BMW מוכנה "להתפרע" עם רעיונות לא קונוונציונליים בניידות עירונית. ייתכן שהחברה בוחנת גבולות ומנסה להבין כיצד הקהל יגיב למושג חדש של קטנוע סגור ובטיחותי יותר, ואולי מדובר בגימיק עיצובי שנועד ליצור כותרות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן