דגמי אנדורו ומוטוקרוס של KTM לשנת 2025
ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, משיקה בישראל שתי משפחות אופנועים מהחשובות ביותר של המותג - דגמי אנדורו ודגמי מוטוקרוס החדשים לשנת 2025. דגמי האנדורו של KTM תופסים כבר שנים רבות את מרכז המסה של שוק האנדורו בישראל, עם נתח שוק של בין 42 ל-49 אחוז ב-5 השנים האחרונות.
בעבור שנת 2025, דגמי האנדורו עברו עדכונים חשובים בבולם האחורי ובזרוע האחורית, בעיצוב הכללי ובצביעה, ואף בארגונומיה התפעולית. הם עברו חידוש מקיף במיוחד שכולל 95% חלקים חדשים לגמרי בשנת 2024. חידושים אלה תורמים הן לאבחנה ויזואלית בין דגמי 2024 ל-2025 והן לשיפור ההתנהגות בעומס הודות לכיול חדש של הבולם האחורי.
העיצוב החדש של הזרוע האחורית מפחית את החיכוך בשרשרת, ותכנון מחדש של מכל הדלק משפר את מיקומו בשלדה. להיצע יצטרפו הגרסאות SixDays, HardEnduro ו-Champions Edition החדשות והמאובזרות.
גרסאות SIX DAYS לשנת 2025 יכללו את גרפיקת המרוץ בספרד ובעלות השדרוגים האלה: שלדה בצבע כתום (שחור בדגמים הרגילים), משולשי היגוי בכתום, מאוורר רדיאטור, מתג לבחירת מפת הצתה, בלם דיסק קדמי צף למחצה ואחורי מלא, אבטוח לבלם האחורי, גלגל שיניים אחורי SuperSprox Stealth, מגן גחון מחומרים מרוכבים, מגני שלדה, צמיגי Metzeler 6 Days Extreme ומושבי SIX DAYS ייעודיים.
גרסת HardEnduro בדגם 300 EXC היא גרסה ייעודית וייחודית אשר נבנתה בשיתוף עם רוכבי קבוצת מרוצי האנדורו של KTM ובהתבסס על מסקנותיהם מתחרויות האנדורו המפורסמות בעולם. בעבור שנת 2025, גרסה זו קיבלה את כל העדכונים של דגמי האנדורו שהוזכרו לעיל, ומוסיפה אפשרות כוונון חדשה ומלאה למזלג הקדמי (WP XACT 48 מ"מ), בדומה למזלגות מקצועיים. כוונון זה מפשר לרוכב להקשיח או לרכך את פעולת עומס הקפיץ במהירות בהתאם לתנאי השטח - לרכך בתנאי רכיבה ועבירות קשים או להקשיח בתנאי רכיבה מהירים. גרסה זו נועדה להתמודד עם תנאי הרכיבה הקשים ביותר הודות לשימוש במיגון ייעודי נרחב.
מאפיינים: סכמת צביעה שחור-כתום, מתג בחירה של מפת הצתה, מיגוני שלדה כתומים, חישוקי DID מחוזקים, צמיגי Metzeler 6 Days Extreme, מיגוני ידיים מלאים, מאוורר רדיאטור, משולשי היגוי מכורסמים בצבע שחור, מגן גחון, דיסק קדמי צף עם מיגון, דיסק אחורי מלא עם מיגון, גלגל שיניים אחורי SuperSprox Stealth, פקק שמן כתום, מיגון לבית מצמד, רצועות משיכה.
גרסת Champions Edition נועדה לחגיגות הדומיננטיות של KTM במרוצי FIM הארד אנדורו ולאליפות העולם EnduroGP. גרסאות Champions Edition עוצבו בהשראת אופנועי Red Bull KTM Factory Racing של הקבוצה. ממוצבים בין גרסאות האנדורו לגרסאות SixDays.
מאפיינים: סכמת צביעה Red Bull, שלדה בצבע כתום, מיגוני שלדה, גריפים אפורים, מושב Factory כתום, מתג בחירה של מפת הצתה, בלם קדמי צף למחצה, גלגל שיניים אחורי SuperSprox Stealth, מגן גחון, מאוורר רדיאטור וצמיגי מישלין אנדורו.
דגם | EXC | CHAMPIONS EDITION | SIXDAYS | HARDENDURO |
---|---|---|---|---|
150EXC | מ-67,990 שקל | |||
250EXC | מ-74,990 שקל | מ-76,990 שקל | מ-77,990 שקל | |
300EXC | מ-82,990 שקל | מ-84,990 שקל | מ-85,990 שקל | מ-92,990 שקל |
250EXCF | מ-81,990 שקל | מ-83,990 שקל | מ-84,990 שקל | |
350EXCF | מ-86,990 שקל | מ-88,990 שקל | מ-89,990 שקל | |
450EXCF | מ-87,990 שקל | מ-89,990 שקל | מ-90,990 שקל | |
500EXCF | מ-89,990 שקל | מ-93,990 שקל | מ-94,990 שקל |
צילום: יצרן
דגמי המוטוקרוס של KTM, אחרי שעברו עדכון קל בשנת 2024, עברו שינויים ועדכונים מקיפים לשנת 2025, הנוגעים בשלל רכיבים כדי לשפר את החיבור לרוכב, תנוחת הרכיבה והשליטה. שלדת האופנועים עברה את החידוש הנרחב ביותר עם תכנון מחדש בשלל נקודות, לשיפור הגמישות והקשיחות במגוון אזורים על ידי שינוי עובי הדופן של צינורות השלדה - בחזית, בתושבות המנוע ובנקודות חיבור של הזרוע האחורית. תוכננו זרוע אחורית חדשה ומוביל חדש של השרשרת לצד רגלית בלם אחורי חדשה כדי לשפר את השליטה בידי הרוכבים בפניות. דגמים אלה קיבלו כסטנדרט את צמיגי דנלופ GEOMAX MX34 אשר תוכננו מחדש כדי לספק אחיזה גבוהה ושיכוך טוב יותר, בעלי חיים ארוכים יותר וביצועים טובים יותר ב-30%.
בחלקו האחורי של האופנוע בולם WP XACT עם כיול חדש, אטמים חדשים ובורגי חיבור ללינק בקוטר קטן יותר. שינויים אלה מגיעים מאופנועי המרוץ של החברה ונועדו לשפר את עבודת הבולם ולחסוך משקל. גם המזלג הקדמי WP XACT AER עבר כיול מחדש לטובת שיכוך משופר ומשקל מופחת. מכל הדלק עשוי מחומר עמיד יותר, מסגרות הרדיאטור עודכנו לשיפור הקירור, ופתחי יניקת האוויר עודכנו לשם עמידות טובה יותר. דגמים אלה מגיעים עם יכולת קישוריות מלאה ליחידת בקרה חיצונית CUO. המערכת מאפשרת שלל התאמות אישיות לעבודת האופנוע באמצעות אפליקציה ייעודית של KTM.
דגם 85 SX, אשר משמש מדרגה חשובה לרוכבים צעירים בין 65 SX הקטן ל-125 SX שמגיע בגודל מלא, זכה השנה לתשומת לב מיוחדת של מהנדסי KTM. הדגם נועד להיות קרוב ככל האפשר ביכולותיו ובטכנולוגיה שבה הוא נעזר לדגמי מוטוקרוס הגדולים, רק בקנה מידה מעט קטן יותר. לכן הוא לא רק נראה זהה כמעט לגמרי אלא בעל אותה רמה של התנהגות מצוינת, בעל איכות גבוהה וירידה מעמיקה לפרטים.
שדרוגי 2025 כוללים שלדה מרכזית, שלדת זנב וזרוע אחורית חדשים לגמרי. השלדה תוכננה מחדש כדי להעניק איזון מושלם בין גמישות אורכית וקשיחות נגד פיתול לשיפור התחושה שעוברת לרוכב, פיזור אנרגיית הספיגה של הנחיתות מקפיצות ושיפור האחיזה בהאצה.
שלדת הזנב עשויה מיחידה אחת של אלומיניום מחוזק בסיבי זכוכית להפחתת המשקל ונשיאת המערך האלקטרוני. לזרוע האחורית קשיחות מרבית ומשקל מינימלי - חיסכון של 300 גם בדור זה. שינוי זה איפשר קיזוז של חצי מעלה בזווית ההיגוי (63.5 מעלות) והרחקה קדימה בשישה מ"מ. צידוד הכידון עלה בשתי מעלות ל-35 מעלות. יחד שדרוגים אלה משפרים את היציבות בפניות ואת תחושת השליטה בהאצות חזקות.
מהאחים הגדולים מגיעה גם הנדסת המתלים. לדגם זה בולם אחורי WP XACT אשר מתחבר ישירות לזרוע האחורית (PDS) ומאפשר עיצוב קומפקטי יותר ומהלך מקוצר (289 מ"מ במקום 305 מ"מ).
הודות לראש מנוע, מערכת הצתה, קרבורטור ועוד, המנוע מקבל תוספת כוח בעלת משמעות בסל"ד הנמוך והבינוני.
דגם | רגיל | FACTORY EDITION |
---|---|---|
SX50 | מ-29,990 שקל | מ-31,990 שקל |
SX65 | מ-33,990 שקל | |
SX85 | מ-38,990 שקל | |
SX125 | מ-49,990 שקל | |
SX250 | טרם נקבע | |
SX300 | טרם נקבע | |
SXF250 | מ-55,990 שקל | מ-62,990 שקל |
SXF350 | מ-56,990 שקל | |
SXF450 | מ-58,990 שקל | מ-65,990 שקל |
צילום: יצרן