מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 220
לעמוד קודם

ל-SYM קטנוע חשמלי חדש

22/05/2024
זמן קריאה: 1 דק'

כל מי שמתנייד באמצעות רכב או אופנוע חשמלי מכיר את תחושת החרדה כשהסוללה עומדת להיגמר באמצע הרכיבה. היום יש בערים רבות בעולם עמדות טעינה שפרוסות ברחבי העיר לשימושם של רוכבים ונהגים. אך מה קורה אם המסלול הוא במקומות שבהם אופציות הטעינה מוגבלות?

ליצרן האופנועים SYM (סאן יאנג) פתרון חדש. הוא הוסיף מנוע "רגיל" של בעירה פנימית בין שני המנועים החשמליים. הטכנולוגיה החדשנית מוצגת על הקטנוע העתידי PE 3. נכון לעכשיו זה רק קונספט, אך הוא מלמד על הפוטנציאל הטכנולוגי הרב ומראה כי כלי רכב חשמליים דו-גלגליים יכולים להגיע למצב של "טווח רכיבה בלתי מוגבל".

הקטנוע עובד על טכנולוגיה היברידית. מקור האנרגיה העיקרי שלו הוא כמובן המנוע החשמלי הסטנדרטי. ברגע שהמערכות מזהות כי מתח המנוע יורד מתחת ל-60 וולט, מנוע הבעירה הפנימית מופעל בשביל ל הטעין את הסוללה. אין חיבור ישיר בין מערכת ההינע למנוע בעירה. זאת אומרת שהקטנוע לא אמור לנסוע על מנוע "רגיל". התפקיד היחיד שלו הוא להטעין את הסוללות ולספק כוח למנוע החשמלי על הדרך. לשם השוואה, כמה רכבים חשמליים עובדים בטכנולוגיה דומה, למשל BMW I3.

ב-SYM אומרים, כי המנוע החשמלי מספק טווח רכיבה של עד 35 קילומטרים. היצרן מבטיח חיסכון ממשי כשמנוע הדלק מתחיל לפעול: ליטר דלק ל-90 קילומטרים. מכל הדלק המותקן על הקטנוע יכול להכיל עד שלושה ליטרים. אם מתחשבים בנוכחות של מנוע הבעירה הפנימית במבנה הכללי של הקטנוע כאופציה משנית בלבד, נראה שהנפח מספיק.

כאמור, הקטנוע מוצג כרגע רק כפרויקט עתידי, אך SYM ידועה בהיותה חברה שיודעת להפוך פרויקטים חדשניים למציאות. אפשר לצפות שהקטנוע ההיברידי PE 3 אכן יהיה זמין לרוכב מן השורה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן