מגה דו
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

רורוק נסגרת - ומנסה להציל את עצמה

23/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

יצרנית הקסדות הבריטית רורוק (Ruroc), שנוסדה ב־2007 בגלוסטרשייר ונהפכה לאחת המזוהות ביותר עם קסדות פרמיום לרוכבי אופנועים ולגולשי סקי, נקלעה בספטמבר 2025 להליך חדלות פירעון, אך הצליחה להציל את עצמה באמצעות מבנה תאגידי פנימי. האירוע מעלה שאלות כבדות משקל לגבי עתיד המותג, יחסיו עם נושים ואמון ספקים.

ב־12 בספטמבר מונה תאגיד PwC למנהל מיוחד של חברת רורוק. כבר למחרת נודע כי כמעט כל נכסי החברה נמכרו לטייטן PG (Tytan PG Limited) - חברה חדשה שהוקמה ב־4 בספטמבר, ימים ספורים לפני הקריסה. בבדיקה התברר, כי טייטן שייכת לחברה האם של רורוק. במילים אחרות, רורוק פשטה רגל והועברה לעצמה בשם משפטי אחר.

המהלך הפך את כל מי שהחברה חייבת לו כסף ל"נושים לא מובטחים". במצב זה, אין להם זכות ישירה על נכסים של החברה אלא רק על חלק יחסי מתוך קרן מוגבלת שהוקצתה בהליך הניהול המיוחד. PwC ציינה, כי עדיין מוקדם לקבוע מה שיעור ההחזר שיקבלו הנושים, אך ברור שיקבלו פחות מהסכומים המלאים שנדרשו. ספקים, בנקים ושותפים מסחריים שימצאו את עצמם בסופו של דבר עם הפסדים, עלולים להתקשות לחדש אמון כלפי החברה בגלגולה החדש.

המשך פעילות ושימור עובדים

למרות המשבר, Ruroc ממשיכה לפעול כרגיל כמעט. האתר הרשמי פעיל בשם החברה החדשה, בקטלוג מוצגים דגמים חדשים כגון AT4.0 Carbon Eclipse וגרסאות מיוחדות בסדרת וולברין (Wolverine), וכל עובדי רורוק הועברו להעסקה בחברת טייטן.

מבחינה תדמיתית, Ruroc רוצה לשדר ששום דבר לא השתנה: אותה חברה, רק בשם אחר. אלא שמאחורי הקלעים, ספקים ונושים עלולים להרגיש מרומים. מי שספג הפסדים עלול להירתע מהתקשרויות חדשות, והאפשרות לגייס אשראי בעתיד נראית כעת מוגבלת. בעולם שבו אמון ויציבות הם תנאי בסיסי לשרשרת אספקה, זה אתגר של ממש.

מהלכים מסוג זה - העברת נכסים לחברה בת כדי להפחית התחייבויות - מוכרים מעולם העסקים, אך נושאים פוטנציאל לפגיעה במוניטין. בענף האופנועים היו בעבר מקרים דומים, שבהם מותגים המשיכו להתקיים במבנה משפטי חדש לאחר קריסה פיננסית. לעיתים המותג עצמו נשמר, אך היכולת לשקם יחסים עם ספקים ומשקיעים היא זו שקבעה אם השיקום נהפך לסיפור הצלחה או לנפילה נוספת.

במבט ראשון נראה, כי Ruroc הצליחה להציל את המצב: מקומות עבודה נשמרו, קווי ייצור ממשיכים לפעול, והמותג עצמו לא נמחק. אך השאלה הגדולה נוגעת ליחסי האמון עם השוק. אם נושים וספקים לא ישובו לשתף פעולה, החברה תתקשה לשמור על קצב הפיתוח והשיווק. המותג שבנה לעצמו תדמית חדשנית וייחודית, עלול לגלות כי לא התרגיל המשפטי הוא שמכריע אלא הקשרים העסקיים שבהם הוא תלוי כדי להתקיים.

 

לפרטים נוספים

 

קסדת Ruroc Eon Raw Carbon

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן