במוו M 1000 RR ובמוו M 1000 R מעודכנים
BMW MOTORRAD מעדכנת את שני דגמי הקצה שלה, M-R ו־M-RR, וקובעת סטנדרט חדש בתעשיית אופנועי־העל.
במוו M 1000 R הוא נייקד עם ביצועים של סופרבייק, יותר מאופנוע עוצמתי. מתחת למעטה הנייקד האגרסיבי המנוע מפיק 209 כ"ס ומאיץ את האופנוע מ־0 ל־100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות. לצד העיצוב האגרסיבי קיימת חשיבה סביבתית, וכעת הנייקד עומד בתקן פליטת המזהמים יורו 5+.
לדגם החדש מצערת M קצרת מהלך עם זווית פתיחה קטנה יותר המאפשרת שליטה משופרת במצערת, לפיכך כבר אין צורך בשינוי המיקום של כף היד או בסיבוב של מפרק כף היד. גם מערכת בקרת האחיזה DTC עברה מקצה שיפורים, כולל עדכון מצב Race המותאם לרכיבה במסלולי המרוצים. עם השלדה המעודכנת הם מאפשרים רכיבה סופר־מדויקת וקבלת משוב חד.
לאופנוע פנס ראשי כפול חדש בטכנולוגיית LED עם לוגו M הממוקם בין שתי יחידות התאורה וכנפונים בגוון שחור המשפרים את כוח ההצמדה הפועל על הגלגל הקדמי.
האופנוע זמין בישראל בצבע שחור מטלי/M Motorsport כחלק מחבילת M Competition. הזרוע האחורית בגוון אפור פלטינה, הכנפונים בשחור, וגם מכסה המצמד בשחור.
במוו M 1000 RR הוא הסופר-בייק האולטימטיבי. מהנדסי BMW Motorrad מצאו את השילוב המושלם של ביצועים, זריזות ודיוק. הסופר־בייק הייחודי מבוסס על פילוסופיית M של המותג ונהנה מגישה ישירה לניסיון העשיר של קבוצת המרוצים של BMW אופנועים.
המנוע המוכר זכה לשדרוגים רבים, כולל שיפור ההספק ל־217 כ"ס ב־14,500 סל"ד. תוספת זו התאפשרה הודות לשסתומי טיטניום חדשים, יחס דחיסה מעודכן (14.5:1), תעלות יניקה ופליטה אובליות חדשות ותיבת אוויר חדשה. מקצה השיפורים והשדרוגים כולל גם שסתומי מצערת גדולים יותר (52 מ"מ במקום 48 מ"מ), בוכנות חדשות בעלות עמידות תרמית ומכנית גבוהה יותר, מפלט טיטניום מעודכן, מצמד חדש ועוד.
השפעת עולם המרוצים מורגשת היטב גם בתכנון המצערת קצרת המהלך של M 1000 RR. המצערת מאפשרת זווית פתיחה קטנה, מפחיתה את העומסים על מפרק כף היד ואינה מצריכה שינוי מיקום של כף היד. כל אלו מאפשרים שליטה מושלמת על האופנוע, במיוחד ברכיבת מסלול (58 מעלות במקום 72 מעלות). כדי לשפר את חוויית הרכיבה הספורטיבית, לאופנוע נוסף מצב חדש Slick, המאפשר להשתמש בצמיגי סליקס המיועדים לרכיבת מסלול. מערכת ABS Pro עם מערכת עזר להחלקה בבלימה משפרת את יכולת הבלימה בפניות ומצמצמת את הסיכוי לנפילה.
גם האלקטרוניקה ב־M-RR עברה שדרוגים מהותיים: בקרת האחיזה הדינמית (DTC) קיבלה פעולת בקרת החלקה חדשה המתבססת על חיישן שישה צירים, חיישן זווית כידון וחיישן זווית הטיה. כל הנתונים האלה, בשילוב אותות מהירות הגלגלים, מאפשרים לזהות את זווית ההחלקה של הגלגל האחורי. למערכת שני מצבי הגדרות DTC Settings המאפשרים לרוכבים מיומנים במיוחד למקסם את הפוטנציאל הטמון באופנוע ולשפר את קו המסלול בעיקר ביציאה מפניות. למערכת פעולה נוספת, בקרת החלקה בבלימה, המאפשרת שליטה על מידת ההחלקה בבלימה בעיקר בכניסה לפנייה. חבילת Riding Modes Pro כוללת גם אפשרות לשלוט על הרמת הגלגל הקדמי (וילי) וכך למקסם את יכולת התאוצה.
מבחינה אווירודינמית, M-RR עוטה פרינג קדמי בעיצוב חדש, מגן רוח מעודכן וכנפוני M חדשים מקרבון המייצרים כוח הצמדה חזק יותר (21 ק"ג ב־250 קמ"ש ו־30 ק"ג ב־300 קמ"ש). המשמעות ברורה: יציבות גבוהה יותר במהירויות גבוהות והפחתת התרוממות הגלגל הקדמי (וילי). למרות כל אלה, המהירות המרבית נותרה ללא שינוי והיא עומדת על 314 קמ"ש. גם שלדת ה־Flex עברה שיפורים נוספים, והיא קשיחה יותר וגמישה הרבה יותר, בין השאר הודות לתושבת מנוע חדשה.
בדומה לדגם היוצא, M-RR החדש מגיע לישראל בגרסת M Competition בצבע שחור מטלי.
מחירים כולל אגרת רישוי: M 1000 R Competition מ־211,348 ש"ח, M 1000 RR Competition מ־299,348 ש"ח.
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 R