מגה דו
חדשות
אופנועי ספורט
לעמוד קודם

מוטו גוצ'י V100 מנדלו

02/04/2023
זמן קריאה: 3.5 דק'

עופר אבניר, יבואנית מוטו גוצ'י בישראל, משיקה את V100 Mandello - אופנוע ספורט תיור קומפקטי חדש הנבנה מאפס, ומשלב יכולות דינמיות ספורטיביות של אופנועי Roadster עם נוחות לטווחים ארוכים של אופנועי ספורט תיור מהירים.

הדגם חוגג את שנת 100 של מוטו גוצ'י, יצרנית הדו-גלגלי הוותיקה באירופה (שנת המאה צוינה ב-2021, אולם החגיגות נדחו עד אחרי הקורונה), ומגיע גם בגרסת S. הוא מיוצר באיטליה, כמו כל דגמי החברה, במפעל מנדלו דל לאריו.

מחיר Mandello V100 הוא 109,000 ₪ על הכביש, ומחיר Mandello V100 בגרסת S הוא 123,000 ₪ על הכביש.

העיצוב החדשני שם דגש בהצגת תצורת מנוע ייחודית. לאופנוע קווים מודרניים. מכל הדלק נראה כאילו הוא ממשיך את ראשי המנוע השריריים, פנלים צדדיים מתחת למושב, החריצים שלו מתייחסים לדגם Le Mans מ-1976, וחיפוי הפיירינג העליון הוא מחווה ל-Le Mans 850 III משנת 1981.

Mandello V100 הוא מוטו גוצ'י הראשון שמונע על ידי מנוע "קומפקטי בלוק" החדש, עם מאפיינים טכניים מתוחכמים ומסורת ותיקה, ועם ארכיטקטורת V הרוחבית עם 90 מעלות בין שני הצילינדרים, להבטחה של אספקת מומנט ייחודית וצליל מוטו גוצ'י. נפח המנוע הוא 1,042 סמ"ק. בכל אחד מראשי המנוע זוג גלי זיזים עליונים, ארבעה שסתומים לצילינדרים ומערכת תזמון מונעת בשרשרת. ההספק הוא 115 כ"ס, והמומנט יותר מ-10.7 קג"מ. 90% ממנו זמינים כבר ב-3,500 סל"ד.

נקודת היציאה של גל ההינע (דרייבשאפט) עם הזרוע האחורית העשויה אלומיניום (ממוקמת בצידו השמאלי של האופנוע) נמוכה יחסית למנועי מוטו גוצ'י קודמים, ובכך מבטלת את הרעד והתגובה של המתלים כשהמומנט עובר מהמנוע אחורנית. הדבר תורם לרכיבה חלקה יותר, באופן הדומה מאוד לרכיבה עם הנעת שרשרת, ומייתר את הצורך במנגנון מנופים (לינקג') לבולם האחורי. מתקבלת נוחות המשמרת את היתרונות הגלומים בדרייבשאפט, עם ניקיון ותחזוקה קלה יותר לאורך זמן.

 

 

הגישה הספורטיבית של Mandello V100 אינה תלויה רק ​​בביצועי המנוע החדש, אלא גם באיכויות של השלדה הקומפקטית והקלה לתפעול, המבטיחה ריגוש בפניות ויציבות נהדרת למרחקים ארוכים. השלדה מציעה חלוקת משקל מיטבית והורדת מסות בזכות הארכיטקטורה של המנוע ומכל הדלק, בנפח 17 ליטר, המשתרע מתחת למושב, והודות לפריסה של מסגרת צינור הפלדה, שמנצלת את המנוע כאלמנט נושא עומס כדי להשיג את הקשיחות הנכונה להבטחת יציבות ודיוק רכיבה תוך הפחתת משקל.

בסיס גלגלים של 1,475 מ"מ וזווית ראש של 24.7 מעלות מתורגמים לזריזות וגישה ספורטיבית על מסלולים מפותלים.

המתלים והבלמים מבטיחים הנאה ושליטה ברכיבה ספורטיבית, ובטיחות ונוחות למרחקים ארוכים.

