מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 224
לעמוד קודם

תיבת הילוכים אוטומטית של ימאהה

18/07/2024
זמן קריאה: 1 דק'

תיבות הילוכים אוטומטיות נהפכו לטרנד טכנולוגי חדש בענף האופנועים. לצד פטנטים דומים של BMW ו-KTM, חברת ימאהה (Yamaha) משיקה סוג חדש של תיבת הילוכים. המערכת, בשמה הרשמי "מתלה מכני עם הפעלה אוטומטית" (Yamaha Automated Manual Transmission), אמורה לאפשר לרוכב "להתמקד בביצועים טכניים מרשימים של האופנוע וליהנות מחוויית רכיבה דינמית." הניסוח מרמז, כי המערכת החדשה תותקן על אופנועים ספורטיביים ואופנועי כביש עוצמתיים של החברה.

בדומה לתיבות הילוכים רבות שאפשר למצוא באופנועים אחרים, המערכת החדשה של ימאהה מאפשרת לבחור בין הפעלה באמצעות כפתורים על מוט ההיגוי לבין מערכות תזמון אוטומטיות. העברת הילוכים ידנית מתבצעת דרך כפתורים ומשנקים. מערכת הפעלה זו דומה למה שהונדה מציעה עם המערכת החצי אוטומטית שלה (Honda DCT).

העברת הילוכים מתאפשרת על ידי שני מפעילים חשמליים. בימאהה טוענים, כי המערכת החדשה שוקלת 2.8 קילוגרמים ומותאמת להתקנה קלה שחוסכת במשקל הפעיל של האופנוע. זה אומר כי תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה ניתנת להתקנה בתוך השלדה ללא שינוי מהותי ברוחב הכללי של האופנוע.

רמז נוסף לסוגי אופנועים שעומדים לקבל את תיבת ההילוכים החדשה עולה מתוך ההודעה הרשמית לתקשורת, שמסבירה את אופן הפעילות שלה: מערכת ההילוכים החדשה של ימאהה תשפר את תכונות העוצמה של מנועים המבוססים על מבנה רוחבי (crossplane). היצרן מביא כדוגמה אופנועי כביש מסדרת הדגמים MT.

זאת כבר לא הפעם הראשונה שימאהה חושבת על תכנון ויישום של טכנולוגיה של מערכת תיבת הילוכים אוטומטית. חובבי התחום בוודאי זוכרים את מערכת YCCS (מערכת העברת הילוכים בשליטת שבב) שהותקנה באופנוע הכביש הספורטיבי FJR-1300. המערכת כללה שיטת הפעלת קלאץ' הידרולית שאפשרה לרוכב להעביר הילוכים באופן ידני, בלחיצה פשוטה על משנק שנמצא על מוט ההיגוי. אפשר לראות משהו דומה גם במערכת AMT החדשה של החברה היפנית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן