מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 236
לעמוד קודם

בנלי בהשראת הארלי דוידסון

06/01/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת האופנועים הסינית-איטלקית בנלי (Benelli) נכנסת לתחום של אופנועי כביש מסיביים עם אופנוע קרוזר (כביש) חדש, לאונצ'ינו 400 (Leoncino 400). פירוש השם של האופנוע בשפה האיטלקית הוא "גור אריה". למעשה, זה כבר האופנוע הרביעי שייכלל במשפחת הדגמים לאונצ'ינו. האופנוע החדש יסגור את הפער בין אופנוע עירוני קומפקטי עם מנוע 125 סמ"ק לשני דגמים גדולים, 500 ו-800.

לדגם החדש מנוע 386 סמ"ק שמותאם לתקנים הסביבתיים הרלוונטיים (Euro5+). המנוע עם שני הצילינדרים מייצר 25 כ"ס ומומנט של 36.6 ניוטון-מטרים. זה הניסיון הראשון של בנלי לייצר מנוע עם שני צילינדרים שיוכנס לאופנוע בזווית 60 מעלות יחסית לשלדה.

עוצמת המנוע מועברת לגלגל האחורי המניע באמצעות הנעה שמבוססת על חגורה סינכרונית. החלטה טכנית כזאת לא מתקבלת הרבה באופנועי כביש קומפקטיים עם הספק טכני צנוע. מצד שני, מערכת ההנעה הזאת די נפוצה באופנועי כביש גדולים ומסיביים.

לפי כל הסממנים הוויזואליים והטכניים, האופנוע החדש של בנלי "מתחפש" לאופנוע כביש גדול, גם אם הנתונים הטכניים די מתחת לסטנדרט. מערכת ההנעה שמבוססת על חגורה בדרך כלל מצריכה פחות תחזוקה ופועלת בשקט יותר מאשר הנעת שרשרת רגילה. עם זאת תהליך ההחלפה של החגורה מורכב יותר. בשביל להחליף חלק מרכזי במערכת הנעה, צריך לפרק ולהוריד את הזרוע המסתובבת כולה.

מבחינה ויזואלית, האופנוע החדש מושפע מהשמות הגדולים בתעשייה. יש נגיעות ברורות של הארלי דוידסון (Harley-Davidson) או אינדיאן (Indian). אפילו פתח האוויר בצד הימני של האופנוע, שנעשה מעין סימן היכר של הארלי, נמצא כאן, בגרסה קטנה, המותאמת יותר לממדים של בנלי הבינוני.

באופן כללי, הדגם החדש של בנלי נראה כמו ניסיון מודע לשחזר את האופנועים האייקוניים של המותג האמריקני. המנוע נמצא בתוך שלדת ברזל כפולה. השלדה מחוברת לזרוע מסתובבת אחורית, גם היא מפלדת אל-חלד. ללאונצ'ינו החדש מתלים קבועים שאינם ניתנים לכוונון. המתלה האחורי מבוסס על בלמי זעזועים כפולים, ומלפנים אפשר למצוא מזלגות הפוכים בגודל 35 מ"מ.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן