מגה דו
חדשות
אופנועי שטח
לעמוד קודם

390 Adventure R החדש מושק בישראל

22/10/2025
זמן קריאה: 3 דק'

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, משיקה אופנוע אדוונצ'ר חדש אשר מסמל את חזרת המותג לפעילות מלאה ובעוצמה רבה. 390 Adventure R החדש מרחיב את קהל היעד של המותג ומציע לרוכבי האדוונצ'ר חבילות רכיבה מושלמות ואיכותיות בכל היבט. ל־390 Adventure R החדש יכולות שטח אדירות והתנהגות כביש מרשימה, והוא ממשיך א דרכו של 390 Adventure. לגרסת R עיצוב חדש ומכללים משופרים כדי להציע יכולות שטח גבוהות מהמקובל בקטגוריה.

טיולי רכיבה קשוחים עם KTM 390 ADVENTURE R החדש תוכנן לספק ביצועים וחוויית רכיבה מהנה ורב־תכליתית לטווח ארוך, מרחובות העיר ועד לעומק השטח. זאת בזכות חיבור בין מנוע LC4c משודרג המספק כוח חלק וזמין למתלים איכותיים, גלגלים וצמיגים גדולים וארגונומיית רכיבה מעולה בהשראת אופנועי המרוץ של KTM. ההשראה לעיצוב הדגם החדש היא אופנועי ראלי של KTM. יש לו מבנה צר וקומפקטי, לוח מחוונים מוגדל, מכל דלק בנפח 14 ליטר, תאורת לד מלאה וחיפויי פלסטיק עמידים במיוחד.

דגם זה קיבל את הדור החדש של מנועי הצילינדר היחיד של KTM המכונים LC4c. המנוע תוכנן מחדש עם ראש מנוע ותיבת הילוכים מותאמים לתקן EURO 5.2. מרווחי הטיפולים ארוכים: כל 10,000 ק"מ. ראש המנוע החדש הוקטן ותורם להפחתת משקלו הכללי של המנוע. התרמוסטט ממוקם בתוך ראש המנוע כדי לשפר את בקרת טמפרטורת העבודה של המנוע וליצור יציבות תרמית בתנאי רכיבה מגוונים. בראש המנוע, מול שסתומי היניקה, נמצאת כעת מערכת הזרקת דלק חדשה, כדי להפחית את הסיכוי להצטברות פיח ולייצר ריסוס דלק יעיל יותר לטובת שריפה יעילה בהרבה והפחתה בפליטת המזהמים.

תכנון מחדש של תיבת האוויר מאפשר למקם את המנוע גבוה יותר בשלדה לשם הגדלה נוספת של מרווח הגחון של האופנועים. מערכת הפליטה תוכננה מחדש כדי להתאים לערכים החדשים של המנוע, אבל לא רק. היא מצוידת בממיר קטליטי כפול ועשויה מפלדת אל־חלד, אשר יחד מייתרים את השימוש בדוד משתיק סופי ותורמים למשקל נמוך יותר בשני קילוגרמים. תיבת ההילוכים עודכנה עם מהלך קצר יותר של רכיביה הפנימיים, אשר מבצע כעת החלפות מהירות, קלות וחלקות יותר. לתיבה זו מצמד מחליק קל ומהיר מבעבר, וכן את האפשרות להתקנת מערכת Quickshifter+.

390 ADVENTURE R בנוי סביב שלדת Trellis מפלדה בשני חלקים, בדומה לדגמים DUKE, ENDURO R ו־SMC-R, אך כולל זווית מזלג אחרת, משולשי היגוי ותושבות תת־שלדה המיועדים לשימוש בשטח מבחינת שליטה, דיוק ויציבות. השלדה בדגם זה הותאמה כדי לספק מקום גדול יותר למערכת הקירור. מיקום הרגליות מותאם לרכיבה ממושכת בישיבה ובעמידה.

 

 

אל השלדה מחוברים מתלי WP APEX, אשר בגרסת R כוללים מזלג קרטריג' פתוח בקוטר 43 מ"מ ובמהלך 230 מ"מ מלפנים, עם יכולת כוונון ב־30 מצבים לריבאונד וקומפרשן. מאחור ישנם זרוע אחורית חדשה ובולם WP APEX מתכוונן ב־20 מצבי ריבאונד וגם Preload במהלך של 230 מ"מ. מתלים אלה כוילו להציע יכולות שטח גבוהות גם לתנאי עבירות קשים, אך גם נוחות מרבית ברכיבת כביש ממושכת. החישוקים והצמיגים שנבחרו לגרסה זו הולמים את הייעוד לרכיבת שטח אמיתית, עם חישוק 21 אינץ' מלפנים ו־18 אינץ' מאחור הנועלים צמיגי Mitas Enduro Trail E07+.

על הבלימה ב־KTM 390 ADVENTURE R אחראית מערכת בלימה BYBRE המורכבת מדיסק בלם צף בקוטר 320 מ"מ מלפנים הננשך על ידי קליפר בעל שתי בוכנות ומאחור, דיסק בקוטר 240 מ"מ. מערכת זו תוכננה להציע ארגונומיה טובה עם ידיות מתכווננות ועמידות גבוהה לחום ועוצמה במגוון תנאי רכיבה, והיא מתוגברת על ידי מערכת ABS המותאמת לרכיבת שטח עם יכולת ניתוק הפעולה בגלגל האחורי לטובת החלקה. מערכת זו מאפשרת גם ניתוק וכיבוי של המערכת. מצב זה נשמר גם לאחר כיבוי האופנוע והתנעתו מחדש, לפיכך הרוכב יכול להמשיך ברכיבה רצופה ללא צורך לכבות את המערכת בכל פעם מחדש.

אשר לאלקטרוניקה, 390 ADVENTURE R מבצע קפיצת מדרגה גדולה עם שלושה מצבי רכיבה לבחירה - STREET, OFFROAD ו־RAIN - המשנים את תגובות המנוע ופעולת בקרת האחיזה. ברכיבת שטח רוכבים יכולים לכבות את בקרת האחיזה. בקרה זו מגיעה עם יכולת התאמה לבלימה בהטיה (Cornering MTC) הנעזרת בחיישן תלת־ממדי כדי לקבל מידע מלא על תנועת האופנוע במרחב.

מלבד שימוש בתאורת LED חזקה וחדשנית בהשראת אופנועי הראלי של KTM, לוח המחוונים החדש (TFT) בגודל חמישה אינץ' בנוי מזכוכית חזקה שמבטלת את אפקט הסנוור ברכיבה בשמש ישירה. דרך מסך זה הרוכבים יכולים לקבל את כל המידע הנחוץ לרכיבה, כולל פונקציית קישוריות לנגן המוזיקה, הניווט, השיחות ועוד דרך אפליקציית KTM.

מחיר השקה ל־KTM 390 ADVENTURE R: מ־46,999 שקל, כולל מע"מ ואגרת רישוי.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן