MV אגוסטה עוברת לבעלות של פירר
ב-22 במרס עבר מותג האופנועים MV אגוסטה (MV Agusta) לניהולו של התאגיד הטכני פירר מוביליטי (Pierer Mobility) באופן רשמי. כך התחלף רכב המנהלים של החברה האיטלקית: הוברט טרונקנפולץ (Hubert Trunkenpolz), חבר בפנל המנהלים של פירר, מונה למנכ"ל באגוסטה. טרונקנפולץ הוא נצר למשפחה אוסטרית שנכנסה להיסטוריה של ענף האופנועים כאחד המייסדות של חברת KTM. האות "T" בשם החברה מסמלת את שם משפחתו. מנכ"ל אווסטה לשעבר, טימור סרדרוב (Timur Sardarov), נשאר בחברה בתפקיד סגן מנהל ויועץ. הוא יחזיק ב-49% מניות של החברה.
אין ספק כי הרכישה של אגוסטה על ידי KTM (בדמות פירר מוביליטי) תשפיע מאוד על תעשיית האופנועים האירופית. האיכות והחדשנות הטכנולוגית האיטלקית של אגוסטה תשתלב באסטרטגיה עסקית מדויקת ורציונלית של מותג האופנועים האירופי הכי מוצלח בשנים האחרונות (KTM). ל-MV אגוסטה מוניטין מכובד בעולם האופנועים, בפרט בתחום המרוצים. החברה מחזיקה במספר שיא של אליפויות וזכיות בתחרויות מרוצים.
שטפן פירר (Stefan Pierer), מנכ"ל התאגיד הטכני, רצה לצרף את אגוסטה לשורותיו שנים ארוכות. בחודש נובמבר האחרון רכש פירר 25% ממניות החברה, וד"ר לוקה מרטין (Luca Martin) מונה לחבר בפנל המנהלים. מרטין הוא מהנדס מדופלם ממוצא איטלקי עם ניסון עשיר בתחום האופנועים, ולמעשה נהפך למנכ"ל החברה עוד לפני שאגוסטה עברה לניהול של פירר באופן רשמי.
בפירר הבטיחו לעובדים כי כל התשתיות הטכניות והמפעל המקורי של אגוסטה יישארו במקום, למרות השמועות על מעבר למקום אחר. אחד המהלכים של מרטין לשילוב המותג בתאגיד הטכני החדש, היא ביטול של כל חוזי האספקה הקיימים של MV אגוסטה עם הלקוחות שלה. המהלך גרם לירידה ניכרת במכירות, אך איפשר למרטין לבנות רשת ספקים חדשה מאפס. בפירר מצפים כי MV אגוסטה תוכל לספק עד 10,000 אופנועים חדשים בשנה.