הוסקוורנה 701 לשנת 2026
חברת הוסקוורנה (Husqvarna) חושפת את הדגמים המעודכנים של דגמי 701, אנדורו וסופרמוטו (Enduro, Supermoto 701), לשנת 2026, עם מערכות אלקטרוניות חדשות שמביאות את השליטה והביצועים לרמה גבוהה במיוחד. השינויים לא מסתכמים בעיצוב חדש או בהתאמות לתקנות הפליטה אלא כוללים מערכות שליטה ייחודיות שמאפשרות לרוכבים גמישות מלאה בהתמודדות עם כבישים, שבילים ומסלולים.
לדגם האנדורו נוספה פונקציה חדשה במצב ראלי, של התאמת איזון דינמית (Dynamic Slip Adjust). המערכת מאפשרת החלקה מבוקרת של הגלגל האחורי במצבים מאתגרים כגון שבילים חלקלקים או עליות תלולות באמצעות הורדה זמנית של רמת בקרת האחיזה (MTC). כך הרוכב מקבל חופש פעולה בלי שהמערכת תגביל את המנוע או תקטע את ההספק. מדובר בשדרוג ממשי שמעניק ביטחון לצד תחושת שליטה טבעית יותר בתנאי שטח משתנים.
בדגם הסופרמוטו הוסיפה הוסקוורנה מערכת בלימה ABS משודרגת. כאן מושם דגש בשליטה בפניות מהירות: ה־ABS נותר פעיל בגלגל הקדמי לשמירה על יציבות ובטיחות, אך מאפשר לגלגל האחורי להחליק בזווית מוגבלת. רוכבים יכולים "לנעול" את האופנוע לתוך הפנייה בסגנון מקצועי, תוך שמירה על יציבות גבוהה יותר מאשר במצב ABS רגיל.
שדרוגים סביבתיים וויזואליים
מעבר לתכונות האלקטרוניות, שני הדגמים קיבלו חבילת שדרוגים רחבה הכוללת עדכון למנוע LC4 כדי שיעמוד בתקני הפליטה המחמירים של האיחוד האירופי בלי לוותר על עוצמה וביצועים, מתלים חדשים מכוילים לנוחות משופרת בכביש וליכולת ספיגה גבוהה יותר בשטח, עיצוב גוף מחודש עם קווים חדים ומראה מודרני, מסך TFT בגודל 4.2 אינצ'ים עם ממשק משופר ואפשרות זיכרון למצבי רכיבה, ופנסי LED חדשים לשיפור התאורה ולמראה עדכני.
השינויים בדגמי 701 מלמדים על מגמה ברורה: שילוב הדוק יותר של אלקטרוניקה מתקדמת וביצועים גולמיים. הוסקוורנה מבינה שהרוכבים של היום רוצים לא רק עוצמה ונוחות אלא גם שליטה חכמה שמתאימה את עצמה לתנאים ולסגנון הרכיבה. לדגמים החדשים יש כלים שמבוססים על ניסיון מסלול אמיתי ומיועדים הן לרוכב שטח שמחפש חופש פעולה בגלגל האחורי והן לרוכב סופר־מוטו שרוצה שליטה מלאה בהחלקות בפניות.
הדגם המעודכן של סופרמוטו 701 אמור להגיע כבר בחודש נובמבר הקרוב, ואנדורו 701 יושק באפריל 2026.