זירו והירו מתקרבים להשקת אופנוע
לפני כשנתיים השקיעה חברת האופנועים הירו (HeroMotoCorp) 60 מיליון דולרים במיזם האופנועים החשמליים זירו (Zero Motorcycles). מרגע ההשקעה שתי החברות לא הרבו לשתף את הציבור בחדשות ובפיתוחים. למעשה רק בתחילת השנה, בינואר, הציגו זירו והירו פרויקט ראשוני של אופנוע חשמלי משותף. עכשיו, כעבור שנה כמעט, יש יותר חדשות בנושא.
בדרך כלל חברות מפרסמות את הדוחות הכלכליים שלהן לקראת סוף השנה. לצד עדכוני רווח של הירו, קהילת חובבי האופנועים החשמליים מקבלת עדכון נוסף הנוסע לאופנוע העתידי. ב-15 בנובמבר, תוך כדי הכרזה על התוצאות הכלכליות לשנת 2024, אישר מנכ"ל הירו, נירנג'אן גופטה (Niranjan Gupta), כי האופנוע הראשון שייצא משיתוף הפעולה החדש ישתייך לסגמנט של "אופנועים בינוניים", כלומר אופנועי כביש חשמליים. לדבריו, פיתוח האופנוע החדש נמצא בעיצומו.
למרות שלוח הזמנים של הירו וזירו לא זמין עדיין, הציפייה כרגע היא שהאופנוע החדש יגיע בשנת 2026. אופנועים חשמליים חדשים שייוצרו מתוך שיתוך הפעולה, יהיו חלק מסדרת הדגמים היוקרתית של מותג הירו לשנים הקרובות.
נכון להיום, חברת הירו מציעה סדרה של קטנועים חשמליים, וידה (Vida). האופנועים החשמליים העתידיים של הירו וזירו אמורים להתחרות באופנועים חשמליים אחרים של יצרנים הודים ואסייתים. לדוגמה, אופנועים כגון אולטרה ויולט F77 (Ultraviolette F77) או סדרת הדגמים RV400 מבית רבולט (Revolt).
בשלב זה לא ברור עדיין אם הירו מתכננת להשיק את האופנועים החדשים מחוץ להודו או שהם יישארו זמינים אך ורק לשוק הפנימי. אם להשוות את המטרות של זירו לחברות המתחרות בתחום, באולטרה ויולט מדברים בפתיחות על הרצון להתפתח לאירופה ומעבר לה. ואלו לא רק דיבורים: לפני זמן קצר קיבלה החברה את כל האישורים הנדרשים לשיווק של אופנוע F77 במדינות אירופיות.