מגה דו
חדשות
אופנועי ספורט
לעמוד קודם

במוו מוטורד משיקה את M 1000 R

16/05/2023
זמן קריאה: 3 דק'

במוו מוטורד (BMW MOTORRAD) משיקה את M 1000 R המבוסס על S 1000 RR ו-S 1000 R. זה אופנוע רודסטר עתיר ביצועים המתוכנן לענות על הדרישות של רוכבים ספורטיביים בכביש ובמסלול המרוצים. BMW M 1000 R, ובקיצור M R, הוא הדגם השני בחטיבת M, והוא מושק אחרי M 1000 RR.

עם הספק מרבי של 154 קילוואט (207 כ"ס), משקל רטוב של 199 ק"ג, טכנולוגיית מתלים מתקדמת ועיצוב אווירודינמי הבא לידי ביטוי בכביש ובמסלול המרוצים, M R מספק חוויית רכיבה דינמית השמורה לאופנועי סופר-ספורט קיצוניים.

העיצוב של האופנוע משדר ספורטיביות וביצועים טהורים. יש לו פרופורציות קומפקטיות, מבנה גוף רזה ואגרסיבי במיוחד וכנפוני M המעניקים לו מראה מרשים. חתימת האורות של ה-M R מאפשרת לרוכבים אחרים לזהות אותו בקלות גם בלילה. M R מגיע לישראל בצבע שחור בלבד.

לאופנוע מנוע ארבעה צילינדרים טורי, קירור נוזל עם הספק שיא של 154 קילוואט (207 כ"ס) ב-13,750 סל"ד - 42 כ"ס יותר מהמנוע המותקן ב-S 1000 R. המומנט המרבי מגיע ל-113 ניוטון מטר ב-11,000 סל"ד. ערכת גלגלי שיניים חדשה מספקת יחס העברה קצר יותר בהילוכים הרביעי, החמישי והשישי, ומעניקה לאופנוע כוח דחף חזק יותר בהאצות ביניים.

המנוע המעודכן משתמש בשסתומי פליטה מטיטניום ובמערכת תזמון שסתומים משופרת, ומשאבות השמן והמים אוחדו ליחידה אחת כדי לחסוך במשקל ובחיכוך. המנוע משודך לתיבת הילוכים קומפקטית ומדויקת בעלת שישה הילוכים ולמערכת Shift Assistant Pro המסייעת בהחלפה מהירה של הילוכים בלי להפעיל את ידית המצמד ובלי להפסיק את העברת הכוח מהמנוע אל תיבת ההילוכים. כל אלה מאיצים את M R למהירות של 200 קמ"ש בתוך 7.5 שניות. גם בהאצות הביניים חל שיפור ממשי: מ-60 ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות, מ-100 ל-150 קמ"ש בתוך 2.5 שניות ומ-140 ל-180 קמ"ש בתוך 2.8 שניות.

M R החדש מוצא את האיזון העדין בין אופנוע מסלול מרוצים לכלי ספורטיבי לרכיבה בכבישים ציבוריים. ביצועי המנוע באים לידי ביטוי בטווח מהירות של ‏10,000‏-14,600 סל"ד, הרלוונטי לרוכבים דינמיים.

 

 

בפיתוח ה-M R הושם דגש ביכולותיו האווירודינמיות. האופנוע קיבל כנפונים בחלקו הקדמי כדי לשפר את זמני ההקפה במסלול המרוצים ואת יציבות הרכיבה במהירויות גבוהות. כעת רוכבים יכולים לבלום מאוחר יותר, נטייתו של הגלגל הקדמי להתרומם בהאצה ("וילי") יורדת, והאופנוע מאיץ מוקדם יותר. הכנפונים, המגיעים מתחרויות המרוצים MotoGP ואליפות הסופר-בייק, משפרים גם את הצמדת הגלגלים אל פני הכביש, במיוחד בהאצה ובמהירויות גבוהות. מסיטי הרוח משפרים את זרימת האוויר סביב קסדת הרוכב ומפחיתים את העומס על גופו במהירויות גבוהות.

ל-M R החדש בקרת שיכוך דינמית אלקטרונית כסטנדרט. מערכת DDC מתאימה את פעולתה למצב הרכיבה שנבחר: גשם, כביש, דינמי או מרוצים. אפשר גם להתאים אישית את כיול המתלים בכל אחד ממצבי הרכיבה בלחיצת כפתור דרך תפריט המערכת.

ל-M R החדש מערכת בלמי M אשר פותחה על בסיס הניסיון העשיר שנצבר באליפות הסופר-בייק העולמית. הקליפרים קיבלו ציפוי אנודי כחול ומשודכים לשני דיסקים קדמיים בקוטר של 320 מ"מ ובעובי של חמישה מ"מ ולדיסק אחורי בקוטר של 220 מ"מ, המחוברים לחישוקי קרבון M כחלק מחבילת M Competition הסטנדרטית בישראל.

מערכת העזר להחלקה בבלימה שימושית מאוד במיוחד בעת רכיבת מסלול, כיוון שהיא מאפשרת לרוכב להחליק בבלימה בעת כניסה לפנייה. המערכת מתבססת בין השאר על חיישן המחובר לכידון, המודד את זווית הכידון.

M R יצויד כסטנדרט בחבילת M Competition הכוללת שלל אביזרים ורכיבים המגיעים ממסלולי המרוצים: חישוקי M קרבון, רגליות לרוכב M, מגן גלגל אחורי מקרבון, מגן שרשרת מקרבון, מגן גלגל קדמי מקרבון, מגנים למכל הדלק מקרבון, מסיטי רוח ומגן גלגל שיניים.

לוח מחוונים TFT דיגיטלי מלא בגודל של 6.5 אינץ' כולל מד מהירות מנוע בעיצוב חדש ואנימציית M מרהיבה. אפשר לצייד אותו בשעון הקפה מבוסס GPS וב-M GPS Datalogger המאפשר לשמור את נתוני הרכיבה וניתוחם.

מחיר: 199,000 כולל מע"מ, אגרת רישוי: 318 ש"ח.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן