מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 231
לעמוד קודם

במוו R 1300 GS ADVENTURE

11/11/2024
זמן קריאה: 3.5 דק'

דלק מוטורס, יבואנית אופנועי BMW, החלה לשווק את ספינת הדגל BMW R 1300 GS ADVENTURE החדש לרוכבי האדוונצ'ר במחיר מ-195,000 ₪. האופנוע ומציב רף חדש בעולם אופנועי האדוונצ'רים הגדולים עם מנוע גדול וחזק יותר, עיצוב חדשני המשלב נוחות, ארגונומיה משופרת והגנה מפני כל מזג אוויר. נעשו שדרוגים ממשיים במנוע, בטכנולוגיה, בשלדה ובעיצוב.

ליבת האופנוע היא מנוע בוקסר חדש, המפיק 107 קילוואט (145 כ"ס) מ-1,300 סמ"ק. - מנוע הבוקסר החזק ביותר של BMW עד כה. השיפורים בעיצוב של המנוע והשלדה מספקים יציבות גבוהה ודיוק בהיגוי בזכות תיבת הילוכים הממוקמת מתחת למנוע וסידור חדש של הנעת גל הזיזים. השלדה הראשית עשויה מפלדה ובעלת רמות גבוהות יותר של קשיחות של שלדת הזנב, שגם היא חדשה ומעניקה את התמיכה הנדרשת לכושר נשיאה גבוה.

למערכת המתקדמת להתאמת מתלים דינמית, Dynamic ESA Next Generation (DSA), התאמה אוטומטית של רמות הקפיצים והמרכב, והיא משלבת את הכוונון הדינמי של הבולם הקדמי והבולם האחורי עם כוונון מתאים של קשיחות הקפיץ (בהתאם למצב הרכיבה הנבחר, לתנאי הרכיבה ולתמרונים). כל רוכב ימצא את ההגדרה המתאימה לו. מערכת DSA מבטיחה רמת בטיחות, ביצועים ונוחות גבוהים.

בקרת גובה אדפטיבית חדשה זמינה כתוספת אופציונלית מהמפעל וסטנדרטית בישראל בכל רמות הגימור. עם בקרת הגובה האדפטיבית, לאופנוע כוונון אוטומטי מלא של גובה האופנוע כדי להתאים לתנאי הרכיבה ונוחות מרבית בלי להתפשר על דינמיקת רכיבה וחופש של זווית ההטיה. גובה האופנוע מופחת ב-30 מ"מ בעת עמידה ובמהירויות נמוכות.

עם מערכת סיוע אוטומטית חדשה להעברת הילוכים (ASA) במוו Motorrad מציעה פתרון טכני חדשני שהופך את הרכיבה לקלה ונוחה יותר. חוויית הרכיבה משתפרת על ידי הפעלה אוטומטית של המצמד ובחירה בין החלפה ידנית לאוטומטית באמצעות רגלית ההילוכים, כל זאת בלי לוותר על החוויה הדינמית של החלפת הילוכים באופן מדויק ועל פי תנאי הדרך וסגנון הרכיבה. מערכת ASA תהיה זמינה כאופציה ב-BMW R 1300 GS בשנת הדגם 2025.

ל-R 1300 GS Adventure החדש פנס LED מלא בעיצוב מטריצה חדשני עם אייקון תאורה מיוחד. ישנם גם שני פנסי עזר שטוחים.

טכנולוגיות נוספות: בקרת שיוט אקטיבית, התרעת התנגשות קדמית, התרעת החלפת נתיב ומערכות נוחות כגון חימום מושבים וידיות ותא לטלפון נייד עם שקע טעינה.

ארגז אחורי מאלומיניום בנפח 37 ליטר וארגזי צד חדשים עם קיבולת של עד עשרה ק"ג כל אחד מתחברים בקלות עם צימוד מגנטי. הארגזים כוללים ממשקים חשמליים לשקעי טעינת USB ותאורה, עם אפשרות להרחבות נפח של עשרה ליטרים לכל ארגז. הקיבולת הכוללת של האחסון היא יותר מ-73 ליטר.

לאופנוע עיצוב חדש ומכל דלק מאלומיניום בנפח 30 ליטר, המשמש גם כנושא מטען עם אלמנטים להצמדת חפצים. הוא כולל תושבת מפרקית עם נעילת לחיצה לתיק מכל בנפח 12 ליטר, מגן רוח גדול ומסיטי רוח שקופים להגנה מפני מזג האוויר.

רוחבו של המכל מעורר ביטחון ומספק הגנה יעילה לפלג הגוף התחתון מפני מזג האוויר. מגן הרוח הגדול, בשילוב עם שני מסיטי רוח שקופים גדולים, מספק הגנה יעילה מפני רוח ומזג האוויר. הדבר הופך את הנסיעה לשקטה ונוחה במיוחד גם במסעות ארוכים. יש גם חיפויי מכל עליונים סטנדרטיים מגומי משמאל ומימין, המספקים משטחים מאובטחים שאינם מחליקים לחפצים בשעת עצירות כגון פק"ל קפה.

R 1300 GS Adventure החדש מגיע לישראל בארבע רמות גימור אטרקטיביות ומאובזרות במיוחד: Pure, Triple Black, GS Trophy ו-Option 719.

רמת גימור Pure זמינה בצבע Racing Red עם מראה אתלטי, כולל מכל כסוף ומושבים אפורים; לרמת גימור Triple Black עיצוב אלגנטי בשחור עם מכל אלומיניום בציפוי שקוף ואלמנטים כגון מגן מנוע שחור; ברמת גימור GS Trophy המרכב בצבע Racing Blue עם פסי Light White ו-Racing Red, מושבים אדומים, מגן רוח ספורטיבי ואלמנטים להגנה על הרדיאטורים; ורמת גימור Option 719 מוצעת בצבע מטלי Aurelius Green עם קווים זהובים ותג "Opt. 719", כולל רכיבים יוקרתיים כגון חישוקי גלגלים זהובים.

 

נקודות עיקריות נוספות:

  • טכנולוגיית BMW ShiftCam לשינוי זמני הפתיחה ומשך הפתיחה של השסתומים בצד היניקה.
  • תגובה חזקה בכל טווח מהירות המנוע, תצרוכת דלק מופתית, רמות פליטת מזהמים נמוכות.
  • שלדה חדשה לחלוטין.
  • דיוק היגוי ויציבות רכיבה גדולים עוד יותר בזכות EVO Telelever החדש עם אלמנט גמיש ו-EVO Paralever.
  • BMW Motorrad Full Integral ABS כסטנדרט.
  • בקרת מומנט גרירת מנוע, בקרת בלימה דינמית ובקרת זינוק בעלייה כסטנדרט.
  • מצבי רכיבה Pro ומצבי רכיבה נוספים סטנדרטיים בישראל.
  • בקרת אחיזה דינמית DTC כסטנדרט.
  • כוונון מתלים דינמי אלקטרוני סטנדרטי עם כוונון שיכוך דינמי ופיצוי עומס.
  • פנסי LED מטריצה ופנסי עזר חדשים משולבים בגוף כסטנדרט.
  • פנס ראשי Pro עם פנס ראשי אדפטיבי כסטנדרט.
  • מגני ידיים עם איתותים משולבים כסטנדרט.
  • מיכל דלק אלומיניום בנפח 30 ליטר.
  • בקרת שיוט דינמית (DCC) עם פונקציית בלימה כסטנדרט.
  • שקע חשמל 12V מובנה כסטנדרט.
  • קישוריות: לוח מחוונים רב-תכליתי עם מסך TFT צבעוני בגודל 6.5 אינץ' ותכונות רבות כסטנדרט.
  • RDC, Keyless Ride וידיות מחוממות כסטנדרט.
  • מד לחץ אוויר בצמיגים.
תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן