שדרוגים טכניים לימאהה
חברת ימאהה (Yamaha) השיקה דגמי אנדורו מעודכנים לשנת 2026 עם מספר שדרוגים שנועדו לשמור על הרלוונטיות והאטרקטיביות של סדרת WR בשוק תחרותי. השינוי המרכזי השנה הוא הוספת מערכת ECU Lock חדשה נגד גניבה - מנגנון דיגיטלי שמובנה במחשב המנוע ומונע התנעה ללא הזדהות באמצעות סיסמה. ההפעלה והבקרה של המערכת נעשות דרך אפליקציית Yamaha Power Tuner, אותה אפליקציה המשמשת גם את סדרת המרוצים YZ. ימאהה מציינת, כי זה פתרון ראשון מסוגו בתעשייה, שמוסיף שכבת ביטחון חיונית לרוכבים. מלבד טכנולוגיה החדשה, שני הדגמים, WR250F ו־WR450F, מקבלים ריענון חיצוני בדמות מושבים כחולים חדשים וגרפיקה מעודכנת.
מבחינה מכנית, ימאהה שמרה על מנועי הבסיס המוכרים: WR250F ממשיך עם יחידת הכוח של YZ250F בסגנון מוטוקרוס, עם תכונות מוכחות ממרוצי שטח, ו־WR450F מצויד במנוע "הפוך" (reverse head) מתקדם, שאותו ימאהה מתארת כחזק והמתוחכם ביותר שייצרה עד כה לאנדורו.
מערכות המתלים נותרו מבית KYB, עם מזלג קדמי SSS רגיש למהירות וכוונון מלא של דחיסה ושיכוך - רכיב שמוכר כרף גבוה בקטגוריה. מערכות הבלימה של ניסין (Nissin) כוללות דיסק קדמי בקוטר 270 מ"מ עם קליפר כפול ודיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ, המבטיחים עוצמת בלימה גבוהה גם בתנאי שטח קשים. קיבולת מכלי הדלק נשארה זהה: 7.4 ליטרים ב־WR250F ו־7.9 ליטרים ב־WR450F, נתון שמספק איזון טוב בין משקל לרכיבה רצופה.
לדברי החברה, החידושים ב־2026 מתמקדים בשיפור חוויית המשתמש, הן לגבי בטיחות עם מערכת נעילה מתקדמת והן לגבי נוחות ואמינות עם עיצוב מעודכן ומכלולים מוכחים. כך ימאהה ממשיכה להציב את סדרת WR כקו דגמים שמשרת הן רוכבים מקצועיים המחפשים כלי תחרותי והן חובבים המעוניינים בביצועים גבוהים לצד אמינות לטווח ארוך.
לפי הנתונים של אמצע חודש ספטמבר, אין מידע רשמי שמאשר שהדגמים החדשים של ימאהה לשנת 2026, WR250F ו־WR450F, יושקו בישראל באופן רשמי, אך יש אינדיקציות שהם אכן צפויים להגיע. באתרים של סוכנויות ויבואנים בישראל מופיע מחיר משוער ל־WR250F בסביבות 30,000 ש"ח.
אופנוע שטח ימאהה WR