מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 243
לעמוד קודם

אופנוע עיר ספורטיבי הונדה גרום HRC

14/05/2025
זמן קריאה: 1 דק'

הונדה גרום (Honda Grom) נחשב כבר שנים לאחד האופנועים האהובים ביותר על חובבי הענף הדו-גלגלי. לאופנוע ממדים קטנים אבל אופי של אופנוע גדול. בזכות מחיר נגיש, תפעול פשוט ועיצוב שובב, הוא נהפך לבחירה המועדפת על רוכבים מתחילים ולתופעה תרבותית של ממש. ביפן כל זה הלך צעד קדימה כשהונדה עצמה יצרה גרסת מרוץ רשמית לדגם HRC Grom Cup.

מדובר בגרסה ממותגת רשמית על ידי חטיבת המרוצים של הונדה (HRC - Honda Racing Corporation), שיועדה תחילה לשוק המקומי בלבד. כעת, לשמחת האספנים, גרסת המרוץ הזו הגיעה גם לארה"ב. האופנוע, שמיוצר משנת 2023, מוצע למכירה באתר Bring a Trailer עם מד מרחק של אפס קילומטרים, בגימור לבן מלא וללא פנס קדמי - עדות שלא נסע על הכביש ולמעשה לא ראה מסלול.

לאופנוע מנוע חד-צילינדרי בנפח 124 סמ"ק ותיבת הילוכים בת חמש מהירויות. ברשימת השדרוגים שנעשו בו כלולים מערכת פליטה מוגבהת בעיצוב ייחודי, מגני תחתית, מושב יחיד בצבע שחור, שלדת זנב מיוחדת, מגני היגוי מבית טייגה (Tyga), מערכת הזרקת דלק אלקטרונית, רגליות אחוריות, גלגלי סגסוגת בקוטר 12 אינץ', בלמי דיסק ומעמד צד.

האופנוע הספציפי נרכש על ידי סוחר יפני בשנת 2024 והובא לארה"ב, אך מכיוון שהדגם יפני ללא פנס ראשי, הוא אינו עומד בדרישות הרישוי בארה"ב ויימכר רק עם אישור מכירה, ללא רישום לכביש ציבורי. לכן מי שירכוש אותו לא יוכל לנסוע בו בשכונה, אבל בהחלט יוכל לשמור אותו כפריט נדיר לאספנים או לשימוש ספורטיבי סגור.

נכון לרגע זה ההצעה הגבוהה ביותר במכירה הפומבית היא 5,600 דולר - סכום שצפוי עוד לעלות בהתחשב במעמד האייקוני של הגרום בקרב קהילת האופנועים. בשורה התחתונה, אם הונדה תבחר להשיק את גרסת HRC גם כדגם רגיל בארה"ב, סביר להניח שיהיה לו קהל מוכן מראש וביקוש רב לאופנוע הייחודי.

הונדה גרום, המכונה MSX125 בשווקים מסוימים, הוא אחד האופנועים המפתיעים ביותר של העשור האחרון. מאז השקתו הראשונה בשנת 2014 הוא נהפך לתופעה עולמית, לא רק ככלי תחבורה עירוני קומפקטי ונוח אלא גם כבסיס לתרבות מוטורית ייחודית בקהילה מסורה של רוכבים, בוני דגמים מיוחדים וחובבי מרוצים כאחד.

 

לפרטים נוספים

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן