מזלג משולב עם קליפר
היטאצ'י (Hitachi) נחשב מותג טכני מוכר במגוון תחומים, אך לא רבים מכירים את החברה הבת של היטאצי', אסטמו (Hitachi Astemo), שיש לה תפקיד חשוב מבחינת תמיכה תכנית ואספקה. היטאצ'י אסטמו מספקת כלים ורכיבים למותגים טכניים כגון ניסין (Nissin), קייהין (Keihin) ושוואה (Showa). הרכיבים של היטאצ'י אסטמו נמצאים במרכז של פיתוח טכני חדש משותף לשוואה וניסין. מדובר במערכת ייחודית שמשלבת מזלג קדמי עם קליפר בלמים. המערכת החדשה עברה מתחת לרדאר בתערוכת EICMA הבינלאומית הבה הושקה, אך המפתחים אומרים כי למבנה הייחודי של הרכיבים יש יתרונות טכניים מובהקים.
כבר שנים רבות שקליפרים באופנועים חדשים מותקנים באופן רדיאלי, מתחת למזלג הקדמי. מערכת הבלימה מתחברת לבסיס המזלג עם שני ברגים. המערכת התקבלה כפתרון טכני בסיסי לחיבור של מערכת הבלימה למזלג.
מסתבר שבהיטאצ'י אסטמו חושבים אחרת ופיתחו שיטת חיבור חדשה בין הרכיבים החיוניים של אופנועים. כאמור, המערכת החדשה משלבת מזלג קדמי וקליפר בלימה כיחידה אחת. זה אומר שבסיס המזלג וקליפר הבלימה עצמו מיוצרים מחלק ברזל אחד. היצרן טוען, כי המבנה הטכני משפר את העמידות והקשיחות של המזלג ותורם למערכת הקירור של האופנוע. מאחר ששטח החיבור של הקליפר לבסיס המזלג גדול יותר, פיזור החום אמור להיות הרבה יותר "חופשי" לעומת החיבור הרדיאלי הסטנדרטי.
יתרון נוסף של מערכת החיבור המשולבת הוא שרכיבי האופנוע חוסכים במשקל כמה מאות גרמים שיש להם משמעות רבה.
על הנייר, היתרונות הטכניים של הפיתוח החדש נראים מבטיחים, אך עדיין לא ברור עד כמה המערכת החדשה תהיה נוחה לשימוש. קליפר בלימה שנעול עם המזלג עשוי לשנות את שגרת התחזוקה באזור זה של האופנוע במידה רבה. השאלה הגדולה שנשארת פתוחה עד שהמערכת תושק רשמית היא אם היתרונות הטכניים של המבנה החדשני יחפו על תהליכי התחזוקה והתיקון של אופנועים.