תביעת לשון הרע כנגד לקוח
"אילן כלבו לרכב", עסק להתקנת מיגון ואביזרים לרכבים מקריית חיים ומורשה של חברת פוינטר, הגיש תביעת לשון הרע על סך 100,000 שקלים, כנגד ניקולאי לב, תושב חיפה שהתקין בעסק מערכת איתור של פוינטר לאופנוע שבבעלותו.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בקריות נאמר כי לאחר התקנת המערכת ולאחר שהתובעת וידאה כי ההתקנה בוצעה כראוי, הניע הנתבע את אופנועו ויצא אל דרכו. למוחרת היום הוא פנה אל התובעת וטען כי במהלך התקנת המערכת נפגע לו המצבר.
למרות חוסר הסבירות בטענה, פתחה התובעת קריאת שירות לצורך בירור התלונה על מנת להשביע את רצונו, ואולם לטענתה, הנתבע שככל הנראה קיבל את "הדיאגנוזה" שלו ללא בדיקה, לא המתין לבירור טענתו, ותחת זאת פרסם במדור התגובות בגוגל, פרסום מגמתי ושקרי כלפיה על מנת לפגוע בעסקה ובמשלח ידה.
הנתבע כתב: "חוסר מקצועיות ברמה הכי גבוהה שראיתי... התקינו לי מערכת פוינטר ופשוט גמרו לי את המצבר ועכשיו הם מתנערים מאחריות...לא סומך עליהם בוודאות...לא ממליץ לאף אחד להגיע למקום הזה...לא להתקרב למקום הזה.. גנבים, שקרנים ממולחים".
עוד נכתב בתביעה כי הנתבע ביקש מאביו, שמעולם לא טופל אצל התובעת, לפרסם בעצמו פוסט תגובה: "לא ממליץ להתקרב למקום, חוסר מקצועיות, שירות שואף ל-0".
התובעת מציינת כי בבדיקת תלונתו של הנתבע שנערכה במרכז השירות הראשי של פוינטר התברר כי הבעיה הייתה בכבל מצבר משוחרר, שכלל לא היה חלק מתהליך ההתקנה שהיה תקין לחלוטין.
לדברי התובעת, פנייתה אל הנתבע לצורך הסרת הפרסום וקבלת פיצוי הולם, נענתה במכתב מתחכם ומתנשא מטעם עורך דינו, ובאי מענה לבקשה להורדת הפרסום – אלה הובילו לתביעה הנוכחית.