V100 Mandello מאמץ מזלג Kayaba 41 מ"מ עם ריבאונד מתכוונן ועומס קפיץ. הבולם הוא האופנוע של אותו יצרן. אפשר לכוונן את החזרה ועומס הקפיץ שלו באמצעות בקרה ידנית מעשית. המיקום המשופע שלו נחקר ושוכלל כדי להשיג התערבות ורגישות מתקדמת בכל הנוגע לספיגת מהמורות בשטח הכביש.

גם V100 Mandello S משתמש במערכת המתלים החצי אקטיבית Öhlins Smart EC 2.0, שיכולה לקרוא את האספלט ולהתאים את מערך המתלה של האופנוע. ל-ECU השולט במתלי Öhlins Smart EC 2.0 ישנה גישה לכל המערכות האלקטרוניות של האופנוע, כלומר הוא מסוגל לזהות את כל שלבי הרכיבה ולהתאים כיול של המזלג, בולם הזעזועים האחורי ומשכך ההיגוי, הודות לפיתוח של אלגוריתם, פרי שיתוף פעולה בין Öhlins למוטו גוצ'י.

יכולת התיור של האופנוע מתקבלת הודות לנוחות ממשית המתקבלת מהמושבים הנדיבים ומתנוחת הרכיבה הנינוחה. השימוש בכידון אלומיניום עולה בקנה אחד עם הפילוסופיה של הדגם, והוא מושלם להיגוי ושליטה מדויקת ברכיבה ספורטיבית. הובאה בחשבון נוחות הרכיבה של שני אנשים יחד. למורכב מאחור מושב רחב ומפנק וידיות אחיזה פרקטיות המבטיחות יציבות והרגשת ביטחון.

ל-V100 Mandello טכנולוגיה מתקדמת עם שלל מערכות אלקטרוניות לשיפור החוויה והבטיחות. למשל, זה האופנוע הראשון בעולם עם מערכת אווירודינמית אדפטיבית המתאימה אוטומטית את מיקום הכנפונים בצידי מכל הדלק למהירות ולמצב הרכיבה. כשהכנפונים האווירודינמיים המוגבהים במלואם מפחיתים את לחץ האוויר על הרוכב ב-22%, הדבר מקרב את V100 מנדלו לרמת ההגנה האווירית שמעניקים אופנועי תיור בנפח גדול יותר ופחות ספורטיביים. זאת גם הודות להגנה מהמשקף הקדמי העליון, שגובהו ניתן לכוונון אלקטרוני.

לאופנוע ארבעה מצבי רכיבה: Travel, Sport, Rain ו-Road. כל אחד מהם מנהל שלושה מיפויי מנוע, ארבע רמות של בקרת משיכה ושלוש רמות של בלימת מנוע. בגרסת ה-S: כיול של המתלה Öhlins Smart EC 2.0 הסמי-אקטיבי, שיכול להתאים עצמו אוטומטית, מדי דקה, לסוג הרכיבה ולתנאי הדרך, ובכך להגיע להתנהגות האופנוע הטובה ביותר בכל מצב.

כסטנדרט כלולים מסך TFT צבעוני חמישה אינץ', תאורת LED מלאה עם מערכת DRL ומערכת המזהה הטיה ומאירה אל תוך הפנייה עם זוג נורות נוספות, המגדילות את הנראות ואת שדה הראייה של הרוכב ברכיבה בכבישים מפותלים.

V100 Mandello זמין בשתי גרסאות, הנבדלות זו מזו מבחינת הגימור. גרסת S מאובזרת יותר וכוללת מלבד מתלים חצי אקטיביים של Öhlins, את מערכת קוויקשיפטר, ידיות מחוממות ופלטפורמת מולטימדיה Moto Guzzi MIA. זו מאפשרת לחבר סמארטפון ללוח השעונים של האופנוע באמצעות בלוטות' כדי להרחיב את הפונקציות שלו. Moto Guzzi MIA כולל גם מערכת מידע ובידור לניהול העוזרת הקולית, שיחות טלפון ומוזיקה באמצעות בקרות כידון אינטואיטיביות, וגם את פונקציית GPS המאפשרת לרוכב לראות הנחיות ישירות בלוח המכשירים לאחר הגדרת יעד בסמארטפון.

 


צילום: יצרן

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן