אחוה: הנחה על טחינה גולמית לרשתות השיווק
חברת אחוה", יצרנית מוצרי טחינה, חלוה ודברי מאפה מהמובילות בישראל, הודיעה כי היא צפויה לקבל מלאי שומשום חדש ואיכותי במחיר סביר והגיוני יחסית לזה שסופק בארבעת החודשים האחרונים, ובזכות זאת תעניק לרשתות השיווק הנחה על טחינה אחוה עד סוף חודש מאי. החברה מבהירה, כי על אף שהאספקה של חומר גלם זה עדיין לא ודאי ומוחלט, היא תוזיל את הטחינה בשיעור של 10%. המבצע יהיה בתוקף לכל אורך חג הפסח, ל"ג בעומר ויום העצמאות.
מבצע ההנחה של אחוה, שייכנס לתוקף ב-1 באפריל, מגיע לאחר שהחברה נאלצה להעלות בחודש פברואר את מחיר הטחינה בשיעור של 7.5%, בעקבות מחסור חמור בשומשום שהיא מייבאת מאתיופיה, אשר נוצר בעקבות המלחמה. על אף מדיניות המחירים המוזלת של החברה כל השנה, החברה נכנסה ל"רשימה השחורה" שיזם שר הכלכלה ניר ברקת, שכללה יצרנים ויבואנים אשר העלו מחיר בתקופת המלחמה. כעת, על פי אסטרטגיית המחיר המוזל שלה, יוצאת החברה במבצע למחיר הטחינה בזכות קבלת מלאי שומשום מספק לתקופה הקרובה.
לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, טבלת פערי המחיר בשוק הטחינה מציגה פער של עשרות אחוזים בין אחוה לשאר השחקניות בשוק. הדו"ח קובע, כי מותג הטחינה של אחוה הוא הזול ביותר על המדף ובפער של עשרות אחוזים מטחינות מתחרות. במונחים שנתיים ולאורך זמן, אחוה היא מותג הטחינה הזול ביותר על המדף, ובפער עצום. "כפי שהוכחנו כל שנות פעילותנו, כשאפשר להוזיל את מחירי מוצרינו, נהיה הראשונים לעשות זאת", דברי יובל מלאך.
טבלת מחירי טחינה גולמית עפי מותגים צילום: אחדות
טחינה גולמית - רגילה ומלאה - של חברת אחוה. צילום: דרור קליש