פרויקט אופנוע ספורטיבי מבית זירו
מיזם האופנועים החשמליים זירו (Zero Motorcycles) יוצא בשיתוף פעולה חדש עם חברת WMC (White Motorcycle Concepts). ל-WMC תיק עבודות עשיר בתחום אופנועי ספורט ואופנועים חשמליים. החברה משתתפת בפרויקט משותף לפיתוח וייצור של אופנוע ספורטיבי שיהיה חלק מתוכנית שנועדה לקבוע שיא מהירות חדש בענף האופנועים החשמליים.
זירו מתכננת לשלב את הצינורות האווירודינמיים שפיתחה WMC בתהליך הפיתוח של אופנוע ספורט חשמלי עתידי. האופנוע יתבסס על דגם SR/S הספורטיבי, שגם הוא יעבור תכנון והכנה מחודשים. בשלב זה אנחנו יכולים רק לשער כיצד הצינור יתרום למבנה הטכני והאווירודינמי של האופנוע. יש רק כמה פרטים טכניים שאותם אפשר לקבוע בוודאות כגון תרומת האביזר החדש להורדה של כ-10% במקדם הגרירה האווירודינמי.
צוותי הנדסה ופיתוח של WMC שילבו את הידע שצברו תוך כדי עבודה משותפת על פרויקטים שבאו לידי ביטוי בסדרת המרוצים פורמולה 1. הצינורות האווירודינמיים החדשים פותחו תוך שילוב של תהליכים ושיטות עבודה ש"נלקחו" מסדרת המרוצים הגדולה בעולם. עם זאת בדיוק כמו בפורמולה 1, היתרונות הטכניים של הצינורות מתגלים דווקא במהירויות הגבוהות.
אווירודינמיות היא נושא חם בתחום המרוצים ותחרויות הספורט. בעולם האופנועים ההשפעה של טכנולוגיות אווירודינמיות ניכרת בעיקר ב-MotoGP ובתחרויות יוקרתיות אחרות. שדרוגים כגון צינורות וכנפיים עוזרים לשפר את זמני הסיבוב במרוצים ואת התוצאות הכלליות. עם זאת, כמו שמנכ"ל ומייסד WMC, רוברט וייט (Robert White) מציין, "פתרונות אפקטיביים כאלו לא תמיד מצליחים להתאים את עצמם לעולם של אופנועי כביש רגילים."
כאמור, המבנה האווירודינמי החדש מוריד באופנועי זירו 10% בגרירה, אבל זה משהו שאפשר להרגיש רק במהירויות קיצוניות. שיפור האפקטיביות והבטיחות של אופנועים שיכולים להגיע למהירויות גבוהות בכבישים בינעירוניים, הוא תחום שיש להתמקד בו כשחושבים על בנייה ופיתוח של אופנועים חשמליים. היום, אופנועים חשמליים רבים מאבדים מהאיזון שלהם דווקא במהירויות גבוהות. אם מיזמים וחברות אופנועים רוצים לבנות אופנועים חשמליים מהירים בעתיד הקרוב, כדאי שיתחשבו במגוון גורמים וצדדים טכניים שלא בהכרח מקבלים את תשומת הלב הנדרשת.