מגה דו
חדשות
אופנועי כביש
לעמוד קודם

דגם חדש במשפחת ג'יקסס מבית סוזוקי: GSXS950

20/12/2021
זמן קריאה: 2.5 דק'

קבוצת עופר אבניר, יבואנית מותג האופנועים והקטנועים סוזוקי בישראל, החלה לשווק את האח החדש במשפחת דגמי הג'יקסס, GSXS950. לג'יקסס 950 החדש עיצוב רדיקלי וחד, מנוע שופע מומנט שימושי והתנהגות משרת ביטחון המושגת באמצעות גיאומטריה יציבה ואלקטרוניקה מתקדמת טכנולוגית. הדגם מבוסס על GSXS1000 החדש, שיגיע בקרוב לישראל. מחירו יהיה 73,900 על הכביש, זול יותר מה-GSXS1000 המיועד לרוכבים מנוסים יותר.

משפחת GSXS, שכיום כוללת ארבעה דגמים בעלי בסיס דומה, זכתה למועדון המאגד את כל הדגמים, ועשרות חברים מטיילים יחדיו מדי חודש. לראשונה מצטרף למשפחה זו אופנוע מבין דגמי הנייקד, העשוי להתאים גם לרוכבים שחוזרים לעולם האופנועים אחרי שנים רבות של הפסקה ומחפשים אופנוע נייקד מתקדם טכנולוגית, אך אינו מאיים מבחינת הספק. הוא גם מתאים לרוכבים בעלי רישיון A1 המעוניינים להתקדם באופן בטוח ומושכל אל האופנוע הגדול הבא שלהם.

מנוע ה-GSXS950 מקורר נוזל, נפחו 999 סמ"ק, בעל ארבעה צילינדרים בשורה ושני גלי זיזים עליונים (DOHC). המנוע הותאם לתקנות יורו 5, לטובת אספקת כוח יעילה ושימושית עם דגש רב במומנט זמין כבר מסל"ד נמוך. למנוע מערכת הזרקת דלק והספק של 93.9 כוחות סוס המושגים ב-7,800 סל"ד. מומנט של 9.38 קג"מ מתקבל ב-6,500 סל"ד. בגרסה המתאימה לרישיון A1 האופנוע מפיק הספק של 46.9 כוחות סוס ב-6,100 סל"ד, ומומנט של 7.75 קג"מ מתקבל ב-3,250 סל"ד.

 

צילום: יצרן

 

מבחינה טכנולוגית, GSXS950 דומה מאוד לדגם ה-1000 שעליו הוא מבוסס, עם שינויים שנועדו להתאימו לקהל היעד. באופנוע מעטפת בטיחות אלקטרונית. באבזור האלקטרוני נכללים בין היתר בקרת אחיזה של סוזוקי המאפשרת ארבעה מצבים לבחירה; עזר למצמד לטובת בלימות מנוע חלקות ותפעול רך יותר של ידית המצמד; מערכת Ride By Wire לתפעול מצערת הגז באופן חלק ומדויק, בלי לעייף את הרוכב; מערכת Easy Start להתנעה מלאה בלחיצה אחת  וללא ללחיצה של המצמד; מערכת LRA לזינוק חלק ולתמיכה ברכיבה בסל"ד נמוך; תאורת LED היקפית.

במערכת הבלימה של GSXS950 החדש זוג דיסקי בלימה בקוטר 310 מ"מ הנאחזים על ידי קאליפרים רדיאלים בתצורת מונובלוק מתוצרת Tokico היפנית, ולהם ארבע בוכנות. באופנוע מותקנת מערכת ABS למניעת החלקת גלגלים גם בבלימות חריפות. צמיגי Sportmax Roadsport 2 מתוצרת Dunlop מותקנים על החישוקים היצוקים, בעלי שישה חישורים כל אחד, ומספקים אחיזה מצוינת למגוון השימושים.

לשלדת קורות האלומיניום הכפולה, הכוללת חיבור ישיר בין ראש ההיגוי מלפנים לנקודת החיבור של הזרוע האחורית, קשיחות גבוהה ומשקל נמוך לטובת ניהוג קליל ויציב של האופנוע. הזרוע האחורית, העשויה אף היא אלומיניום, עוצבה בדומה לאופנועי סופרבייק של סוזוקי. המתלה הקדמי מתוצרת KYB היפנית וקוטרו 43 מ"מ. המתלה האחורי (בתצורת Link) מאפשר כיוון למהירות ההחזרה ולעומס הקפיץ לפי בחירת הרוכב. מכל הדלק בנפח 19 ליטרים.

ל-GSXS950 מסך תצוגה LCD עם אפשרות כיוון בהירות למניעת סנוור. המסך כולל מידע רב ומגוון, כולו ארוז בלוח קטן וקומפקטי המשתלב בעיצוב הכללי של האופנוע. תצוגת המסך תוכננה באופן שיאפשר לרוכב לזהות במבט מהיר ובקלות פונקציות חשובות בזמן רכיבה.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן