מגה דו
חדשות
אופנועי כביש
לעמוד קודם

QJ Motor משיקה את SRT 300 DX

01/07/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

הקטגוריה הדו־ספורטיבית (dual sport) נחשבת לאחת הרב־גוניות בעולם האופנועים. כשמה כן היא, מיועדת הן לכביש והן לשטח. אופנועים מסוג זה קלים מספיק למסלולים צרים, רגועים ונוחים לרכיבה עירונית ועמידים להרפתקאות ספונטניות בסופי שבוע. אך מעבר ליכולות, יש להם יתרון נוסף: הם נגישים מאוד. רוכבים מתחילים אוהבים אותם בזכות קלות הרכיבה, ורוכבים מנוסים אוהבים את הקשיחות והפשטות

כעת, יצרניות האופנועים הסיניות מזהות את הפוטנציאל, כפי שעשו בשוק אופנועי הספורט ה"ערומים", הקטנועים, אופנועי הספורט והשטח בעבר, ומכוונות למטרה הבאה: אופנועי ספורט וכביש היברידיים. CFMoto כבר הציגה את דגם 230 Dual, וכעת מגיע תורה של QJ Motor עם SRT 300 DX שמתיימר לשמש אלטרנטיבה לחברת הונדה ול־CRF הפופולרי.

מבחינה עיצובית, קשה להתעלם מההשוואה לאפריקה טווין (Africa Twin) של החברה היפנית. תנוחת הרכיבה הגבוהה, זוג הפנסים הקדמיים והעיצוב הכללי מזכירים גרסה מוקטנת של אופנוע הכביש ההרפתקני של הונדה, ולא במקרה. QJ Motor משתמשת בשפת העיצוב הזו כבר כמה שנים, בעיקר בפרק הזמן של שיתוף הפעולה שלה עם אגוסטה (MV Agusta) בפרויקט Lucky Explorer, שנהפך מאוחר יותר לדגם Enduro Veloce.

לאופנוע מנוע מקורר מים בנפח 292.3 סמ"ק עם ארבעה שסתומים וצילינדר יחיד המפיק 29 כוחות סוס ב־9,000 סל"ד, מעט יותר הספק מ־CRF300 Rally של הונדה. לגלגלים מידות שטח קלסיות של 21 אינץ' מלפנים ו־18 אינץ' מאחור, ויש להם צמיגי שטח של CST ומרווח גחון של 275 מ"מ. אף שלא פורסם רשמית מהלך הבולמים, אפשר להניח שהוא יהיה קרוב ל־200 מ"מ המקובל בקטגוריה.

למרות שלדת פלדה, האופנוע שוקל 157 ק"ג בלבד - נתון מכובד, במיוחד לרוכבים שנאלצים להעמיד אותו שוב ושוב על הרגל לאחר נפילות שטח. גובה המושב הוא 890 מ"מ - נתון שעלול להקשות על רוכבים נמוכים.

מבחינת ביצועים, למנוע קדח גדול ומהלך קצר (78 מ"מ לעומת 61.2 מ"מ) - מנוגד לנטייה ה"עגולה" של המנועים היפניים. הדבר עשוי להעניק לאופנוע אופי זריז אך פחות גמישות, וההתנהלות בסל"ד נמוך תצריך הוכחה בשטח. גם אם הרמה הכוללת עדיין אינה זהה לזו של הונדה, קשה להתעלם מהפער במחיר.

האם מדובר בהעתקה בוטה? אולי. QJ Motor והחברה האם שלה, Qianjiang, נחשבות למיומנות במיוחד בהנדסה חוזרת של דגמים פופולריים. אבל בניגוד לעותקים זולים, SRT 300 DX משדר חשיבה אסטרטגית מתוחכמת וניסיון אמיתי לשבור את שליטת היפנים בתחום. למרות שכרגע אין צפי להשקה בשוק האמריקני, באזורים כגון דרום־מזרח אסיה ובחלקים מאירופה הפוטנציאל מהפכני, בייחוד אם QJ תספק גם מערך שירות הולם. עם מפרט עדכני, עיצוב מוכן לשטח ומחיר כמעט בלתי מנוצח, הדגם החדש עשוי להיות שחקן מפתח בתחום הדו־ספורטיבי.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן