מגה מזון
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

פרס מפעל חיים בשיווק לשלום זידלר מקבוצת ויסוצקי

31/03/2025
זמן קריאה: 2.5 דק'

פרס מפעל חיים בשיווק יוענק לשלום זידלר, יו"ר ובעלים של קבוצת ויסוצקי, על תרומתו רבת השנים למיתוג ישראלי מוביל, לפיתוח התעשייה הישראלית ולחדשנות בשוק המזון. הפרס היוקרתי יוענק בטקס הכרזת הזוכים של תחרות השיווק האפקטיבי, אפי (Effie), ב-31 במרס 2025.

שלום זידלר, דור חמישי למשפחת התעשיינים ויסוצקי, הביא לשינוי תרבות הצריכה בישראל, תוך הובלת החברה לצמרת התעשייה הישראלית. בזכות חדשנות, חיבור עמוק ללקוחות והתאמה לטעמים המשתנים של הקהל הישראלי, הפך את ויסוצקי למותג הנמצא בבתים רבים בישראל.

פרס מפעל חיים בשיווק של איגוד השיווק מוענק זו הפעם ה-11, והוא הפרס היוקרתי ביותר שנותן האיגוד, המייצג את המפרסמים והמשווקים בישראל (בשמו הקודם - איגוד המפרסמים). בין מקבלי הפרס בעבר: ברונו לנדסברג ז"ל, מיכאל שטראוס ז"ל, גזי קפלן ז"ל ודן פרופר, ליאון קופלר, אריק רייכמן, עמוס שפירא, אוריאל רייכמן ומשה אדרי.

ויסוצקי היא חברה משפחתית שנוסדה במוסקבה בשנת 1849 בידי קלונימוס זאב ויסוצקי, חובב ציון שהיה ממובילי החזון הציוני של הקמת מדינת ישראל ומראשי התומכים ביישוב הארץ. בשנת 1907 הוקם המשרד הראשי של החברה בלונדון, מרכז שוק התה העולמי. לאחר מהפכת אוקטובר 1917 הולאמה החברה ברוסיה, ובפולין נותר המפעל היחיד של החברה מחוץ לגבולות רוסיה.

המפעל נוהל בידי שלום סולומון זידלר (סבו של שלום), שנספה בשואה עם כל משפחתו. בנו שמעון, ציוני נלהב, עלה לארץ ב-1936 והקים את בית האריזה הראשון של החברה בישראל. עם פטירתו של שמעון עבר ניהול החברה לרעייתו אידה - אישה פורצת דרך בתעשייה, בעלת חזון וחשיבה שיווקית יוצאת דופן, שביוזמתה התחילה החברה לייצר "שקיק תה עם סרט כסף - המצאה עולמית ששינתה את תרבות צריכת התה.

שלום זידלר, בנם של אידה ושמעון, נולד בתל-אביב ב-1946. את לימודיו האקדמיים עשה בלונדון, שם גם השתלם ברכישות בבורסת התה והתמחה בטעימת תה. עם שובו ארצה מילא מספר תפקידים בחברה ושימש כסגנה של אידה וכטועם התה הראשי של החברה. לאחר פטירתה של אידה מונה שלום למנכ"ל משותף עם אחותו, רות גורנשטיין, וב-1993 נהפך לבעלים ולמנכ"ל יחיד.

זידלר הנהיג בחברה מהפכות ששינו את תדמית התה ממוצר בסיסי למותג דינמי. מלבד תה שחור קלסי השיקה החברה משפחות מוצרים חדשות כגון חליטות צמחים ופירות, תה ירוק במגוון טעמים, תיבות תה, תה קר (Ice Tea), ולפני 4 שנים השיקה את הרשת LAB-T - בר משקאות תה קר בטעמים עם כדורי בבלס.

תה ויסוצקי נהפכה לחזית התעשייה הישראלית, תוך הוכחה כי מותג כחול לבן יכול להיות מותג מוביל המועדף על הצרכנים בישראל על פני מוצרים בינלאומיים. על כך זכה בפרס התעשייה לשנת 2006 מטעם התאחדות התעשיינים בישראל.

בשנת 2004 העביר זידלר את מפעל החברה מפתח תקווה לאזור התעשייה קדמת גליל הסמוך לטבריה. המהלך היה בעבורו בבחינת סגירת מעגל בשל חזונו של מייסד החברה, קלונימוס ויסוצקי, לתיעוש הגליל.

מפעל התה של קבוצת ויסוצקי הוא כיום המפעל הגדול והמודרני ביותר בישראל לייצור תה. במפעל מיכון טכנולוגי מתקדם, הוא מעסיק כ-100 עובדים ועומד בתקני איכות בינלאומיים. הוא מקיים מערכת בטיחות מזון HACCP ועומד בדרישות משרד הבריאות לתנאי ייצור נאותים-GMP.

עופר בלוך, יו"ר איגוד השיווק ומנכ"ל קבוצת ממן: "הפרס מוענק לשלום זידלר בשל הובלת מהפכת המותג של ויסוצקי, תוך יצירת קטגוריית שיווק חדשה ששינתה את תפיסת התה בישראל. בהנהגתו הצליחה ויסוצקי למתג את עצמה מחדש כמותג צעיר, רענן ודינמי, לפתח קווי מוצרים חדשניים ולהתאים את עצמה לטעמים ולמגמות המשתנות של הצרכן הישראלי. ההצלחה השיווקית של החברה מוכיחה, כי חיבור של מסורת, חדשנות והבנת צרכי השוק אפשרי, והוא המפתח לשימור וחיזוק של מותגים לאורך דורות."

Effie היא תחרות בינלאומית יוקרתית המתקיימת ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם. היא מתקיימת בישראל זו השנה ה-24 על ידי איגוד חברות הפרסום, איגוד השיווק הישראלי והמי"ל.

 

שלום זידלר. צילום סיון פרג'

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן