אופנוע כביש חדש מבית סוזוקי
חברת האופנועים היפנית סוזוקי (Suzuki) השיקה את דגם הכביש החדש שלה GSX-S1000GX+, שדרוג של אופנוע כביש ספורטיבי בעל אותו שם, עם כמה שינויים נקודתיים. הגרסה החדשה משאירה את המתלה רך אך פעיל, מספקת לרוכב נוחות רכיבה לכל היום ובעלת מנוע עוצמתי שמספק 150 כ"ס מארבעה צילינדרים ובעל נפח של 999 סמ"ק. באופנוע החדש סוזוקי מנסה "להלביש מחדש" פלטפורמה קיימת קצרה עם תוספת של תאי מטען צדדיים אחוריים בנפח 36 ליטרים. יש בהם מספיק מקום בשביל לאחסן קסדה מלאה.
מבחינת האבזור הטכני והטכנולוגי, לאופנוע מערכת רכיבה חכמה, פיתוח בית של סוזוקי (SIRS), הכוללת מגוון כלים אלקטרוניים לעזרת הרוכב: בחירת מצבי רכיבה וניהול משולב של העוצמה, גרירה והגבלת המומנט. יש גם מערכת איזון מתכווננת לכבישים (SRAS), מערכת הפעלה של המתלה האחורי ומערכת משנק אלקטרונית.
הדגם החדש הוא הראשון מבית סוזוקי שבנוי על מתלה אלקטרוני מתקדם. המתלה מספק טווח רחב של תכונות והגדרות טכניות שתומכות בהרגלי רכיבה, החל ברכיבות ספורטיביות אגרסיביות וכלה בתנועה רגועה למרחקים ארוכים. המתלה כולל מזלג קדמי ובלם זעזועים שמספקים 150 מ"מ של מהלך. מבנה כזה מבטיח נוחות מרבית גם ברכיבות ארוכות וסופג הפרעות על הכביש כגון אבנים וקפיצות.
רוכבים וחובבים ישקיעו לא מעט באופנוע החדש של סוזוקי. המחיר ההתחלתי שלו באירופה הוא 18 אלף יורו. השאלה היא עד כמה ההשקעה מוצדקת לעומת מתחרים בשוק. מבחינה טכנית, האופנוע המחודש של סוזוקי לא מציע משהו יוצא דופן לעומת אופנועים דומים של ימאהה (Yamaha) או BMW. קהל היעד שלו הוא בעיקר חובבי המותג הנאמנים.