5 רשתות המזון המהיר הרווחיות ביותר בארה"ב
בעוד מסעדות עם שירות מהיר מנווטות בענף שירותי המזון המשתנה, נפח יחידה ממוצע (AUV) הוא מדד מפתח שמדבר על היעילות התפעולית וההצלחה הכוללת של הרשת. ה-AUV מציין את המכירות השנתיות הממוצעות שמותג מרוויח למסעדה - שיקוף של איך הצרכנים מרגישים לגבי המותג עצמו. להלן חמש רשתות המזון המהיר הרווחיות ביותר בארה"ב לפי AUV, על פי מגזין QSR.
1. צ'יק צ'ק - 6.7 מיליון דולר: אין דומה לצמיחתה המהירה של צ'יק. עם 2,837 חנויות בלבד, המותג הניב 18.8 מיליארד דולר במכירות ברחבי המערכת בארה"ב בשנת 2022, עלייה מ-16.7 מיליארד דולר בשנת 2021 ו-13.7 מיליארד דולר בשנת 2020. למרות שהיא סגורה בימי ראשון, צ'יק צ'ק מדורגת במקום השלישי במכירות של כל המערכת, אחרי מקדונלדס ו-Starbucks, שיש להם הרבה יותר מיקומים.
2. Raising Cane's - 5.4 מיליון דולר: החברה, הידועה באצבעות העוף שלה, הוסיפה נטו 246 מיקומים מ-2019 עד 2022. המכירות ברחבי המערכת טיפסו מ-1.5 מיליארד דולר ל-3.1 מיליארד דולר. למותג 646 חנויות בארה"ב והוא מתכנן לשלש את המספר הזה בשבע השנים הקרובות, עם פוטנציאל להגיע לממוצע של שמונה מיליון דולר לחנות.
3. Shake Shack - 3.8 מיליון דולר: עם 287 מיקומים בארה"ב, שייק שאק רשמה מכירות של 994 מיליון דולר בכל המערכת. המותג מתמקד ב-drive-thrus עם תוכניות לפתוח 15-10 מסעדות Drive-thru בעלות ביצועים טובים במיוחד, עם רווח של יותר מארבעה מיליון דולר לשולי רווח חזקים.
4. Whataburger - 3.7 מיליון דולר: החברה הוסיפה 52 חנויות חדשות בשנה שעברה והגיעה ל-925 חנויות ול-3.3 מיליון דולר במכירות ברחבי המערכת. מכירות המותג זינקו ב-24% ב-2022, מ-2.7 מיליארד דולר ב-2021. ה-AUV גדל ב-16.5%. Whataburger פתחה לאחרונה את מסעדת פורוורד הדיגיטלית הראשונה שלה, הכוללת לוקרים חדשים לאיסוף הזמנות.
5. מקדונלדס - 3.6 מיליון דולר: רשת ההמבורגרים הגדולה בעולם רשמה 48.7 מיליארד דולר במכירות כלל מערכתיות ב-13,444 מקומותיה בארה"ב בשנת 2022. למקדונלד'ס תוכנית טרנספורמציה, "Accelerating the Arches", השמה דגש בדיגיטל, במשלוח וב-drive-thru. ההצלחה של מבצעים כגון יום ההולדת של Grimace עזרה להגביר את המכירות בחנויות זהות ב-11.7% ברבעון השני של 2022.