מגה דו
חדשות
אופנועי כביש
לעמוד קודם

דור חדש של אופנוע KTM 890 SMT

12/09/2023
זמן קריאה: 3.5 דק'

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, משיקה דור חדש של אופנוע הכביש 890 SMT. דגם זה מבצע למעשה קאמבק ל-SMT אשר הופיע בשנת 2009 עם תמהיל ייחודי של רכיבים וסגנון - איחוד של יכולות תיור ורכיבת יום-יום עם יכולות ספורטיביות מרשימות על אספלט. 890 SMT החדש נולד למשימה זו - לאפשר לרוכבים לכבוש את הכביש ההררי, אבל להמשיך לטייל גם הרבה מעבר לו.

לטובת המשימה נקראו לדגל רוכבי הסופר-מוטו של KTM ורוכבי התיור, והוגדרו התכונות ליצירת האופנוע החדש: משקל קל, מנוע גמיש וחזק, התנהגות כביש בטוחה, יציבה ומהנה, שימושיות גבוהה ותמורה מעולה למחיר. נבחר מנוע LC8c המוכר של KTM, טווין מקבילי קטן וקל משקל, בעל נפח של 899 סמ"ק ונתוני תפוקה של 105 כ"ס (8,000 סל"ד) ו-10.2 קג"מ (6,500 סל"ד). כדי להתאימו לאופי הדגם החדש, הוא קיבל תוספת של 20% למסה הסיבובית, אשר משפרת את היציבות בפניות ומרכוז המסה, אך אינה פוגעת בגמישות. הותאמה לו תיבת אוויר חדשה וצמד מצערות 46 מ"מ מבית דלאורטו.

כדי שהאופנוע יוכל להיות נוח ברכיבה למרחקים גדולים בדומה לאופנועי אדוונצ'ר, אבל גם חד ומדויק כמו DUKE, הותאמה מסביב למנוע שלדה חדשה מפלדת כרומולי, אשר דומה ברובה לזו של דגמי האדוונצ'ר של KTM. הדבר מבטיח מבנה צר וקל, אך גם עמיד וקשיח מאוד לפיתול. מתכנני האופנוע זה הקפידו לשמור על גיאומטריה כזו אשר תבטיח תחושה מצוינת לרוכב כדי להגביר את תחושת הביטחון בכל תנאי הרכיבה, כולל ספורט קיצוני.

הנוסחה הזו כללה מיקום חדש אופקי ומרכזי יותר לבולם האחורי, להבטחת אפשרות להתקנת מושב נמוך יותר לצד זרוע אחורית ארוכה יותר. אלה מעניקים לאופנוע תחושת רכינה אחורנית, בדומה לאופנועי GP, לשיפור התאוצה וההתנהגות ביציאה מפניות.

לבולם האחורי כוונון מלא (לעומס קפיץ ולשיכוך) ומהלכו הוא 180 מ"מ. למזלג הקדמי מהלך זהה, אך הוא מפרק את כיול השיכוך והעומס קפיץ בין שתי רגלי הבולם לשליטה מלאה וקלה. מתלי WP APEX מעניקים יחד היזון חוזר מצוין לרוכב, שליטה מלאה בכל תנועות האופנוע ושיכוך מצוין לתוואי הדרך. בקצות המתלים, כיאה לאופנוע כביש-ספורטיבי, מותקנים חישוקי 17 אינץ' עשויים סגסוגת קלה ועליהם מולבשים צמיגי מישלין פאואר GP דביקים ועמידים.

נעשו מספר התאמות לארגונומיה ובגיאומטריה הכללית. המשולש כידון-מושב-רגליות מאפשר תנוחה ניטרלית ונוחה לרכיבות ארוכות, אך גם יכולת תנועה ורכינה קדימה ולצדדים כהתאמה לרכיבה ספורטיבית. את הכידון אפשר למקם בקלות באחד משישה מיקומים קבועים מראש ובטווח של 30 מ"מ כדי לייצר התאמה מושלמת. המושב בנוי מקשה אחת, אך עם מגרעת והגבהה למורכב, אשר מייצרת גם תמיכה בישבן הרוכב נגד כוחות ההאצה. גובה מושב של 860 מ"מ ומבנה צר, מבטיחים התאמה לרוכבים בכל מיני גבהים.

 

 

מנוע ה-LC8c ידוע בהיותו חסכוני מאוד בדלק (21.7 קמ"ל לפי נתוני היצרן). כאשר הוא מוזן ממכל דלק חדש שנפחו 15.8 ליטר, מתקבל טווח רכיבה גדול מאוד בין תדלוקים. מבנהו של מכל הדלק דומה מאוד לזה של אופנועי אדוונצ'ר, לפיכך הוא עוטף את צידי השלדה ותורם מאוד להנמכת מרכז הכובד של האופנוע.

ויש גם אלקטרוניקה מודרנית. ל-890 SMT מערך אלקטרוני נרחב שכולל שלושה מצבי רכיבה (Rain, Street, Sport) אשר משפיעים על תגובת המנוע והמצערת. נוסף אליהם מצב Track אשר מאפשר לרוכב לשלוט בבקרת האחיזה עד עשרה מצבים. מערכות ABS ו-MTC קורנרינג עוקבות אחר תנועת האופנוע ומתאימות את עוצמת הבלימה והתערבות בקרת האחיזה לאיכות החיבור לאספלט ולזווית ההטיה.

קיימת אופציה למערכת MSR לשליטה בעוצמת הבלימה של המנוע והחלקת המצמד, אשר מונעים נעילה והחלקה של הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים והאטה בתנאים חלקים, 'קוויק-שיפטר פלוס' להעלאה והורדה של הילוכים ללא שימוש במצמד ובקרת שיוט. הבלימה באחריות שני קליפרים רדיאליים חזקים במיוחד (4 בוכנות), הנושכים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ומאחור, קליפר עם שתי בוכנות הפועל על דיסק בקוטר 260 מ"מ.

מעבר לכידון הרחב ומול עיני הרוכבים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי TFT צבעוני עשיר במידע חיוני לרוכבים. חיבור לאפליקציית KTMconnect יאפשר תצוגת ניווט, קישוריות לשיחות טלפון, האזנה למוזיקה, קבלת מידע על שירות צפוי, ספר הרכב ועוד.

מאחורי לוח המחוונים נמצא סממן ראשון לאופי הסופר-מוטו, והוא משקף חזית שמעניקה הגנה מהרוח ונראות ספורטיבית. כנף קדמית גבוהה וגרפיקה מוזרקת לתוך הפלסטיק נועדו לעמידות ואורך חיים. מגני ידיים בסגנון סופר-מוטו עוטפים את ידיות האחיזה.

מחיר KTM 890 SMT: 99,990 שקל כולל מע"מ ואגרת רישוי.

 

מפרט טכני נוסף:

מהלך: 68.8 מ"מ

קדח: 90.7 מ"מ

תיבה: שישה הילוכים

מצמד: רטוב, רב-דיסקי

שרשרת: 520 X-Ring

שלדה: מרכזית, צינורות, פלדת כרום-מוליבדנום

מתלה קדמי: מזלג הפוך WP APEX 43

מרווח גחון: 227 מ"מ

מתלה אחורי: בולם יחיד WP APEX

זווית מזלג: 64.2 מעלות

משקל (ללא דלק): 194 ק"ג

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן