דגמי ב־מ־וו R 1300 החדשים
BMW Motorrad מתחדשת בשלושה דגמים חדשים במשפחת R 1300, לשלושתם מנוע בוקסר עוצמתי, יכולות דינמיות משודרגות וחוויית רכיבה ייחודית.
BMW R 1300 R
R הוא רודסטר דינמי המתמקד בחוויית רכיבה ספורטיבית תוך שמירה על ערכי הליבה של BMW. יש לו מנוע בוקסר בנפח של 1,300 סמ"ק הזמין גם בשני הדגמים האחרים במשפחה, ומפיק 145 כ"ס ב־7,750 סל"ד ומומנט של 15 קג"מ ב־6,500 סל"ד. נתונים אלו הופכים אותו למנוע הבוקסר העוצמתי ביותר של BMW מייצור סדרתי. את העוצמה מנהלים שלושה מצבי רכיבה (גשם, כביש וחיסכון), ובישראל מתווספים אליהם שני מצבי רכיבה כסטנדרט: Dynamic ו־Dynamic Pro.
הנייקד הפראי הזה זכה לעיצוב אגרסיבי וספורטיבי, וחבילת ה־Performance שלו כוללת מתלים ספורטיביים, מערכת DTC-Shift, רגליות מתכווננות, שתי תצוגות ספורט נוספות, מושב ספורטיבי, ספוילר מנוע וצמיגים ספורטיביים. כל אלה מאפשרים לרוכב לנצל את מלוא הפוטנציאל הגלום בו.
מערכת MSR (בקרת מומנט המנוע) כלולה ברשימת האבזור הסטנדרטי. מערכת DSA, מאפשרת כוונון דינמי אלקטרוני של המתלים, ובפעם הראשונה בעולם באופנוע מייצור סדרתי, אפשרות לכוונון של מקדם הקפיץ במזלג הקדמי.
רשימת האבזור המלאה נחתמת על ידי פנס ראשי מסוג LED בעיצוב ספורטיבי, תאורת פנייה, בקרת שיוט אקטיבית, התרעת התנגשות קדמית ומערכת ABS Pro.
שודרגו גם המושב, שגובהו כעת 790 מ"מ, הכידון והרגליות, שיחד יוצרים משולש ארגונומי המאפשר לרוכב לנטות יותר קדימה ולקבל משוב טוב יותר מהחלק הקדמי, בייחוד ברכיבה דינמית. לרכיבה בסוף שבוע ארוך אפשר להוסיף ארגזים חדשים עם נעילה מרכזית, שקע טעינה USB-C ותיק מכל דלק חדש.
R זמין ב־3 רמות גימור: PERFORMANCE ממוקדת ביצועים בצביעה טריקולור־לבן, EXCLUSIVE בצביעה כחול מטלי ורמת גימור 719 בצבע שחור.
BMW R 1300 RS
RS מעלה את חוויית הספורט־טורינג לרמה חדשה עם מנוע בוקסר עוצמתי בעל שני צילינדרים, הזהה לזה שמותקן באחיו, R. העיצוב הספורטיבי של האופנוע מודגש בעיקר על ידי הפרינג הקדמי הנמתח לאורך כל האופנוע כלפי מטה. הוא נתמך על ידי סביבה ארגונומית ספורטיבית יותר בהשוואה לדגם הקודם, בלי להתפשר על האיכויות המוכרות של RS בעולמות הנוחות ברכיבות טורינג ארוכות.
לצד עיצוב חד ודינמי, ל־R 1300 RS טכנולוגיה מתקדמת המותאמת לרכיבות ארוכות. ברשימת המערכות האלקטרוניות: בקרת מומנט מנוע, כוונון מתלים דינמי אלקטרוני ומערכת ABS Pro הפועלת גם בפניות.
RS זמין ברמת גימור Performance בצבע לבן Lightwhite עם אבזור נרחב.
R 1300 RT
BMW Motorrad שדרגה את אייקון הטורינג שלה עם עיצוב קליל יותר, נגישות גבוהה יותר ויכולות דינמיות גבוהות יותר מבעבר. המנוע החדש, השלדה החדשה לגמרי והמאפיינים האווירודינמיים, מייצרים חוויית רכיבה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בסגמנט ומאפשרים הן רכיבת טורינג נינוחה והן נסיעות דינמיות בכבישים פתוחים.
דגם זה זוכה לעיצוב מוקפד ובולט, ששם דגש באמצעי הגנה מפני רוחות ומזג אוויר, כולל מגני רוח צדדיים מתכווננים המשתלבים היטב בעיצוב הכללי. מגנים אלה מאפשרים אספקת אוויר לרוכב גם במהלך רכיבה בתוך העיר ומחוצה לה, כאשר הטמפרטורות החיצוניות גבוהות. למגנים הגנה יעילה במיוחד מהרוח בטמפרטורות נמוכות ברכיבה בדרכים מהירות.
שופרו גם המאפיינים הארגונומיים. המשולש של הכידון, הרגליות והמושב עודכן לטובת תנוחת רכיבה עם נטייה קדמית לצורך שיפור המשוב המתקבל מחלקו הקדמי של האופנוע, וכן לשיפור יכולת השליטה ברכיבות דינמיות. תנוחת הרכיבה האקטיבית מאפשרת רכיבת טורינג רגועה יותר ושיוט נעים יותר גם בהרכבת רוכב נוסף. אפשר לכוונן את הגובה והזווית של מושב הרוכב ב־20 מ"מ, או להטות את המושב כדי לשפר את רמת הנוחות ולהפחית את העומס על גופו של הרוכב.
רמת הנוחות של המורכב לא הוזנחה. היא שופרה במידה רבה הודות למושב נוסע ארוך יותר המאפשר למורכב לשנות את תנוחת הישיבה מעת לעת ותוך כדי רכיבה. עיצוב ארגזי הצד התעדכן כדי להגדיל את המקום לרגלי המורכב בלי להתפשר על נפח האחסון של הארגזים (27 ל' כל אחד), שגם הם חלק מהאבזור הסטנדרטי.
לארגזי הצד נעילה מרכזית חשמלית ותאורה פנימית, והארגז השמאלי כולל גם שקע טעינה USB-C המאפשר לטעון מכשירים אלקטרוניים במהלך הרכיבה. נוסף על כך מושב ה־Comfort למורכב (מגיע כסטנדרט) כולל חימום של משענת הגב של המושב וידיות אחיזה.
RT משופע בטכנולוגיה מתקדמת ובמערכות אלקטרוניות משובחות. חבילת Riding Assistant כוללת בין היתר בקרת שיוט אקטיבית, אזהרת התנגשות קדמית, אזהרת התנגשות אחורית ואזהרת סטייה מנתיב.
קיימת גם מערכת התאמת שלדה דינמית עם מתלים אלקטרוניים, הכוללת שני מצבי רכיבה ליצירת איזון בין נוחות רכיבה להתנהגות דינמית, מערכת ABS Pro הפועלת גם בפניות, בקרת מומנט מנוע ואפשרות למערכת עזר להחלפת הילוכים אוטומטית.
לרשות הרוכב מסך TFT ענק בגודל 10.25 אינץ' עם תמיכה בקישוריות, תא לטעינת הטלפון החכם עם אוורור, מערכת שמע עוצמתית, פנס ראשי בטכנולוגיית LED ופנס ראשי Pro הכולל כוונון אוטומטי של אלומת האור בהתאם למצבי הרכיבה ולמהירות הנסיעה.
RT מגיע ב־3 רמות גימור: Pure בצבע לבן, Triple Black בצבע שחור ו־Impulse בכחול.
מחירים:
דגם R1300RT מ־193,348 ש"ח, דגם R1300R מ־145,348 ש"ח; דגם R1300RS מ־155,348 ש"ח.






