מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

דוושת גז לקטנוע

11/07/2024
זמן קריאה: 1 דק'

הונדה (Honda) פרסמה רישומים של פטנט חדש. אם מסתכלים על הפטנט ללא קונטקסט, הוא עשוי לעורר הרגשת נוסטלגיה דווקא. הפטנט מתאר טכנולוגיה שמחזירה לקטנועים דוושה רגילה. רוכבים רבים עשויים להיזכר בקטנועים ישנים של וספה (Vespa) או למברטה (Lambretta), כי שתי החברות יצרו קטנועים עם דוושה פיזית להפעלת בלם אחורי.

בפטנט החדש, לדוושה יש תפקיד אחר. היא משמשת לא כמנגנון עצירה אלא להיפך, כדוושת גז, ממש כמו במכוניות. רוכבים ותיקים עשויים להתייחס לזה כאל חילול הקודש הטכני, אבל הונדה רואה בזה אפשרות למשוך יותר רוכבים חדשים.

קטנועים נחשבים כלי הרכב הכי פשוט והכי נוח בסביבה אורבנית. רוכבי אופנועים ורוכבי קטנועים מרגישים חופש רב יותר על הכביש מאשר נהגי מכוניות. לרכוב על קטנוע בתוך העיר זה דבר פשוט, חסכוני ומן הסתם מהנה. כלי רכיבה קומפקטיים עשויים לשמש פתרון משתלם לכבישים פקוקים, להתייקרות דלק ולאינפלציה כללית.

עם הפטנט החדש, הונדה רוצה להתחשב בנהגים שירצו לעבור לקטנועים. המחשבה העיקרית מאחורי הפטנט היא שהמעבר ממכונית לקטנוע עשוי להיות חד מדי למישהו שהתנייד אך ורק על ארבעה גלגלים במשך עשורים.

משרד התחבורה היפני מעביר רפורמה שתגדיר את כל כלי הרכיבה בנפח 125 סמ"ק כקטנועים. בהונדה חושבים שהמהפך הזה דווקא ימשוך יותר נהגים לקטנועים ואופנועים. הפטנט מתאר גם אופציית האצה רגילה עם משנק על מוט ההיגוי. כל רוכב פשוט יבחר את השיטה שנוחה לו יותר.

מדובר בפטנט ראשוני שלא בהכרח יקרום עור וגידים. בשלב זה הונדה לא פרסמה עדיין שום מידע רשמי שקשור לטכנולוגיה המתוארת, מלבד שרטוטים שרק משאירים מקום לדמיון.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן