לרויאל אנפילד דגמים חדשים: הימליאן 450 ושוטגאן 650
ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי רויאל אנפילד לישראל, משיקה בישראל שני דגמי אופנועים חדשים מהחשובים ביותר של המותג: הימליאן 450 - הדור החדש של האדוונצ'ר הפופולארי ושוטגאן 650 - קאסטום מתקדם ומסוגנן. ד.ל.ב מוטוספורט מקפידה להשיק בשוק המקומי את כל דגמי המותג החדשים ולהרחיב את קהל היעד שאליו פונים אופנועי המותג. עם חידוש אחד הדגמים המבוקשים ביותר והוספת אחד חדש לגמרי, המותג עתיד לבצע קפיצת מדרגה נוספת.
רויאל אנפילד הימליאן 450, דגם האדוונצ'ר של רויאל אנפילד, נכנס לפלח שוק זה לפני כשנתיים כאשר הושק בישראל. מאז זכה לביקוש גבוה מאוד הודות לידידותיות לרוכב, לשרידות גבוהה שאפשרה לו להיות אופנוע מעולה ליומיום וגם לנוע בתוואי שטח קשה והודות למחירו האטרקטיבי. הדור החדש של ההימליאן נבנה מחדש מהגלגלים ועד קצות המראות כדי לשמור על התכונות שלו ובו בזמן לשפרו מכל בחינה.
להימליאן 450 החדש שלדה חדשה לגמרי, קשוחה וחזקה, אשר במרכזה מנוע בנפח שהוגדל ל-452 סמ"ק. המנוע קיבל גל זיזים עילי וארבעה שסתומים עם ניהול מנוע מתקדם, שהביאו לעלייה בהספק מ-24.3 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-3.26 קג"מ ל-40 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-4.0 קג"מ. המנוע החדש נמרץ בהרבה, בעל אורך נשימה מרשים ורצועת כוח רחבה במיוחד, אשר תורמים מאוד לזריזות וליכולת לנוע למרחקים גדולים ללא מאמץ. גם תיבת ההילוכים שופרה, וכעת בעלת שישה הילוכים במקום חמישה ומצמד בתפעול קל ומדויק.
בקצות השלדה נמצאים מתלים חדשים (מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ) בעלי מהלך משופר (200 מ"מ מלפנים ומאחור), שיכוך וכוונון מצוינים ומגוונים לכל תנאי שטח ומידות של רוכבים. הגלגלים במידות ראויות לשימוש שטח - 21 אינץ' מלפנים ו-17 אינץ' מאחור. בסיס הגלגלים נפרש כעת על פני 151 ס"מ, מרווח הגחון צמח ל-23 ס"מ (22 עד כה), גובה המושב עלה מ-80 ל-82.5 או 84.5 ס"מ במצבו הגבוה, נפח מכל הדלק עלה בשני ליטרים ל-17 ליטר, והמשקל הכללי הרטוב ירד ל-196 ק"ג (199 עד כה).
עוד ברשימת החידושים: ארגונומיית רכיבה משופרת הודות למבנה החדש. מול הרוכב ישנו לוח מחוונים דיגיטלי עגול בקוטר ארבעה אינץ' ובו תצוגה מגוונת, קישוריות מלאה לטלפון החכם, תצוגת ניווט מלאה (גוגל מפות), שליטה במדיה ועוד. לדגם זה שני מצבי רכיבה, מערכת ABS בעלת מצב שטח (ניתוק הגלגל האחורי), תאורה קדמית, אחורית ומאותתים 'לד', שקע USB TYPE C לטעינה ותוספות רבות אפשריות.
מחירים: BASE - 36,990 שקל; PASS - 36,990 שקל; SUMMIT - 37,990 שקל; SUMMIT TUBLESS - 38,990 שקל. אגרת רישוי: 337 שקל.
הימליאן 450
רויאל אנפילד שוטגאן 650 - הדגם החדש במשפחת ה-650 של רויאל אנפילד - מושק בישראל כשנה לאחר השקת הסופר מטאור 650. זה אופנוע קסטום-בובר אשר מבוסס על הסופר מטאור, אך בזכות שינויים נרחבים בגיאומטריית המתלים, בארגונומיית הרכיבה ובעיצוב, יוצר פלח חדש של קסטום-בובר בנפח ביניים. אפשר לבצע בו שלל התאמות אישיות. לעיצוב יש תפקיד מרכזי באישיותו של הדגם הן מבחינת שילובי הצבעים האפשריים והן מבחינת הרכיבים שמרכיבים את האופנוע השלם והנאה.
שלדת הסופר מטאור עברה כמובן התאמות לדגם החדש, אך השינוי העיקרי בה הוא בזווית המזלג (הפוך, 43 מ"מ מבית SHOWA) החדה בהרבה - 25.3 מעלות במקום 27.6 מעלות וגם בבסיס הגלגלים הקצר ב-35 מ"מ מהסופר מטאור. תנוחת הרכיבה שונתה מאוד הודות לכידון חדש, נמוך ורחב ולהזזת מיקום הרגליות מהפעלה קדמית אל מרכז הגוף (284 מ"מ לאחור). הדבר יוצר תנוחת רכיבה טבעית וספורטיבית בהרבה. על הבלימה מלפנים מופקד דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ, ומאחור דיסק יחיד במידת 300 מ"מ. אלו ננשכים על ידי קאליפרים ByBre עם שתי בוכנות ומפקחת עליהם מערכת ABS בוש.
המנוע בשוטגאן הוא ה-650 סמ"ק המוכר של רויאל אנפילד עם 47 כ"ס ב-7,250 סל"ד ו-5.3 קג"מ ב-5,650 סל"ד. הוא מספק זריזות וקצב תנועה בעיר ובכבישים מהירים. מכל הדלק המעוצב מכיל 13.8 ליטר דלק, ועם תצרוכת דלק נמוכה מתקבל מרווח רכיבה גדול בין תדלוקים.
מחירים: BASE - 45,990 שקל. MID - 45,990 שקל. PREMIUM - 46,990 שקל. אגרת רישוי - 337 שקל.
שוטגאן 650