חמשת האופנועים החזקים בעולם
BMW השיקה לאחרונה דגם חדש ועוצמתי ביותר של האופנוע הנמכר ביותר שלה, GS. רבים בתעשיית האופנועים ובתוך הקהילה העולמית של חובבי הרכיבה שאלו את עצמם אם גדול יותר בהכרח אומר טוב יותר. ההשקה של האופנוע החדש מרמזת על מגמה טכנולוגית חדשה - נפח מנועים הולך וגדל. מצד אחד, תקנים מחמירים של בטיחות ופליטות לסביבה שמו סוף לפרויקטים רבים של אופנועי כביש ואופנועי ספורט גדולים. מצד שני, אנחנו עדים לתחייה של אופנועי ספורט גדולים קלסיים. סוזוקי (Suzuki) המציאה מחדש את היאבוסה (Hayabusa), וטריומף השיקה דגם חדש ועצבני, רוקט 3 (Rocket 3).
להלן נסקור את חמשת האופנועים העוצמתיים שיש בשוק.
המקום החמישי שמור לאופנוע הכביש המסיבי של הונדה, GL1800, כלי גדול עם מנוע של שישה צילינדרים המופיע ברשימות כאלו לאורך השנים. גרסה חדשה ומודרנית עם נפח של 1,833 סמ"ק החליפה את האופנוע הקלסי בשנת 2018. הונדה מציעה גם את אופנוע גולד ווינג (Gold Wing), קל יותר וזול יותר.
במקום הרביעי אינדיאן צ'יף (Indian Chief), מבשר על נוכחות מכובדת של יצרנים אמריקנים ברשימה. ליריב הנצחי של הארלי דוידסון (Harley-Davidson) מנוע שני צילינדרים עם מערכת קירור אווירית וגרסה משודרגת שמספקת נפח של 1,890 סמ"ק ועוצמה של 89 כ"ס.
אפרופו הארלי דוידסון, שני האופנועים הבאים ברשימה הם של היצרנית המיתולוגית.
במקומות השלישי והשני נמצאים הארלי CVO סטריט (CVO Street) ו"אחיו" CVO Road Glide. שני האופנועים עברו סדרת עדכונים ושדרוגים טכניים ממשיים. בכלל זה מערכת קירור נוזלית, מערכות תזמון שסתומים וכמובן נפחים טכניים שטרם נראו באופנועים אמריקנים. לאופנועים אותו מנוע בנפח 1,977 סמ"ק. אפשר להזכיר גם את דגם הכביש CVO לימיטד שהוא למעשה הגרסה המיוחדת של אופנוע ביג טווין (Harley-Davidson Big Twin). המנוע שלו מספק 1,923 "קוביות".
במקום ה הראשון המפלצת של חברת טריומף (Triumph). כן, אותו רוקט 3 שהזכרנו קודם. זה האופנוע הגדול בעולם, אם מביאים בחשבון דגמים שנמצאים בפסי ייצור רגילים וזמינים לרוכבים מן השורה. בצד הטכני - תחזיקו חזק: נפח מנוע 2,458 סמ"ק ושלושה צילינדרים שמפעילים אותו.