מגמות חדשות בשוק החטיפים הגלובלי
חברת הייעוץ העסקי BGL (Brown Gibbons Lang and company) פרסמה סיכום של המגמות בענף החטיפים.
שוק החטיפים הגלובלי הגיע ב-2020 ל-214 מיליארד דולר, ויש צפי שיגיע ל-308 מיליון דולר עד 2025 - צמיחה CAGR של 8%. מגמות בענף החטיפים מושפעות מאוד מתנועת המזון הבריא ומאכילה אחראית. מנגד, לקורונה הייתה השפעה רבה על הרגלי אכילת החטיפים, שכן סגירת מסעדות הביאה רבים לבחור בחטיפים כנחמה על שגרה מאתגרת. על פי מחקר של Mondelēz International, 46% מהמבוגרים הגדילו את צריכת החטיפים שלהם.
המעבר לעבודה מהבית הביא יצרניות חטיפים להציע לעובדים חטיפים מותאמים. הנה דוגמאות אחדות: סנאקניישן (Snacknation) מציעה מארז וולנס שמספק מגוון רחב של חטיפים בריאים במחיר סביר. וולקר UK (Walkers UK) השיקה טוגנים בטעם חדש. שיתוף פעולה בין פארמקריספ (ParmCrisps) לברידג' ליין וויין (Bridge Lane Wine) הוליד מארז של גבינות עם יינות תואמים.
מגמות נוספות ראויות לציון הן ראייה הוליסטית יותר של צרכנים והעדפת מוצרים מן הצומח. לפי חברת הייעוץ ADM, 56% מהצרכנים הגלובליים צורכים יותר מוצרים מן הצומח. מגמה אחרת נוגעת לצעירים. רבים מהם נוטים לייחס ערך רב יותר לסוגיות אקולוגיות, והדבר מתמרץ יצרניות גדולות לחפש דרכים להפחתת פליטת הפחמן בייצור.
באופן כללי מדברים על מגמת BFY - Better for you, שמאפייני המפתח שלה הם מוצרים מופחתי סוכר או עם תחליפי סוכר, מוצרים מן החי, חטיפים עם אחוזי חלבון גבוהים ומוצרים נטולי חומרים משמרים או כימיקלים מזיקים אחרים.