מגה דו
חדשות
חדשות קטנועים
לעמוד קודם

פיג'ו משיקה קטנוע חדש

12/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

במדינות רבות באירופה ובאסיה, קטנועים נהפכו לדרך חיים. בפריז, ברומא ובבנגקוק הם מתמרנים בין המכוניות בקלילות ומשמשים לעבודה, ליציאות לקניות או לטיול קצר בסופי שבוע. קטנוע הוא כלי תחבורה אמיתי: יעיל, חסכוני ונגיש.

זו המציאות שבה מחלקת האופנועים של פיג'ו (Peugeot Motocycles) פועלת כבר יותר ממאה ועשרים שנה. הרבה לפני שהמותג נהפך למזוהה עם מכוניות צרפתיות, הוא ייצר אופנועים וכלי רכב דו־גלגליים אחרים, עוד מ־1898. הקטנועים של פיג'ו היו מאז ומתמיד חלק מהנוף של הרחוב האירופי. הם אמינים, אלגנטיים ועם מגע עיצובי צרפתי מאופק.

כעת החברה חוזרת לתעשייה עם פאלשן איוו (Pulsion Evo), קטנוע קומפקטי שמחזיר אותה לאחד הסגמנטים החזקים. הוא תוכנן ויוצר בצרפת, ומיועד להוכיח שגם קטנוע קטן בנפח 125 סמ״ק יכול להעניק הרגשה של יוקרה ולהיות נוח ומוכן לנסיעות מעבר לגבולות העיר. לקטנוע מנוע עם צילינדר יחיד בנפח 125 סמ״ק המפיק 13 כוחות סוס ומומנט של 15 ניוטון־מטרים, והוא מגיע למהירות מרבית של 114 קמ״ש. לפי פיג'ו, טווח הנסיעה הוא 440 ק״מ ממכל דלק בנפח 11 ליטרים בלבד.

המתלים כוללים מזלג קדמי בקוטר 37 מ״מ ושני בולמים אחוריים, בלמי דיסק עם מערכת ABS וחישוקי 14 אינץ' מלפנים ו־13 אינץ' מאחור - שילוב שמעניק יציבות טובה גם בתנועה עירונית צפופה.

מתחת למושב מסתתר תא אחסון של 45 ליטרים - הגדול בקטגוריה, מספיק לקסדה מלאה ולציוד נוסף. בגרסת אורבן (Evo Urban) נוספים שמשה גבוהה, ארגז אחורי תואם וצמד משענות גב לרוכב. העיצוב החיצוני חד ומודרני, עם קווים זוויתיים ותאורת LED בעיצוב ייחודי המזוהה עם פיג'ו. הקטנוע הקטן נראה יוקרתי, כזה שקונים מתוך בחירה, לא רק משיקולים כלכליים.

פיג'ו מציעה אחריות לארבע שנים או 60,000 ק״מ, כפול מהממוצע בקטגוריה. ההשקה מתוכננת לאירופה, לבריטניה ולמדינות סקנדינביה בתחילת 2026.

במובן הרחב יותר, הדגם החדש מסמל מגמה ברורה: המעבר מהתלות ברכב פרטי לפתרונות תחבורה קומפקטיים ויעילים. הקטנוע מוכיח שלא צריך רכב יוקרה או מנוע חזק כדי לנוע בחופשיות, לפעמים די ב־125 סמ״ק עם גוף בנוי היטב בייצור צרפתי מדויק.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן