מגה דו
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

המנוע העוצמתי ביותר עם צילינדר יחיד

05/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת קיי־טי־אם (KTM) האוסטרית מציגה גרסה מחודשת למנוע LC4 האייקוני שלה כדי לשוב ולהוביל את קטגוריית המנועים החד-צילינדריים עתירי הביצועים. עם נפח מוגדל ל־692.7 סמ"ק והספק מרבי של 77.9 כוחות סוס, המנוע החדש עוקף את המתחרה הישיר שלו, דוקאטי 698 הייפרמוטרד מונו (Ducati 698 Hypermotard Mono).

המנוע ישולב בדגמיפ 690 SMC R ו־Enduro R הוורסטילי, שיגיעו בספטמבר. ב־KTM מבטיחים צבירת מומנט שטוחה יותר, יעילות משופרת ואמינות מוגברת הודות לשדרוגים שבוצעו במבנה המנוע.

כמחצית מהמנוע עודכנה: הבוכנה, הצילינדר והראש נותרו זהים, אך מערכת השמן שונתה לחלוטין. במקום שתי משאבות נפרדות, כעת פועלת משאבה אחת עם תעלות שמן חדשות ותעלת לחץ גבוהה למצמד. השינוי הזה מפחית חיכוך והפסדי אנרגיה ותורם לעמידות טובה יותר ברכיבה ממושכת.

המנוע עודכן גם כדי לעמוד בתקנות הפליטות Euro5+ עם מערכת יניקה שקטה יותר ותיבת אוויר משופרת להפחתת רעש מכני. נוסף על כך הותקן ממיר קטליטי גדול בצנרת הפליטה.

שינויים נוספים במערכות הפליטה והבקרה: מערכת האוויר המשנית הוסרה, חיישן חמצן שני נוסף, וכך שופר ניהול הבעירה. המנוע ממשיך לכלול שני גלי איזון פנימיים (כפי שנעשה מאז 2019) כדי לצמצם רעידות. שולבו תושבות מנוע וגומיות חדשות במשולשי ההיגוי לשיפור הנוחות.

מעבר למנוע, שני הדגמים מקבלים עדכון אלקטרוני ממשי: לוח מחוונים חדש בגודל 4.2 אינצ'ים בטכנולוגיית TFT מחליף את מסך ה־LCD הפשוט, עם כפתורי שליטה חדשים ושקע USB-C בדגם Enduro. מערכות ABS בפניות ובקרת אחיזה זמינות כסטנדרט, וב־Enduro R נוספה מערכת התאמה דינמית (Dynamic Slip Adjust) המנטרת את תנאי השטח ומתאימה בזמן אמת את בקרת האחיזה.

בתחום המתלים שופרה תגובת הבולמים במהמורות קטנות, אך KTM שומרת על מזלג פתוח כדי לשמור על עלויות סבירות.

ב־KTM מבהירים כי לא צפויה הגדלת נפח נוספת של המנוע אלא שיפור מתמשך במכלולי השלדה ובקונפיגורציית הדגם. מטרת החברה, כפי שמסביר מנהל המוצר, היא לשמר את התואר של המנוע החד־צילינדרי החזק ביותר בשוק.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן