מחקר עומק: פטריות טריות של מרינה מהגלילי המערבי
בצל הלחימה בצפון ומלחמת חרבות ברזל המתמשכת, בחוות הגידול מרינה פטריות במושב חוסן שבגליל המערבי - מהמתקדמות באירופה - מציגים נתוני ביקוש שיא. כבר כמה שנים שמורגשת עלייה מתמדת בצריכת פטריות בקרב הציבור הישראלי.
מרינה חיזקה את מעמדה כמותג מוצרי חקלאות מוביל בישראל, עם דגש בכל הקשור לפטריות, וזוכה בתואר מותג הפטריות המועדף בישראל. בולטת התחזקות החברה במודעות הציבור בשלושה גורמים מרכזיים: טריות התוצרת, טעם הפטריות ואיכותן. זני הפטריות המוכרים ביותר בישראל הם פטריית שמפיניון הלבנה ואחותה, הפורטובלו החומה. פטריות היער, או בשמן פטריות צדף, מוכרות פחות לצרכנים.
נתון מרשים ביותר שעולה מהמחקר מלמד ש-72% מהישראלים אוהבים להוסיף פטריות למאכלים שלהם באופן קבוע (ניכרת עלייה יחסית לשנת 2022). יותר ממחצית מהישראלים קונים פעם-פעמיים בשבוע עד פעם בשבועיים פטריות טריות לשימוש במטבח הביתי. רבים כבר לא מתקרבים לפטריות בקופסת שימורים, מה שלפני שלושה עשורים היה שכיח בכל בית. כ-52% מהישראלים מבשלים עם פטריות טריות פעם-פעמיים בשבוע עד פעם בשבועיים. השימושים העיקריים בפטריות טריות הם תוספת לסלטים וחומר גלם למאפים כגון בורקס פטריות, קיש פטריות, פשטידה ומרקים.
הפטריות זוכות לעדנה במטבח הישראלי הן כתחליף בשר הן כמוצר דל קלוריות בעל סגולות בריאותיות ותזונתיות.
"פטריות 'מרינה' לא יחסרו במדפי רשתות השיווק. אנחנו ממשיכים לגדל פטריות איכותיות סביב השעון ורואים חשיבות רבה בפיתוח חקלאות ישראלית, מתקדמת ומבוקרת לצד פיתוח מוצרי פטריות מוגמרים וטעימים, נגישים לכל אדם ומשתלבים בכל מטבח. מרינה גאה להיות ארגון שמלווה יחידות צבאיות בשגרה ובחירום", ציין רוני סופר, סמנכ"ל שיווק מרינה.
המחקר בוצע על ידי רושניק סקרים שיווקיים.
חוות רמו פרמיום. צילום: יובל הנדלר
פורטובלה. צילום: יובל הנדלר
צילום: חגית גורן
שמפיניון. צילום: יובל הנדלר
חדר גידול פטריות בחווה. צילום: יובל הנדלר
חוות רמו בגליל המערבי. צילום: יובל הנדלר